Ik ben erover aan het denken een hamster te nemen. Ik hoop dat dit topic hier goed staat! Heb al gezocht maar kon geen topic vinden dat antwoord geeft op mijn vragen.
Ik ben al flink aan het rondkijken en informatie aan het lezen. Een kooi heb ik al gevonden, en wel een ontzettend grote! (1.17x65x53). Nu vraag ik mij af waar ik mijn hamster vandaan kan halen. Ik wil de broodfok absoluut niet steunen! Ik heb al rondgekeken of er hier in de omgeving ergens een fokker zit, maar via internet kom ik hier niet helemaal uit. Als er een goede dierenwinkel is, die samenwerkt met goede fokkers, zou ik hem hier eventueel ook vandaan kunnen halen. Nou heb ik dus de volgende vraag:
Wie weet er een goede fokker, of goede dierenwinkel te zitten, omgeving Eindhoven?
Verder zie ik op internet verschillende informatie over het houden van meerdere hamsters. Het lijkt mij leuk er 2 bij elkaar te hebben, maar weet dus niet goed of dit nou wel of niet kan. Dus mijn volgende vraag:
Wie heeft ervaring met het houden van meerdere hamsters in één verblijf?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!! Alvast bedankt!
Ik denk dat je hier ook veel tips and tricks zult vinden en er is een heel subforum over het fokken van hamsters, gok dat je hier wel een fokker zult vinden http://forum.dehamster.nl/
wouterpaard
Geplaatst: 02-04-11 20:26
Ik heb mijn hamster weg uit een opvang, misschien is dat nog een optie? (vorige hamsters altijd uit de dierenwinkel) En zoals hierboven is gezegd hamster leven graag alleen en zijn niet zo gediend van andere soortgenoten.
Connie
Geplaatst: 02-04-11 20:26
Het ligt eraan wat voor soort hamster je wilt. Bij Russische dwerghamsters wordt absoluut afgeraden ze met meerder bij elkaar te houden. Syrische hamsters kunnen helemaaal niet bij elkaar. Campbellies kan geloof ik wel, (mits het broertjes/zusjes zijn?) Chinese dwerghamster weet ik niet, Roborovski dwerghamsters kunnen wel met meer!
Super dat je zo'n grote kooi hebt En inderdaad zoals Colorado al zegt, het hamsterforum is ontzettend informatief! Bij het subforum fokken & voortplanting of vraag&aanbod zul je ongetwijfeld een hammie vinden!
ik heb mijn syrische hamster bij de intratuin gekocht. ik heb er ook een contract bij gekregen. mocht er binnen een bepaalde tijd iets zijn dat er dan een dierenarts ingeschakeld word en dan kojken waardoor komt.
iris17
Geplaatst: 02-04-11 22:12
Ik had mijn Syrische hamster bij een fokker in Rosmalen gekocht, die had ook de speciale kleur dalmatiër en die hadden wij dus eentje. Erg lief beestje alleen is het zo jammer dat zo'n beestje maar zo kort leeft
Uit de opvang is denk ik het beste Weet alleen van een opvang hier in de buurt (Den Haag) omdat m'n zusje daar werkt.. Maar met google kun je vast eentje dichterbij vinden
Ik had een hamstertje van de dierenwinkel Pets Place, en die was binnen een weekje weilen.. (terwijl ik de 'beste' had uitgezocht! Van een kleine particuliere dierenwinkel had ik er 1 die wel kerngezond was, en ook ietsjes ouder (dus niet nog zo klein als de eerste)
Chinese KUNNEN in principe wel bij elkaar, maar al vanaf heel vroeg, of zusjes. Ze zijn inderdaad moeilijk met een soortgenootje accepteren. Van nature zijn het idd ook solitaire diertjes