wagenziekte hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

wagenziekte hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:45

Heeft iemand misschien een tip tegen wagenziekte van een hond?

We hebben twee pups van nu 4 maand, waar we elke week mee naar de puppycursus gaan. Echter Banjer wordt in de auto elke keer ontzettend ziek, zo erg dat hij zich nu al 5 meter voor de auto laat vallen omdat hij er absoluut niet meer in wil. Erg zielig, zelfs langs de auto lopen lukt inmiddels niet meer.
Het komt er onderweg dan ook van alle kanten uit, voor ons al niet zo prettig maar voor hem gewoon traumatisch.
Uiteraard zetten we de raampjes al open onderweg, we hebben al geprobeerd om een paar uur eerder te voeren, uit te laten vlak voor we weg gaan, maar niets helpt.
Ben benieuwd of iemand dit herkent en een oplossing weet...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:51

Heb je ze los in de auto? Ze zeggen op een zuiver wollen deken leggen. Homeopathische druppel tegen wagenziekte voor kinderen wil ook wel eens helpen.
Zet de pup ook wat vaker in de auto, dus niet alleen als je op pad gaat. Dus zet in de auto ,eerst bv 1 minuut tot die rustig is en haal hem er weer uit. Laat in het begin de auto open. Maak de tijd steeds langer.
Als hij ontspannen is de auto een keer starten en na een minuutje weer uit en de hond eruit.
Dan rij je eens de straat uit en zo maak je de tijd langer en maak je de auto minder spannend.
Een hoop werk maar met een beetje geduld gaat het best snel.
Succes.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:13

Houd je ze in de achterbak? Misschien is het een idee ze op de achterbank te zetten, zodat ze naar buiten kunnen kijken. Bij mensen werkt het meestal als ze de omgeving kunnen zien, misschien bij honden ook? Vergeet niet een veiligheidstuigje trouwens!

kimmie261

Re: wagenziekte hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:05

een primatourtje geven half uurtje voor je weggaat en dan heeft ie nergens meer last van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:07

Wij hebben er eentje gehad en die kon alleen in de afgesloten kofferbak mee. Die moest juist niets zien.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:10

Dit had onze pup ook. Voorgelegd aan de DA en die heeft ons wat pilletjes meegegeven, waren niet duur en dat hielp wel. Op een gegeven moment bleek dat hij het echt nodig had om uit het raam te kunnen kijken. HIj heeft een tuigje en gordel aan en kan uit het raam kijken en dat gaat prima.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:35

kimmie261 schreef:
een primatourtje geven half uurtje voor je weggaat en dan heeft ie nergens meer last van :)

Die bedoelde ik!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:56

Je kan ze idd een primatour geven, maar ik zou het vooral gaan trainen. Want het is heel goed te trainen, mijn hond gaf al over als ze de auto zag en met twee weken was het al bijna over. Wij hadden het geluk dat hij mee ging met de uitlaatservices en ze vond het spelen met de honden in de bus erg leuk. Dus in no time zag ze de auto als spelen met honden. Het is belangrijk dat hij de auto als leuk gaat zien en niet als iets engs of iets vervelends. Aankomende tijd in de auto zetten en ik weet niet of die het bos erg leuk vind, maar als dat zo is, is dat geweldig en naar het bos rijden. Andere optie is om hem in die periode te ondersteunen met medicatie en dan zou ik persoonlijk niet voor de primatour gaan, omdat je het dan eigenlijk iedere dag even moet geven en iedere dag even wat leuks moet gaan doen met de hond en de auto. Dan zou ik echt voor een hond gerelateerd medicatie gaan, die zijn namelijk ook getest voor veelvuldig gebruik. Maar als het bos niet te ver weg is, heen met de auto en terug lopen, zodat de auto echt bos betekend. Succes

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 08:19

Bedankt voor jullie reacties. Een primatour heb ik inderdaad overwogen, maar vroeg me af of dat geen kwaad kan voor een pup.
Ze zitten inderdaad achterin, maar ze kunnen wel naar buiten kijken als ze willen. Ik wil hem wel voorin of op de achterbank zetten, maar ja.. als het dan mis gaat...
Vond de tip om te oefenen met een stilstaande auto wel een goeie, om te voorkomen dat hij nu in zijn inprentingsfase voorgoed een hekel aan auto's krijgt.

@nowornever: we gaan met zo'n autorit naar de puppycursus en dat vindt ie geweldig, dus de associatie met 'autorijden en een leuk uitje' zou hij wel moeten hebben.

Ik ga denk ik zaterdag voor de primatour (mag hij een hele?), volgende week ga ik even langs de dierenarts om pilletjes voor honden te vragen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 08:22

Ik kan zelf 15 uur slapen op 1 primatour (slaperigheid is een bijwerking), dus ik zou je pup zeker geen hele geven maar bijvoorbeeld een kwart. Overleg voor de zekerheid met je dierenarts, het is tenslotte een jonge pup...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 08:25

ja mijn vriendin gaf dr oude hond idd ook primatour,een halve dus dat zou ik ook door de midden doen voor een pup ,of even aan de dierenarts vragen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:33

er staan gewichten en doseringen op het doosje van de primatour,denk dat een halve of kwart genoeg is ...een hele is voor echt wel een grote hond dat weet ik wel...

singel64

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:12

Je kunt de dierenarts ook vragen naar Cerenia, wel prijzig, maar zeker weten dat het helpt!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 20:46

we gaan morgen voor een kwart primatour, zal wel even laten weten of het geholpen heeft.. ;)

Volgende week vrijdag komt de DA hier vanwege de eventuele castratie van de shethengstjes, zal dan uiteraard even naar een diervriendelijk middel vragen...

Ben wel heel benieuwd hoe het morgen gaat, zie er wel errug tegen op... (we moeten eerst met de auto, daarna gaan we met een gezamenlijke bus de stad in).... ;( Heb overwogen om het af te zeggen, maar ja, vind de puppycursus toch wel belangrijk.

Hoop dat jullie voor me duimen...

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:55

Bij ons lag het aan de auto. Onze boomer Boele had in de Renault Senic altijd last van wagenziekte. Na ongeveer een halfuur moest hij standaard overgeven, dus wij hadden uit voorzorg altijd al vuilniszakken en oude handdoeken mee. Hij was toen een halfjaar tot een jaar. In de auto van bijvoorbeeld mijn opa en oma had hij er nooit last van.
Daarna kregen we een Renault Twingo en had hij nooit meer last van wagenziekte, hij heeft geen enkele keer meer overgegeven. Doet jouw hond het ook in andere auto's? Misschien groeit hij er wel overheen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 19:14

We hebben zelf een almera en een x trail, beide nissans, maar in allebei de auto's wordt hij ziek, helaas.

Vandaag met de puppygroep in de bus naar de stad gereden. Ik had Banjer een kwart primatour gegeven, en het is gelukkig goed gegaan. :) Hij werd wel misselijk, had een flinke schuim/slijmbaard die bijna op de grond hing (sorry, beetje onsmakelijk), maar gelukkig is er verder niets uitgekomen.
Het gekke is dat zijn broertje dus nergens last van heeft, en supervrolijk in de auto rondspringt en ook in de bus nergens last van heeft. :D

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:43

Onze hond is ook ontzettend wagenziek, alles onderkotsen, etc. Die krijgt ook een halve primatour, en dat gaat steeds beter! Maar ze gaat niet met plezier met de auto!