kortharige yorkshire zelf trimmen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

kortharige yorkshire zelf trimmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 18:11

hallo bokkers!

ik zou graag ons bijna 2jarig yorkshire teefje een was-knip-en-trimbeurt geven! Nu het weer warmer wordt gaat ze binnen +/- een maand naar het kapsalon en wordt ze weer helemaal gekortwiekt! Maar ondertussen zou ik graag haar zelf al wat kort in het haar zetten, ze ligt namelijk de hele dag te niksen en hijgt zeer snel (wrs door de warmte denk ik), dus daarom zou ik willen vragen hoe ik dit best kan doen?
Eerst wassen, dan kammen en knippen, of eerst kammen en knippen en daarna weer wassen? En hoe kan ik het beste knippen?
ik zoek even een foto van haar en zal die zodadelijk uploaden!
edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Miekemuis_ op 08-04-11 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 18:15

ik vind even geen goede foto van haar, maar wel van onze vorige yorkshire. Ze heeft dus dezelfde vacht.
kortgeknipt (door hondenkapper)
Afbeelding
lang haar (en in slaapmodus op mam's bed :Y) )
Afbeelding

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:16

Als je hier al zelf aan wil beginnen is de juiste volgorde in ieder geval, eerst kammen/borstelen, dan wassen, dan drogen en als laatste knippen. Maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat je hond nu al last heeft van de hitte door de lange vacht. En ik weet ook niet of de trimster er over een maand nog iets moois van kan maken als je nu in het wilde weg (daarmee bedoel ik als ongeoefende trimster ;) ) begint te knippen.

Ik zou het je dus niet aanraden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:16

Ik weet alleen dat je dit zelf niet zo 123 lukt, ik voorspel dat hij er gehavend uit komt te zien.

Miekemuis_

Re: kortharige yorkshire zelf trimmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 18:17

Ik wil haar ook helemaal niet kort zetten, gewoon wat korter.
Ik ben geen geoefende trimser, maar knip haar oortjes, kop, pootjes en staartje wel regelmatig bij en dat ziet er altijd netjes uit ;)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:22

ik denk dat het je wel zal lukken, waarschijnlijk niet zo als een geoefende trimster idd maar de vacht moet sowieso heel kort de kans op happen worden zo een stuk kleiner. Ik gebruik bij mijn bouvier vaak een paardenkammetje om gelijke lengte aan te houden. Misschien moet je zoiets zoeken?

edit ik twijfelde ook of het niet geschoren was, dan wordt het vaak makkelijker
Laatst bijgewerkt door _00_0 op 08-04-11 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:23

Hij is geschoren zie ik en zijn koppie is geknipt.
Is niet moeijk, maar ik ben dan ook trimster!!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 18:25

mazzeltje: idd geschoren, maar dat doe ik zelf niet. Ik heb trouwens al geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

pelryo: hoe bedoel je dan met een paardenkammetje?

voor alle duidelijkheid: ik ga niet 'zomaar in het wilde weg' met de schaar erin hoor :) daarom vraag ik net raad

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:26

Ik trim mijn hond regelmatig bij, maar dan doe ik 'm echt niet wassen haha :P Normaliter, als ie een 'grote beurt' krijgt, vlak voor een show, dán gaat ie in de was, maar anders echt niet :P Dan doen we 'm een paar dagen voor de show trimmen, en een dag voor de show wassen en nog hier en daar bijpunten. Is meestal niet nodig trouwens. Borstelen voor het knippen is wel aan te raden ja ;)

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze nu al last van de warmte heeft, zo warm is het namelijk nog niet imo :=

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:26

Ik gebruik gewoon een manenkam voor mijn bouvier, maar die moet niet zo kort als de jouwe natuurlijk. Als je elke pluk 'afmeet' blijft het sneller gelijkmatig van lengte.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 18:29

Tja toch merk ik duidelijk verschil hoor. Anders crosst ze constant rond en nu ligt ze in de schaduw te maffen. Na 2 minuten in de auto hijgt ze bijna de tong uit haar bek, wat normaal niet zo is.
Te warm heeft ze dus volgens mij wel. Hier is het in de zon toch 22 graden en er is geen zuchtje wind

Pelryo: bedankt voor de tip!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 09:55

Gisteren ben ik aan de slag gegaan. En ik mag het zeggen: tziet er netjes uit.