Mijn nieuwe camera uitproberen ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Mijn nieuwe camera uitproberen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 19:56

.. doen we uiteraard op onze oude lobbes Floortje :D En die laat duidelijk merken wat ze ervan vind :j

Namelijk het volgende:
Afbeelding

Oh, en dit ook nog:
Afbeelding

En dit :j
Afbeelding

Maar dit werd dan weer wel gewaardeerd :D
Afbeelding

En toen ze in een wanhopige poging was gevlucht naar de tuin, was ik haar daar uiteraard naartoe gevolgd :j
Waar ze zo ong hetzelfde van dacht :')
Afbeelding

En toen was ze maar even begonnen aan een wasbeurt, hooopeloos, dat baasje :j :))
Afbeelding

Ze is gelukkiger dan ze eruit ziet hoor, althans, voor zover ik daarover kan oordelen :Y) Madam kon het alleen niet zo waarderen dat ik zo zat te uuh.. vervelen met mijn nieuwe camera, dat ging namelijk niet echt van het leien dakje haha... Maar nja, maak je dus maar geen zorgen, het valt allemaal wel mee :7

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:09

Vind het niet geweldig mooie foto's, maar je hebt natuurlijk ook nog maar net je camera. :)
Probeer de camera recht te houden, op de laatste foto is goed te zien dat de foto scheef is gemaakt.
Maak de foto in een rustige omgeving, zodat er geen nutteloze dingen op staan waar je aandacht naar getrokken word.
Let ook op de belichting, want een aantal foto's zijn erg overbelicht. Foto 3 vind ik wel mooi, de aandacht word daar echt naar de kat getrokken.
Succes met je nieuwe camera! :D En je hebt een leuke poes hoor! ;)
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 02-04-11 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 20:18

Dit is een analoge camera, vandaar dat de belichting wat fout ging, kon ze niet terugzien en deze lens is veel gevoeliger dan de lens van mijn digitale camera. Verder ben ik totaal niet bezig geweest met rechte horizon e.d. Was allang blij dat ik er op een gegeven moment aan dacht dat ik eerst mijn rolletje door moest draaien voor ik nog een foto kon maken :')

Maar wel bedankt, je tips kloppen inderdaad wel, maar om diezelfde reden plaats ik de foto's ook hier in plaats van op FK :P Dit waren echt de uitprobeer foto's, heb gewoon verschillende instellingen gebruikt bij dezelfde omstandigheden, zodat ik later ong in kon gaan schatten welke instellingen ik wanneer het beste kan gaan gebruiken.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:23

Okee, misschien kan je je beginpost nog wijzigen en erbij zetten dat je een analoge camera hebt en dat je ze dus niet terug kan kijken.
Dat verduidelijkt wat. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 20:25

Ach, mochten er vragen komen staat het in de 2e reactie in dit topic en bovendien gaat het niet om de kwaliteit van de foto's, maar om onze oude, lichtelijk hooghartige :') madam :P

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:28

Hahahaha, dat is waar. Ik dacht dat het bij FK stond. :+ Niet naar gekeken.

Colorado

Re: Mijn nieuwe camera uitproberen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 20:31

Ah stond zeker tussen de laatste reacties op de frontpage oid? :P Maakt niet uit :))

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:35

Ondank dat dit niet FK is, toch wat fototips.
Gevoeligere lens is onzin, hooguit heeft-ie een groter diafragma. Gevoeligheid stel je in op de camera en hangt af van de iso van het filmpje. Meestal 100, 200 of 400 ISO. Hoger dan 400 zijn er nauwelijks nog films te vinden.

De meeste analoge camera's hebben ook gewoon een ingebouwde belichtingsmeter, gebruik die dus. Heeft je camera dat niet (dan is-ie knap antiek, minstens van de jaren 60 of eerder) of is de batterij op en niet te vervangen dan kun je een losse belichtingsmeter gebruiken. Heb je die niet, of wil je die niet gebruiken, dan staat er altijd nog een tabelletje op de meeste fotorolletjesdoosjes met een indicatie van hoe je moet belichten.
Dat zal je een hoop dure mislukte analoge foto's schelen.

Verder, analoog of niet, je kat staat er af en toe maar half op, en dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. Dus als je dan toch analoog wilt oefenen let dan in ieder geval op je compositie.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 20:56

Groter diafragma inderdaad, maakt verder ook niet uit. Ik was een hele nieuwe camera aan het uitproberen, wat vreselijk anders is dan mijn digitale camera, waarbij ik heerlijk lui kan zijn doordat er een autofocus opzit, ik niet eerst dingen hoef te ontgrendelen voordat ik de instellingen kan veranderen en doordat ik niet na elke foto door hoef te draaien. Ik heb alleen nog maar digitaal gefotografeerd en heb dus ook geen idee hoe het zit met iso van het filmpje en hoe dit invloed heeft op de iso die je op je camera instelt. Verder kan ik met mijn digi ook nog eens selecties maken uit honderden foto's, met dit rolletje heb ik maar 18 foto's kunnen schieten, omdat ik door mijn eigen ongeduld en enthausiasme het filmpje had verpest. Naast dit alles zijn deze foto's gemaakt omdat ik vreselijk enthausiast was (ben) over deze camera en ik heel erg veel zin had om mijn rolletje vol te schieten en af te laten drukken, om de simpele reden dat ik geen idee had wat er uit zou komen en omdat ik gewoon lekker analoog wat plaatjes schieten en de spanning wilde voelen die er is wanneer je niet meteen je foto's terug kan zien. Ik heb nooit analoog gefotografeerd en was dus gewoon heerlijk aan het wennen en blij aan het zijn met mijn camera. Dat mijn kat er zo nu en dan maar half op staat weet ik, ook dat de composities bagger zijn en ook dat de belichting bagger is. Dáárom staan deze foto's niet op FK. Naar de belichtingsmeter heb ik uberhaupt nog niet gekeken.

Wel bedankt voor de tips en de zorgen wbt het geld dat ik weg zou gooien door niet meer mijn best te doen dan dit, maar dat laatste is niet nodig, aangezien ik dit wel leuke foto's vind van mijn kat, ook al zijn ze fototechnisch niet goed. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 06:37

Niemand die Floortje zélf leuk vindt? :))

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:18

Hahaha, ikke wel. ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 12:54

Haha, yay *\o/*
Zal het haar vertellen :j

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:30

Ik ook hoor!!!!!!!! :D

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:33

Oh wat een heerlijke luiwammes :D

Je plaagt haar echt hoor door d'r achterna te zitten met je camers :Y) Ze kijkt je echt aan van; nouhouuuuwwww laat me toch :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:50

Yaaay *\o/* Jullie hebben haar blij gemaakt vandaag!

En ja, dat denkt ze wel vaker volgens mij. Wanneer ik haar wakker maak omdat ik op moet staan, me om wil draaien, haar een aai wil geven omdat ik het huis uit ga, eigenlijk zo goed als altijd wel :')

Ze denkt trouwens ook dat ze kan toveren, vanmiddag zat ze tijdens ons avondeten enorm geconcentreerd naar 1 punt in de deur te kijken (geen kattenluik meer en ze zat buiten). Volgens mij was ze er echt van overtuigd dat wanneer ze nog net wat langer had kunnen kijken, er spontaan een luikje in de deur zou zijn ontstaan :j :+