Muninn voor het laatst ITP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Muninn voor het laatst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 14:12

Ondertussen is het weer een aantal daagjes geleden dat onze gezellige kater met de gouden ogen vanwege acuut nierfalen is ingeslapen. Hij heeft 6 maanden en twee weken bij ons mogen wonen en was ongeveer 14 jaar. Omdat zijn overlijden vrij plotseling was en na zo'n korte periode hier, kwam ik erachter dat ik nog erg weinig foto's van hem met jullie heb gedeeld. Daar ga ik nu dan verandering in brengen. ;)

Muninn kwam zo bij ons. Alles was eng en hij heeft dan ook een paar dagen onder het logeerbed gewoond. Maar snel herstelde hij zich en toen Tiamat, onze andere oude kattenman, had besloten dat het zijn tijd was, was hij erbij om Tiamat te begeleiden. Hij heeft hem bijna de gehele dag gewassen, want je moet natuurlijk wel schoon zijn als je naar de kattenhemel gaat.
Afbeelding

Zelfs toen Tiamat al was overleden, hield hij de wacht; kijk maar. (let op, Tiamat was hier toen al overleden! Ik vind het geen akelige foto, maar mocht je hier niet tegen kunnen, niet aanklikken)

En toen begon de ontdooi periode. Muninn werd een volledig andere kat. In het asiel stond hij bekend als chagerijnig en hadden niet alle medewerkers hem bij andere katten geplaatst, maar bij ons was hij een zeer gezellige, enthousiaste jongen die ervoor zorgde dat alles en iedereen tot in de nopjes schoon was.
Dit was zijn favoriete blik:
Afbeelding

Op het bed liggen was ook erg prettig:
Afbeelding

Wat hij erg graag en vaak wilde, was een 'belly rub.' Helaas geen scherpe foto, maar het gaat om het idee. ;)
Afbeelding

In december hebben mijn vriend en ik ervoor gezorgd dat hij er een vriendje bij kreeg. Nimueh, de poes, was geen grote fan van Muninn, dus die kon hij niet uitgebreid staan wassen zonder halen over zijn snuffert te krijgen. Na een week of twee verschrikt kijken omdat het kleine katje zijn jas verloren was (besmettelijk?), werden het dikke maatjes.
Één van de weinige momenten dat ze met zijn 3tjes dicht bij elkaar lagen:
Afbeelding

Maar dat was van korte duur, want dit vond Nimueh ervan:
Afbeelding
'Waar ga je nou heen? Is toch gezellig?'

Muninn had ook vaak zijn eigen ideeen over wat lekker lag en waar hij het beste kon liggen. Hij kreeg zichzelf vaak opgevouwen op de meest kleine kledingstukken die op de grond lagen, maar de achterkant van de bank lag ook lekker:
Afbeelding

En wat ligt er nou lekkerder dan een laptoptas?
Afbeelding

Hij heeft het zelfs een keertje voor elkaar gekregen om zichzelf op een rondslingerende pantoffel te vouwen... Helaas heb ik daar geen foto van.
Zijn favoriete slaapplekje als wij ook boven waren, was de fleecedeken die naast het bed op de grond speciaal voor hem lag:
Afbeelding

Maar ook het bed lag best aardig, vooral als de laptoptas niet aanwezig was:
Afbeelding
Afbeelding

De meest recente foto (eigenlijk lagen ze met zijn drietjes op bed):
Afbeelding

Muninn had ook hele mooie pootjes:
Afbeelding

Muninn was een gezellige jongen en het huis is nu echt even heel leeg zonder zijn gezellige aanwezigheid. We hebben van Munnin genoten en ik denk dat hij dat ook van ons heeft gedaan.
Dag lieve jongen!
Afbeelding

CarinaR

Re: Muninn voor het laatst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:19

Mooie fotos van een bijzonder dier.
Wat een mooi verhaal dat hij zo uit zn schulp gekropen is bij jullie!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:03

Wat een mooie kat zeg. Wat naar dat je er maar zo kort van hebt kunnen genieten.. :(:)
Toch heeft die een paar fijne maanden gehad en nog even lekker zichzelf kunnen zijn!
Sterkte :(:)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 22:21

Dank jullie wel. :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:28

Wat een ontzettend leuk dier, erg goed dat je hem deze kans op een 'normaal' leven nog hebt kunnen geven...dat moet veel voldoening geven!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:29

aah gossie die foto waar muninn de wacht houd bij zijn vriendje.
Echt ik breek gewoon eff. Zo lief. Nu zijn ze iig weer samen.
En ik vind het erg knap dat je die oudjes een fijne laaste leven geeft

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:17

Een mooi eerbetoon aan een lieve oude kat
ik vind die foto van Muninn op wacht bij zijn vriendje erg ontroerend.
(Muninn die naam komt van de raven van Thor? Hunnin en Munnin?)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 08:12

@ Amalarab: We zijn ook erg blij dat Muninn in zijn laatste maandjes lekker zichzelf heeft kunnen zijn ipv dat hij overleed in het asiel waar hij niet op zijn plaats was. Dat blijkt wel uit zijn gedrag. Het was eigenlijk een verschil tussen dag en nacht. In het asiel gaf hij regelmatig een mep en was hij contactgestoord tegenover de andere katten. Na een paar weken ook dat soort gedrag te hebben vertoond was er een ommezwaai naar een zeer gezellige kat die alles moest likken, alles moest kopjes en overal was bij gezellig bij.

