Aparte katten?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Aparte katten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 16:30

Ik heb hier 2 katten in huis, en mn ene kat heeft al vanaf kitten af aan gedaan dat als hij ligt en ik aai hem, hij altijd zn achterpoot in mn handen drukt... Of dit nu zn linkerachterpootje is.. Of zn rechter, dat maakt niet uit..
Hij word over een maandje 2, en hij doet het nog steeds.. Hij DRUKT hem gewoon in mn handen :P Zodra ik zn pootje vastpak en vasthoudt, gaat ie heerlijk lopen spinnen.. :')

Nu dacht ik dat dit aan deze kat lag.. Maar nu begint mn andere kat ook al... Die word in mei 1.. Die drukt me nu ook al zn achterpootje in mn handen als ik hem aai, en gaat vervolgens ook heerlijk liggen spinnen.. :Y)

Weet iemand waarom ze dit doen?? Heeft dit een betekenis ofzo? Of zouden ze het gewoon fijn vinden?? :')

Nayomie

Re: Aparte katten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:26

Ik weet niet echt. Onze kat doet dat ook. Maar niet uit valsheid ofzo. Een beetje spelerig misschien?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:32

Ik weet niet wat het is, mijn oudste kat (net 3 jaar) doet het ook! Hij vind het bijv. ook heerlijk als hij op de vloer ligt en ik aai hem,dat hij dan zn poot in mijn hand drukt en dat ik hem dan als een soort van dweil voor me uit duw. Vind ie helemaal geweldig! Moet je ook eens proberen ;) (mits je een gladde vloer hebt natuurlijk, anders is het wel wat sneu, haha)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 18:13

joyce2 schreef:
Ik weet niet wat het is, mijn oudste kat (net 3 jaar) doet het ook! Hij vind het bijv. ook heerlijk als hij op de vloer ligt en ik aai hem,dat hij dan zn poot in mijn hand drukt en dat ik hem dan als een soort van dweil voor me uit duw. Vind ie helemaal geweldig! Moet je ook eens proberen ;) (mits je een gladde vloer hebt natuurlijk, anders is het wel wat sneu, haha)

haha nou verassend... die van mij vind dat ook geweldig!! hij doet het ook wel eens uit zich zelf.. drukt ie zich gewoon af :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:46

Wat is dat toch met die beesten he, haha. Ik vraag me echt af waarom ze dat zo lekker vinden!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 20:03

Haha ja ik dus ook :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:10

Niemand die deze prangende vraag kan beantwoord? :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 20:37

Wat heb je trouwens een goed onderschrift!! :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:57

Mijn kat doet dit ook, maar als ik dan te lang door aai, wordt ze in ene helemaal fel en pakt met 4 poten mijn hand. En gaat dan heel hard met de achterpoten tegen mijn hand schoppen :(

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 23:19

:=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:56

hahaha, dat deed ie van mij vroeger ook, nu gelukkig niet meer :D

(tnxx trouwens over mn onderschrift "gejat" van de fokker van onze hond, vond hem briljant!)

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:19

Volgens mij heeft dat trappelen meer te maken als ze een prooi gevangen hebben, het is naar mijn idee een soort verdediging dat in gebakken zit als er iets in de buurt van hun kwetsbare buikje komt. Dan beginnen ze al te trappelen en vaak zie je dat de kat daarbij begint te bijten. Kan me dus voorstellen dat dit min of meer een afweer methode is als de prooi groter is, je ziet vaak als twee katten geirriteerd zijn onder elkaar dan bijten ze mekaar, houden elkaar vast met de voorpootjes maar tegelijk trappen ze met de achterpootjes de andere kat van zich af.

ik ga er dan ook vanuit dat als ik met de hand de kat van boven benader als de op de rug ligt dat instinctief dit aangewakkerd word om zich te verdedigen. Bij veel van mijn katten als ik daarin door ga, beginnen ze te bijten en rennen soms geirriteerd weg, denk dat de kat zich dan toch niet echt veilig voelt en er niet geluisterd word naar de waarschuwwing die afgegeven word. Ga je ergens anders kriebelen en je verplaatst je hand naar de achter kant van het hoofdje zodat de arm niet meer over de buik heen hangt zul je vaak merken dat de kat hier weinig op reageert met z'n achterpootjes.

Mar uiteraard is dit niet bij iedere kat aan de orde zo blijkt uit de posts