__danielle__ schreef:Ach meid, ik kan me altijd ergens wel voorstellen dat je wat botte reacties krijgt als je de kop in de wind gooit en alles voor jezelf doet, maar je komt over als iemand die de tips zeer serieus neemt en het beste voor haar dier wil dus wie zullen wij dan zijn om jou af te zeiken

Bedankt!
esmolove schreef:Heb al verschillende keren meegemaakt en moet zeggen dat bij elke kat anders is gegaan.
De meeste gingen goed, heb er 2 meegemaakt dat het niet helemaal ging zoals het moest.
1e foute was met een zwerfkat die schuw was maar toen ze beviel niet wist wat ze moest doen. en heb zelf van 2kittens vlies van neus/mond af moeten halen.
bij de 2e was van andere kat die heeft tussen de 1e en 2e kittens een hele lange tijd zitten
Bedankt!
Als het kan wil ik er wel proberen "bij te zijn" (bijv. met webcam ofzo)
lottex schreef:Onze ervaring is dat je de kat zoveel mogelijk alleen moet laten, zeker wanneer de kittens geboren zijn, want ze vinden het echt niet leuk dat je ze begint te vertroetelen enzo (probeer ze dus de eerste weken niet aan te raken, anders zou de mama haar kittens kunnen verwaarlozen... )
woont de kat binnen of buiten?
ongeveer een maand op voorhand begon ze veel meer rond te lopen & het was duidelijk dat ze op zoek was naar een plaats waar ze rustig kon bevallen. we hebben toen ook zo'n mand geplaatst, maar die plek vond ze blijkbaar niet goed & ze heeft de kittens dan opgevoed in het hooi van de paarden

Succes

Kat woont zowel binnen als buiten,maar vooral buiten.
Ze is overdag (als we thuis zijn) wel vaak binnen,maar ze zit af en toe aan onze nieuwe bank te krabben,dus zonder begeleiding mag ze niet binnen 
We hebben haar op 1 april gemeten en gewogen,gewicht was 2,8 kg en buikomvang 40 cm 
Zal vanavond/morgen nog wel een keer wegen en meten