Na dik een maand.. wond nog niet dicht ?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Na dik een maand.. wond nog niet dicht ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 15:51

Nu ga ik toch echt twijfels krijgen...

op 10-03-11 plaatste ik dit topic: M_hartje_M @ [BB] Knobbeltje net naast de ruggengraat ?

het ging erover dat een knobbeltje naast de ruggengraat was opengesprongen, een mengsel van pus en bloed kwam er dus uit... we hebben nu al de volgende dingen geprobeert, de gekste zelfs, maar nog een ding niet, geen DA.

- Een week aangezien, katten maken dit meestal zelfs schoon, geen vooruitgang
- Schoongespoeld met biotex
- Gedept met isobetadiene (hoe je het schrijft :=) weer geen vooruitgang,
- 1 week aangezien, 2 dagen droog, weer open en dan weer 2 dagen dicht enz
- 4 dagen binnengehouden, misschien dat hij buiten in het natte gras lag wie weet, weer geen vooruitgang
- Nu komt het gekste (en dit is NIET mijn idee :')) een pleister erop geplakt, nou kat losgelaten, hoppa pleister eraf, dus weer geen goed idee.
- En nu heb ik er eens een foto van gemaakt, kijken wat bokt ervan vind.

Voor mensen die niet goed tegen open wonden of bloed kunnen gelieve niet de link te openen, dit is een foto van de wond op de rug!!!!!!

http://i54.tinypic.com/2im03o4.jpg

Ik wil hier nog even aan toevoegen, noem mij geen dierenmishandelaar voor de dingen die ik heb proberen te doen bij mijn kater. Ik (en mijn ouders) hebben dit uit liefde gedaan, zo dat de wond zou genezen, ondanks dat hij dat niet leuk vond. Ook hebben we de dierenarts gebeld, aangezien deze dierenarts ook veearts is, heeft hij het erg druk, en we konden morgen langskomen rond de middag, dit doen wij ook, en dan zullen we het horen. Toch voor de hele slimmerds hier op bokt eventjes een foto plaatsen :) alvast bedankt

nate

Re: Na dik een maand.. wond nog niet dicht ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:52

Misschien sudocreme erop, dit ontsmet en zorgt ervoor dat de wondt snel dichtgaat.
Gebruik ook vaak bij paarden met oppervlakkige wondjes

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 15:55

oke, eens googlen :)

pappa denkt dat het een gezwel is... maar het lijkt me sterk, het is dat hij er telkens aan likt, en er blijft pus uit komen, nu op dit moment is het redelijk droog, en als we er aan komen trekt hij zich een beetje samen, dus het zal hem ook wel pijn doen..

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:59

Ik zou er eerlijk gezegt geen sudocreme op gaan smeren, als er pus uitkomt.
En jij gaat het dichtgooien met creme lijkt het mij dat het nog erger gaat ontsteken.
Ik zou er mee naar de dierenarts gaan of even bellen met een dierenarts voor advies.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:02

Een ander vraagje van mijn kant is als de kat er al zo lang last van heeft waarom niet eveneerder langs de deirenarts een antibiotica kuurtje en klaar elke dierenart heeft meerdere spreekuren en anders kan je voor nood wel even langs een andere. Ik heb het te druk voor een dierenarts vind ik niet kunnen. Dat zeggen ze immers in het ziekenhuis ook niet.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:17

Ik gok op een abces waarbij de ontstekingshaard wat dieper zit, zodat je daar niet goed bijkomt met de biotex. Het best kun je dit toch even laten nakijken bij een dierenarts.
Mocht het niet lukken met de kat naar de dierenarts te gaan, kun je ook zelf even bij de dierenarts een tube CAFzalf halen. Dan het tuitje van de tube IN het wondje zetten en er wat zalf in knijpen. Dus niet alleen er een beetje opsmeren, maar echt erin.

Maar het best gewoon even naar een dierenarts, misschien is een AB kuurtje wel noodzakelijk. Eigenlijk is dit iets wat je 3 weken geleden al had moeten doen. En een dierenarts die het zo druk heeft dat je misschien morgenmiddag in een gaatje past? Even verder kijken dan maar. Er zijn gelukkig nog veel meer dierenartsen......

