Ik ga zaterdag een jong katje op halen voor bij mijn ouders thuis. Het beestje word 19 mei 1 jaar en krijgt daar Tom Poes te eten. Nu wil ik hem wat beters gaan voeren. Ik heb van de dierenwinkel een zak Royal Canïn brokken gehaald. Op hun advies heb ik de Fit 32 voor volwassen katten aangeschaft. Ik heb bij de Vomar ook maar een zak Tom Poes gehaald. Want het lijkt mij niet goed om van de een op de andere dag van voer te wisselen.
Nu is mijn vraag:
* Kan ik wel in 1x van voer wisselen? Of is het verstandig om het eerst te mengen? Of zal ik gewoon 2 bakjes neer zetten zodat hij zelf kan kiezen ??
* En het RC voer is een volledig voer. Dus je hoeft er niks anders bij te geven. Maar dat lijkt mij ook zo'n saaie bedoening. Nu heb ik er blikjes van 70gr bij gehaald van Almo Nature. Kan ik hem daarvan een half blikje per dag erbij geven? Een kwart 's ochtends en een kwart 's avonds? Of is dat te veel?
* En geef je de brokjes ook in porties? Of zorg je dat dat altijd beschikbaar is?
Onze vorige kat had nl al jaren een speciaal voedings patroon. Nl tot wel 7x per dag een klein beetje uit een zakje van RC of uit een ander duur blikje. Dit omdat hij het er anders uit gooide. Dus kleine porties, anders accepteerde zijn maag het niet. Maar is was dus al jaren zo. Dus ik kan het me niet meer echt herinneren hoe het voedings patroon van onze kat eruit zag in zijn jongere jaren. (Ik was toen nog best jong)
Hier 2 foto's van het katje. Het is een (nu nog) ongecastreerde kater.

Dus ik weet niet beter dan dat een kat van ons schooit...
Ze mist alleen de grote hoektanden) dus soms een beetje moeite met brokjes oppakken......
Die van mij heeft dus ook geen baarmoeder e.d. meer.

wat een ondankbaar beest
)
Maar ik denk dat de meeste mensen dat zouden hebben.
En het kan best zijn dat jij het anders aan zou pakken. Maar gelukkig is iedereen anders he.