Hond kan niet zwemmen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Hond kan niet zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 23:03

Tenminste ze kan het wel maar vraag niet hoe....

Op het punt dat ze stond te watertrappelen en in het water zonk tot voorbij haar halsband dacht ik dat ze kopje onder zou gaan ;)

Wie hebben er nog meer een hond die niet normaal kan zwemmen? :+

Of tips voor wat zwemles voor haar :') ?
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 04-04-11 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_00_0

Re: Hond kan niet zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:05

mijn bouvier probeert over het water te springen, net zolang tot hij in je armen zit. hoe dieper het water word hoe minder hoog hij springt.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:08

moest toch wel even lachen om het filmpje :')

Nee,mijn honden zwemmen wel normaal :j

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:10

Hahaha, onze labrador (herplaatser) deed dit eerst ook. Maar hij leerde het steeds beter en nu kan hij goed zwemmen. Misschien dat het scheelt dat wij een andere labrador hebben, die normaal zwemt (dat hij het daarvan heeft geleerd). Maar ik denk dat het door ervaring vanzelf beter gaat.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:13

Mijn labrador zwemt redelijk normaal alleen komt de laatste tijd zijn kont steeds meer naar boven :') en houdt hij zijn mond niet hoog genoeg waardoor die water binnen krijgt als hij zijn bal gaat halen.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:20

het blijkt ook te helpen als je ze even aan een lange lijn doet en hem dan voorzichtig naar je toe trek .. vaak ineens snappe ze dan precies wat ze doen moeten en kunne ze dit ook los..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:48

sommige honden kunnen gewoon niet zwemmen. ligt ook aan hun bouw ;)
je hebt ook zwemvesten voor honden :=

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:50

die van mij zonk genadeloos naar de bodem omdat de lijn om 1 poot zat....kon vrouwtje erachter springen eind april.....brrrrrr

Inmiddels kan ze enigzins zwemmen.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:52

mijn lab kan gelukkig redelijk zwemmen :) Al vergeet hij wel zo nu en dan dat als je je kop onder water stopt je water in je neus kan krijgen en je dan even niet kan ademhalen :+

Wel doet hij dom met uitschudden. Hij doet dit namelijk wanneer hij nog in het water staat en het dus helemaal geen nut heeft :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:55

Als het warm is een keertje meegaan het water in dan kun je haar vasthouden (even tuigje aan ;))terwijl ze zwemt. Dan vinden ze sneller hun slag en gaat het hele zwemmen stukken beter. Meestal na 1x snappen ze het wel :j

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:56

Hier nog zo'n zwemtalent _O-
Afbeelding
Arme hond heb ik als afdankertje, lief dier, ze heeft alleen nog niks geleerd in haar jonge leventje...
Ik wacht maar op de zomer, zodat ik samen met haar het water in kan.
Heb ook al gedacht aan een zwembandje, want ze zinkt echt als een baksteen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:58

Toepasselijke ondertekening choco :+
Is er niet een bevriende hond die mee kan het water in? Dan kan ie het misschien leren ^^

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:58

Mijn Golden kan echt super zwemmen.
Die kan zelfs stenen van de bodem duiken (of kon, ze is inmiddels 15, zwemmen gaat nog wel maar duiken doet ze niet meer)

Maar onze Jack: DRAMA!!!

Die zwemt precies zo als de jouwe...
Met die voorpoten zo hoog trappelen.

Maar de Jack durft ook niet meer.
Als ze wel per ongeluk iets te ver gaat dan gaat ze op de achterpoten staan en valt ze achter over koppie onder!!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:06

Precies daarom ben ik net weer thuis van de tweede zwemles met mijn pup!
Sommige honden moeten dat echt even leren. Als ze in paniek met hun voorpoten op het water beginnen te slaan zakt hun acherhand en zinken we inderdaad. Het is dus geen kwestie van ze van een steiger gooien ze "ze zullen wel zwemmen".
De eerste zwemles van mijn pup kreeg ze een zwemvestje aan zodat ze zich geen zorgen hoefde te maken over boven blijven, en zo bleef ze ook mooi horizontaal. Vandaag zonder zwemvestje maar met tuigje gezwommen, zodat ze bijgestuurd kon worden, en ze zwom al super! Er was dus wel een ervaren trainster mee in het water om haar te begeleiden.
Als je wilt dat je hond leert zwemmen zou ik al zeker een zwemvestje kopen/ lenen/ regelen, zodat je hond zich zekerder gaat voelen, en zelf mee het water in (maar wacht daar best nog een paar maanden mee ;) ) Kijk wel uit voor krabbende nagels!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:40

