Dank je voor al jullie tips! Ik zal even duidelijk proberen te antwoorden op de vragen.
Het niet-spelen vond ik niet zo erg. Tot ik op de hondenschool kwam, daar willen ze echt dat je tussendoor met je hond en speeltje speelt! Ik zie de honden dan allemaal happen naar het speeltje, of ze trekken aan zo'n touw en dan spelen ze. En ik val er dan zo'n beetje buiten. Meestal ren ik dan wat met de hond. Anderzijds zou ik het wel leuk vinden als ze eens lekker gek doet.
Ik denk dat ik zowat alle speeltjes geprobeerd heb. Het apporteren (een pennezak met iets lekkers in) begint ze wel leuk te vinden. Maar das meer aporteerwerk.
Verder is men hond ook zoals neej één beschreef, als ik ergens met een speeltje afkom, gaa zij in plaats van naar het speeltje gaan speuren! Dat vind ze helemaal geweldig. En daarom ga ik ook vaak naar een wei ofzo waardat ze helemaal haar gang kan gaan en lekker kan zoeken!
Axel_clauw: dat vind ze ook super om te doen als ik vb een voerbeloning weggooi, vind ze dit heel snel. Alleen ben ik een beetje bang om dit in de les te doen omdat ze dan miss gaat willen speuren in plaats van op te letten.. (koekjes vind ze niets aan, ze krijgt een vleesbeloning en idd hele kleine stukjes)
Nikki_: ik heb mijn hond 9 maand.