@ VeraW:Ik vond dat ook erg bijzonder om te mogen zien. De hele dag Tiamat verzorgt, warm gehouden en toen hij overleed, lag hij erbij. De hele nacht heeft hij er nog tegenaan gelegen en de volgende dag, toen we Tiamat naar beneden hadden verhuisd, ging hij er dus nog steeds tegenaan liggen.

@ Justkid: Dank je wel! Ik ken het als één van de raven van Odin, maar het komt inderdaad uit de noorse mythologie. Muninn heette eigenlijk Mieps... Geen naam voor een stoere kater vind ik.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:53

Die labtoptas-foto :+:

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:08

Ontzettend mooie foto's die ook duidelijk het geweldige karakte uitspreken van deze kat ! Jammer om hem te moeten verliezen, maar tegelijkertijd weet je ook dat zijn laatste deel van het leven ontzettend heerlijk voor hem geweest is !

Sterkte met het verwerken van je verlies !

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 17:13

@ Juut: Ja die is schattig, maar geen idee waarom hij daar zo graag op sliep. Het was helemaal niet lekker zacht.

@ Cheytjuh: Dank je wel.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:22

Wat een mooie kat!!

En zoals eerder gezegd wat geweldig dat ie die 'wacht' hielt bij z'n vriendje, super!

Iig veel sterkte met het verlies, gelukkig heb je hem nog wel een heel fijn huis kunnen bieden.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 08:26

Je hebt gelijk Hunnin en Munnin zijn de raven van Odin :j :o

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:04

Wat heeft hij het toch super gehad bij jullie :)
Heel veel sterkte met dit verlies.

En wat ik me afvroeg, gaan jullie nu weer een opaatje of omaatje uit het asiel halen?

edit: justkid, jouw kat is ook leuk zeg :)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:16

wat een mooie kat en wat een super karakter had hij,en wat een lief koppie had hij,die uitstraling doet aan mijn eigen kat denken.wat sneu dat je zo kort van hem heb mogen genieten,en wat bijzonder dat hij bij tiamat ging liggen dat getuigt hoe speciaal hij was.echt een lieverd,ik vind het heel mooi dat hij nog een paar fijne maanden bij jou mocht hebben.veel sterkte nog met het gemis.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:19

Wat een prachtige kat, van binnen en van buiten zo te zien :) ! Fijn dat hij toch nog van zijn oude dag heeft mogen geniet bij jou!
Sterkte nog met dit verlies..!

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:09

Mooi verhaal. hij heeft nog een paar mooie maanden gehad!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 16:36

@ Lizz: Nog eventjes niet. We hebben Nimueh de oude poes natuurlijk nog. Zij is ruim 13 jaar nu. En dan hebben ook nog Khalid de jonge kat. Nimueh is nogal op zichzelf en als we er nog een oudje bij nemen krijgen we zeg maar 3 teams. ;) Al ging het wel goed met Muninn en Khalid, maar persoonlijk denk ik dat het voor de echte oudjes wel enigzins een belasting is zo'n jong ding. We willen eerst effe goed dit verdriet verwerken en dan eens rond de zomer (niet voor 1 juli) op zoek gaan naar een nieuwe kat in het asiel en dan in de leeftijdscategorie 5-10 jaar. Deze kat moet leuk zijn voor Khalid, maar ook voldoende afstand nemen van Nimueh. Dus nee, geen oudje in plaats van Muninn. We vinden dit zelf ook wel erg zwaar worden emotioneel gezien. Al zou er hier waarschijnlijk wel altijd 1 oudje zijn, maar geen drie meer zoals we voorheen hadden. Drie katten verliezen in 7,5 maand tijd is nogal heftig. Al worden sommige dingen wel makkelijker zoals het op tijd de knoop door hakken. Ik merk alleen bij mezelf (ik doe voornamelijk de verzorging) dat ik het af en toe een grote aanslag vind op mijn zelfvertrouwen dat je er zoveel energie in steekt, maar de kat wat betreft gezondheid niet beter krijgt. Daarbij nekt het wekelijks bij de dierenarts zitten me nogal en alles staat in het teken van de katten. Daar hebben we natuurlijk wel voor gekozen, maar nu is mijn keuze (en ook die van mijn vriend) om even geen oudje er meer bij te halen. Eentje is genoeg. Hoe sneu ik het ook vind voor alle oudjes die zo graag op een fijn huisje zitten te wachten.

@ de rest: Bedankt allemaal!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 00:28

Heel begrijpelijk dat je er even mee wacht :)
Ik zou het emotioneel niet aankunnen en daarom vind ik het knap dat jullie al meerdere oudjes een mooie laatste dag hebben gegeven!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 16:44

Dank je. :)) Ik denk ook wel dat het iets is geweest wat ik een beetje had onderschat, maar wie weet sta ik er over een paar jaar weer heel anders naar te kijken en hebben we dan wel weer meerdere oudjes. Bovendien Khalid en de aankomende nieuwe kat worden ook ooit oud, al duurt dat nog even wat langer. ;)