Mijn hond zwom ook zo :P
Ik heb het idd zo gedaan zoals animal_ABC
Ik heb een zwemvestje gekocht en ben in de zomer mee het water ingegaan, in het begin vond die het nog wel eng, maar door het zwemvest voelde die dat die niet meer zonk denk ik. Toen die het eenmaal doorhad ging het super. Nu heeft die geen zwemvest meer nodig en is die niet uit het water weg te slaan :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:03

Mijn langhaar DH kan na 6 jaar nog niet zwemmen en mag alleen aan de lijn in ondiepwater want hij is al eens bijna verzopen. Dood eng is zwemmen met hem maar hij vindt het zo mooi.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:11

Onze border collie is gek op zwemmen en kan het ook erg goed.
Hij gaat al vanaf kleins af aan mee (toen op de surfplank) en vind t helemaal geweldig.
In de zomer springt ie altijd in de sloot of het meer waar we wel is wandelen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:19

Hier een hond die niet eens wil zwemmen :') Ze voelt zich alleen veilig in poeltjes, maar oh wee als het een diep poeltje is, dan weet ze niet hoe hard ze in het ondiepe moet komen :D Eén keer geprobeerd om haar te laten zwemmen, maar ze ging niet diep. Ze moet altijd grond onder haar poten hebben, verder gaat ze niet :D En dan is het nog geen kleine hond ook, maar een kruizing Benner Senner x Duitse Staande. Zou je bijna verwachten dat ze gek zou zijn op water :P

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:24

Onze hond begon ook zo ;) Ongeveer 3 keer heeft ze dat gedaan, daarna had ze het door!
Misschien kan je in de zomer met hem onder zijn buik vasthouden. En dan af en toe loslaten. Misschien dat hij het dan door gaat krijgen :P

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:29

onze rhodesian ridgeback kan en durft ook niet te zwemmen.
Vroeger met puppycursus moest hij per sé zwemmen aan zo'n lang touw, hieraan ging hij kopje onder en kwam niet meer boven! mijn moeder is er toen in gesprongen en had hem gered. Daarom durft hij nu niet meer te zwemmen ):

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:49

Wat vaak het probleem is, is dat honden niet goed hun achterpoten gebruiken bij het zwemmen. Hierdoor zakt de kont verder in het water waardoor de voorkant van de hond omhoog gaat. Het gevolg is is dat de poten ook omhoog komen en zo gaat de hond spartelen.
Er bestaat wel een kans dat honden zich hierdoor kunnen verzuipen, vanwege de hoeveelheid water die ze in de bek kunnen krijgen door het spartelen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:32

Onze hond die raakt helemaal in paniek al die geen bodem meer voelt. Hoop dat ik hem van de zomer kan helpen door zelf ook het water in te gaan en hem te begeleiden. Dus de hem vast houden maar wel zelf laten zwemmen.
Hij gaat dan ook helemaal spetter en zinkt. Hij gaat dan ook echt niet verder hij moet perse grond blijven voelen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:19

Wij krijgen in ons hondenzwembad regelmatig honden die moeten 'leren' zwemmen. Vaak is het een kwestie van vertrouwen, als de hond weet waar hij er weer uitkan, dan raken ze niet zo snel meer in paniek en zwemmen ze veel rustiger..

( www.hondenzwembadfriesland.nl )

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:24

Hahahaha, dat fimpje :=

Onze hond heeft ook nooit geleerd om te zwemmen, behalve als het echt moet :+
Toen hij 2 was, 5 jaar geleden (ik was 13), gingen we met een bootje naar een eilandje in het water, maar een klein stukje :j

Ik dumpte de hond daar, en ging snel terug en toen ging ik met een koekje staan zwaaien..
Toen moest hij wel zwemmen _O-

Dat ik dat ooit heb kunnen doen,, :') Onvoorstelbaar..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 11:30

Dank jullie wel voor de reacties en tips!
Ook grappig te zien en te lezen dat er nog meer zijn ;)

Vorig jaar deed ze dit ook maar hoe vaker ze zwom hoe beter het ging.
Op het filmpje zwemt ze weer voor het eerst dit jaar. Ik denk ook dat wanneer het straks lekkerder weer is en ze wat vaker zwemt dat het dan wat beter zal gaan :)