Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Billy schreef:Ik zou dr een time-out geven, even in de bench of even in de gang. Doordat je haar steeds weghaalt wordt ze opgewonden en gaat ze je lopen uitdagen.
Kan ze mooi even ergens anders afkoelen!!!
Correcties komen dan toch vaak niet meer door.
Oh ja, op de rug leggen helpt niet, mensen denken dat ze een hond kunnen dwingen om zich over te geven op die manier, maar het helpt alleen als een hond zich vrijwillig overgeeft.
BaileyMix schreef:Billy schreef:Ik zou dr een time-out geven, even in de bench of even in de gang. Doordat je haar steeds weghaalt wordt ze opgewonden en gaat ze je lopen uitdagen.
Kan ze mooi even ergens anders afkoelen!!!
Correcties komen dan toch vaak niet meer door.
Oh ja, op de rug leggen helpt niet, mensen denken dat ze een hond kunnen dwingen om zich over te geven op die manier, maar het helpt alleen als een hond zich vrijwillig overgeeft.
Dat is waar, maar naar beneden duwen/op de rug leggen helpt wel om even te laten zien wie de baas is
Romantico schreef:Dat is een logische zet. Heb dit ook al wel gedaan. Maar... als ik haar in de bench zet gaat ze gewoon ff kabaal maken en daarna slapen. Heb dus niet het idee dat dit "door" komt. En heb ook weer gelezen dat je de bench niet als strafplek moet gebruiken. Wanneer ik haar namelijk oppak (als ze dus bijt na het behang-papier-incident) dan gaat ze gewoon liggen rollen en spartelen en vooral niet vrijwillig in de bench, als ze er in zit is het goed trouwens.
Billy schreef:Romantico schreef:Dat is een logische zet. Heb dit ook al wel gedaan. Maar... als ik haar in de bench zet gaat ze gewoon ff kabaal maken en daarna slapen. Heb dus niet het idee dat dit "door" komt. En heb ook weer gelezen dat je de bench niet als strafplek moet gebruiken. Wanneer ik haar namelijk oppak (als ze dus bijt na het behang-papier-incident) dan gaat ze gewoon liggen rollen en spartelen en vooral niet vrijwillig in de bench, als ze er in zit is het goed trouwens.
Gewoon oppakken en in de bench zetten, niet met een boze stem of hardhandig, maar ik zeg meestal, zo nu ff slapen, en dan zet ik dr rustig in de bench.
Bij mij krijgt ze dan een koekje,die ze allang niet meer associeert met het stoute gedrag, en dan mag ze lekker ff afkoelen.
Inderdaad ja, daarom zei ik ook 'iets van een speeltje geven' ofzo, zodat ze niet straf met bench associeert maar bench met rustig worden, even iets anders doen dan stout zijn. BaileyMix schreef:Billy schreef:
Dat is waar, maar naar beneden duwen/op de rug leggen helpt wel om even te laten zien wie de baas is
[/quote]Citaat:Als jij daar op de rug leggen voor nodig hebt, schort er wat aan je communicatie met je hond...

nu is het maar een '''puppybeet'' ,maar straks als ze echt groot is ..
BaileyMix schreef:Enórm op d'r donder geven in ieder geval. Inderdaad met je duim en wijsvinger rond haar neus en op haar rug leggen zodat ze weet wie de baas is! Ik weet niet of je een bench hebt, anders is misschien ook een idee om haar daar even in te doen na de 1e keer behang kauwen, zodat ze even rustig wordt en met iets anders bezig is (geef haar wel een speeltje dan ofzo).
Elin_ schreef:Of gewoon een tik geven en hard NEE zeggen of.. aan de nekvel mee de bench in en maak ze kabaal een keer STIL roepen. (of met bijv. krant een keer tegen bench -bench rammelt vaak wat als je ertegen aantikt)
Het klinkt zielig maar dit gedrag mag je zeker niet accepterennu is het maar een '''puppybeet'' ,maar straks als ze echt groot is ..
Elin_ schreef:Of gewoon een tik geven en hard NEE zeggen of.. aan de nekvel mee de bench in en maak ze kabaal een keer STIL roepen. (of met bijv. krant een keer tegen bench -bench rammelt vaak wat als je ertegen aantikt)
Het klinkt zielig maar dit gedrag mag je zeker niet accepterennu is het maar een '''puppybeet'' ,maar straks als ze echt groot is ..
Billy schreef:Elin_ schreef:Of gewoon een tik geven en hard NEE zeggen of.. aan de nekvel mee de bench in en maak ze kabaal een keer STIL roepen. (of met bijv. krant een keer tegen bench -bench rammelt vaak wat als je ertegen aantikt)
Neem jij vooral geen hond. Als je het zo aanpakt, krijg je een angstplasser en ziet ze dr bench niet meer als veilige plek .
En dit puppybijten heeft niks met valsheid te maken....
, beestje amuzeert zich gewoon rot. Allerlaatste dat je daarbij moet doen is afstraffen (tik geven/rug leggen/neus knijpen), pup heeft geen idee waar het over gaat. Gewoon doodnormaal rustig "gedaan" zeggen en hem in een aparte ruimte (gewoon, weg van de baas en de aandacht) zetten en na een minuutje of vijf, als hij uit zijn 'speelrush' is weer volle aandacht geven. Bench nooit of te nimmer gebruiken als strafplaats, bench moet ter alle tijden gebruikt worden in combinatie met iets goeds.
. Het gaat hier toch helemaal niet over zwaar fout gedrag, zwaar dominant gedrag? Het gaat hier over een miscommunicatie, die moet helemaal niet zo afgestraft worden.. 
Billy schreef:Elin_ schreef:Of gewoon een tik geven en hard NEE zeggen of.. aan de nekvel mee de bench in en maak ze kabaal een keer STIL roepen. (of met bijv. krant een keer tegen bench -bench rammelt vaak wat als je ertegen aantikt)
Neem jij vooral geen hond. Als je het zo aanpakt, krijg je een angstplasser en ziet ze dr bench niet meer als veilige plek .
En dit puppybijten heeft niks met valsheid te maken....