Rattenopvang Groningen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Rattenopvang Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 20:36

Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een ratje, of twee, aan te schaffen. Het leek mij het fijnst op deze uit een opvang te halen en ze een fijn huis te bieden. Ik heb een hok beschikbaar van 100x60x60 ongeveer. Is dit ruim genoeg voor één of twee van deze beestjes? Ik laat me eerst wel goed inlichten over de behoeftes van deze beestjes uiteraard, en ik heb al ervaring met konijnen, hamster, gerbils en de hele reutemeteut. Ik kan alleen niet zo snel een opvang vinden in Groningen.

Wie kan mij helpen?

Laura

WinSel

Re: Rattenopvang Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:38

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 20:42

Is niet echt in de buurt voor mij, is er geen opvang in de stad? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:45

Ja dat wel maar k weet niet of die tamme ratten hebben....
SecretLin op bokt

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:59

Ik weet niet waar hij zit, maar Rattenopvang Poffertje?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:00

Owja die is er ook nog, is van klas genoot van mij
Siddeburen

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:00

Hallo,
Ik zie dat je ratjes wil aanschaffen. Leuk! Ik vind het zelf de leukste knagers die er bestaan (ik heb dan ook 12 :') ).
Ik wil je de tip meegeven: neem zoiezo 2! Geen 1, dat is zielig, het zijn sociale beestjes die een soortgenootje nodig zijn. :)
Verder is de kooi hoog? (ik snap nooit wat van die lxbxh maten haha). Ratten willen klimmen en zijn dus een hoge kooi nodig.
Wat je verder erin moet doen zijn: hangmatjes, huisjes, toiletje kan je doen, buizen, sokkenmandjes kan je aan de zijkant hangen kunnen ze lekker in klimmen en slapen etc.
Hang de kooi lekker vol met van alles en nog wat. Verder mogen ratten absoluut geen zaagsel of hooi hebben! Dus gebruik voor bodembedekking: houtsnippers/aubiose/hennep etc.
Een krant eronder doen kan ook nog, die trekken ze kapot en maken ze mooie nestjes van.
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, mocht je vragen hebben kan je me altijd pb-en!! :)
(in mijn profiel vind je ook het rattentopic, hier kan je lekker komen kletsen over ratten en kan je ook om tips vragen etc.)
Succes!

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:04

Inderdaad zoals Miranda hierboven zegt, ratten zijn sociale dieren en moeten minimaal met z'n tweeën. Voor meer informatie kan ik je doorverwijzen naar ratten.nl en daar zit ook een gróót forum! ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 06:49

Inderdaad, lees je goed in. Neem er minstens 2 en houd in je achterhoofd dat deze diertjes je bergen met dierenartskosten en verdriet kunnen bezorgen. Longproblemen, tumoren, abcessen, al deze dingen zijn niet zeldzaam bij ratten. Als je de kans hierop wilt verkleinen raad ik je aan naar een Rattery te gaan, maar ze uitsluiten kun je nooit. Ik heb hier dan ook 2 hele blije opvangratjes zitten. Het zijn enorm gafe diertjes, gezellig, lief, leuk, ondernemend, gek en enthausiast, maar ze worden niet oud en vaak ook niet zonder zorgen/problemen. Als je dat er voor over hebt zou ik zeggen doen, want ze zijn echt heerlijk :D

Je hok is trouwens super, daar passen makkelijk 2 of meer ratjes in :)

En bevalt ratten.nl je niet, zijn de meningen over verdeeld namelijk ;) , zijn er nog veel meer rattenfora! Als je ze met google niet kunt vinden, staat ook mijn pb-box voor je open :)