2 konijnen gekregen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

2 konijnen gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:35

zojuist kwamen er mensen aan de deur dat ze 2 konijnen hadden gevonden ik kon geen nee zeggen en heb ze verteld dat ze ze in de achtertuin mogen zetten, nou ging ik net een bakje voer brengen en ik schrok toch wel even, het gaat hier om een langharig groot konijn en een wat klein konijntje (even groot als een thrianta konijn) :(:) het langharige konijntje zit helemaal onder de poep de ander ziet er echt prachtig uit goed verzorgd etc maar die langhaar :O hij is ook echt aan de magere kant je voelt alles zitten zelfs zn ruggetje, heb hem naar de buurvrouw gebracht die weet meer af van konijnen, mechien iemand nog tips? ik wou het gewoon even kwijt..

:(:) Hopelijk kan ik er nog iets van maken ze hebben nu in elk geval een goed tehuis met veel ruimte heb nu 4 konijnen in totaal :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:38

eerst kijken of het mannetjes of vrouwtjes zijn!, niet dat je straks 20 kleine konijntjes hebt of dat ze elkaar het hok uitvechten. Misschien is het ook verstandig om de langharige even apart te zetten als ze/hij zich nog niet goed voelt, beter voor de langharige en de andere konijnen. Misschien kun je haar of hem knippen? dat ie in ieder geval niet meer in de klit zit. wassen is een beetje een risico omdat niet erg gezonde konijnen er misschien een kou'tje van kunnen oplopen en dat wil je natuurlijk ook niet. Verder gewoon goed even, veel brokjes maar vooral veel hooi! succes met je konijntjes en super cool dat je ze een goed huis geeft !

nobody05

Re: 2 konijnen gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:42

beide mannetjes heb ik al voor gekeken. knippen zijn we nu iemand voor aan het zoeken het zit letterlijk tot aan de huid vast, ze hebben hooi en brokjes en natuurlijk lekkers in de kooi liggen ze mogen nog niet bij de andere 2 vanwege gezondheid maar dat komt goed na een bezoekje aan de DA :) beide zijn gewoon tam eentje is wat schuw maar dat komt wel goed nu nog een oplossing voor de langhaar konijn want die klitten durf ik zelf niet te knippen, buurvrouw die veel weet van konijnen is niet thuis :(

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:44

riekie15 schreef:
beide mannetjes heb ik al voor gekeken. knippen zijn we nu iemand voor aan het zoeken het zit letterlijk tot aan de huid vast, ze hebben hooi en brokjes en natuurlijk lekkers in de kooi liggen ze mogen nog niet bij de andere 2 vanwege gezondheid maar dat komt goed na een bezoekje aan de DA :) beide zijn gewoon tam eentje is wat schuw maar dat komt wel goed nu nog een oplossing voor de langhaar konijn want die klitten durf ik zelf niet te knippen, buurvrouw die veel weet van konijnen is niet thuis :(

ah nouja, ik denk dat de konijntjes het wel overleven tot je buurvrouw thuis is. arm konijn als alles zo klittig zit :(

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:45

nouja hij is achter zijn hoofd tot aan achterpoot kort harig maar daarna is het echt allemaal haar en daar begint de poep zelfs zijn oren (hangoortjes) zitten een beetje onder =/ en niemand hier weet een oplossing,

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:48

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:48

Dankjewel _June

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:49

meld het alsjeblieft bij de dichtsbijzijnde dierenasiel en zet het op avadi. Het kan zijn dat ze ontsnapt zijn hè! anderhalf jaar geleden bijna is mijn konijn ook ontsnapt en heel veel moeite voor gedaan en niet meer terug gevonden.. Ik mis hem nog steeds dat is echt vreselijk om zo je dier te verliezen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:52

nee ze komen waarschijnlijk van die irakeze mensen die ze kwamen brengen er zat ook voer enzo van hun bij dus neem aan dat ze van hun waren, maar zal het wel melden ja

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:55

mechien wat speelgoed in de kooi? iemand tips wat ik erin kan leggen?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:58

riekie15 schreef:
mechien wat speelgoed in de kooi? iemand tips wat ik erin kan leggen?

ik deed altijd hooi of gras in wc rollen en hing die dan op :+

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:59

ja dat is goed

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:00

riekie15 schreef:
nee ze komen waarschijnlijk van die irakeze mensen die ze kwamen brengen er zat ook voer enzo van hun bij dus neem aan dat ze van hun waren, maar zal het wel melden ja

oke, heel apart....

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 21:01

tja ik ben bang dat ze daar al lang zijn, want dat jongetje ging huilend naar binnen omdat ik ze mee nam, dus =/ we hebben iemand gevonden die hem gaat knippen eindelijk

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:26

Geef hem genoeg eten, en een goede thuis. Waarschijnlijk heeft hij té weinig eten gehad.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:16

hij heeft nu een grote kooi en ligt er lekker languit in hij is ondertussen geschoren en heeft een bezoekje bij de DA gehad :) elke avond mag hij binnen lopen, hij zit er happy uit als je naar m toe loopt komt ie al helemaal kijken enzo