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 16:44

Nou omdat het nu pas sinds een paar dagen is dat hij zijn rug zo samentrekt ...

oke, ja de DA is hierbij denk ik dan de enigste oplossing ja.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:05

Normaal bij zoiets moet de wond gedesinfecteert worden en heeft het dier antibiotica nodig, dit is niet gebeurt dus ook niet echt vreemd dat het niet heelt en eerlijk gezegd vindt ik het een beetje erg vreemd hier een maand !!!!! mee te wachten.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:14

Ik raad je een antibiotica-kuurtje aan in combinatie met dermiel wondzalf (zalf op basis van honing)
Ik heb zelf erg goede ervaringen met deze zalf :j ik denk echter dat alleen deze zalf niet voldoende zal zijn, dus toch maar even naar de DA voor een antibiotica-kuur

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:24

Foto is niet te beoordelen, veels te onscherp.

De andere optie wordt vergeten...
Buiten tumor..
Of gewoon abces...
Wat ook nog kan, is een onsteking, maar omdat je kat nog wat anders mankeert kan hij deze
niet zelf netjes opruimen, zoals een gezond dier dat zou kunnen. (je da weet wel wat)

Kan je ook nog een wond hebben waar een c.a. in zit, dus bv een nagel van een andere kat
een stukje tand van een andere kat, een dikke splinter, nou ja, verzin het maar.
Zolang die ergens in de wond zit, zal deze niet genezen en blijven rommellen.

Zou zeggen retourtje da, lijkt me ondertussen wel verstandig.
Aangezien het nog steeds iets redelijks onschuldigs kan zijn, maar ook iets vervelends.
Je geeft zelf al aan dat kat reageerd met zijn rug, dus vervelend vind hij het in ieder geval.

Overigens is het inderdaad zo dat een gezonde kat, een normaal niet uit de spuigaten gelopen open
abcesje vaak keurig zelf opruimd.
Echter als er stuk kat echt dik wordt (denk aan poot, teen, staart, kop), of kat koorts krijgt,
of niet lekker is (dus anders dan anders..), het toch echt tijd wordt voor de da!!!!
Of zoals in jouw geval, als het wondje niet dicht wil. (waarbij gelik van kat niet echt helpt)

Die kan dan als het een abces is deze openen en spoelen,
eventueel kat van ab voorzien en ontstekingsremmers (die zijn ook pijnstillend).
Vaak is kat al meteen na openen abces stuk happyer.

Aantal dingen die ik schrijf voor jou niet van toepassing, maar vond het wel praktisch er een
algemeen verhaaltje van te maken ;) .
Overigens handig.. het is nu weekeind.. Misschien morgen nog ergens een zaterdagspreekuur?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 08:45

nou misschien ook handig erbij te zetten

maar mijn kat heeft vaak last van de nieren (1 nier is heel klein, en zwak, werkt niet goed) daarom wachten we altijd wat langer met naar de DA te gaan, want we zijn altijd bang dat ze hem van alles in spuiten, dit is ook absoluut niet goed voor de nieren.

hij gedraagt zich iig niet anders, is nog steeds iedere dag lekker actief in de tuin, paar uurtjes slapen, eet normaal, rent me altijd achteraan. Dus anders gedraagt hij zich niet. Hij heeft wel heel veel haar rondom de wond weggelikt. en eerst was het een enorm grote wond. maar nu is het een kale plek met 3 kleine wondjes erin.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:03

Iedereen raadt hier maar wat................maar je kunt zoiets zo niet beoordelen.
DA moet misschien even een swapje of een biopt nemen.
Dit is niet schadelijk voor zijn nieren........maar kan wel bepalen wat voor een bultje het is.
En hoe je dat dan moet gaan behandelen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:13

M_hartje_M schreef:
nou misschien ook handig erbij te zetten

maar mijn kat heeft vaak last van de nieren (1 nier is heel klein, en zwak, werkt niet goed) daarom wachten we altijd wat langer met naar de DA te gaan, want we zijn altijd bang dat ze hem van alles in spuiten, dit is ook absoluut niet goed voor de nieren.

Dit deel begrijp ik dus helemaal niet. Met een kat die al achterliggende gezondheidsproblemen heeft moet je juist niet wachten met een dierenarts. Dat ze er dan "van alles" inspuiten, is altijd ter beoordeling van de dierenarts. Als jij erbij zegt dat de kat nierproblemen heeft dan zal elke goede dierenarts daar rekening mee houden.
Tevens zegt dit misschien ook wel iets over de algehele weerstand van de kat, die zal dan niet optimaal zijn en heeft dan juist een extra zetje van een dierenarts nodig.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 10:05

we zijn bij de DA gegaan, hij zei dat we er nog even niks aan moesten doen, omdat het nu net droog was, de wond was wel droog, hij moet het nu wel weer zelf dooen, mocht het nog een keer open gaan droogdeppen, maar niks erop smeren.