wel of geen nieuwe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Isa

wel of geen nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 15:01

1 van mijn 2 cavia's is overleden (zaterdag). De ander lijkt nu eenzaam en futloos..
Zal ik nu een nieuw vriendinnetje kopen of niet?

Groetjes,

P.s. en als je vind dat ik een nieuwe moet kopen, moet ik dan nog iets speciaals met het hok? (goed schoonmaken of extra hooi)?
En hoe moet iik ze kennis laten maken? gewoon in de keuken op de vloer ofzo?

mirim

Re: wel of geen nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:05

Ik zou je aanraden een nieuwe cavia te nemen. Als ze niet gewend zijn om alleen te zijn kunnen ze inderdaad wegkwijnen.
Het is altijd beter om het hok goed schoon te maken voordat je er ee nieuwe inzet. En het is wel prettig om ze kennis met elkaar te laten maken buiten het hok ( terratorium). Dan het hok goed schoonmaken, eten op verschillende plekken neerleggen, zodat ze beiden weer hun eigen plekje kunnen bepalen.

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 15:11

mirim schreef:
Ik zou je aanraden een nieuwe cavia te nemen. Als ze niet gewend zijn om alleen te zijn kunnen ze inderdaad wegkwijnen.
Het is altijd beter om het hok goed schoon te maken voordat je er ee nieuwe inzet. En het is wel prettig om ze kennis met elkaar te laten maken buiten het hok ( terratorium). Dan het hok goed schoonmaken, eten op verschillende plekken neerleggen, zodat ze beiden weer hun eigen plekje kunnen bepalen.

oke bedankt!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:10

[JH]->[BB]

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:42

Ik zou je ook een nieuwe aanraden. Als je zelf niet zo goed weet hoe je ze moet voorstellen aan elkaar zou ik naar een knaagdierenopvang gaan. Hier zitten vaak lieve cavia's te wachten op een goed huisje en in de opvang kunnen ze ze ook aan elkaar voorstellen. Dan kan je ze samen weer lekker mee naar huis nemen! Succes! :)