Muninn kwam zo bij ons. Alles was eng en hij heeft dan ook een paar dagen onder het logeerbed gewoond. Maar snel herstelde hij zich en toen Tiamat, onze andere oude kattenman, had besloten dat het zijn tijd was, was hij erbij om Tiamat te begeleiden. Hij heeft hem bijna de gehele dag gewassen, want je moet natuurlijk wel schoon zijn als je naar de kattenhemel gaat.

Zelfs toen Tiamat al was overleden, hield hij de wacht; kijk maar. (let op, Tiamat was hier toen al overleden! Ik vind het geen akelige foto, maar mocht je hier niet tegen kunnen, niet aanklikken)
En toen begon de ontdooi periode. Muninn werd een volledig andere kat. In het asiel stond hij bekend als chagerijnig en hadden niet alle medewerkers hem bij andere katten geplaatst, maar bij ons was hij een zeer gezellige, enthousiaste jongen die ervoor zorgde dat alles en iedereen tot in de nopjes schoon was.
Dit was zijn favoriete blik:

Op het bed liggen was ook erg prettig:

Wat hij erg graag en vaak wilde, was een 'belly rub.' Helaas geen scherpe foto, maar het gaat om het idee.

In december hebben mijn vriend en ik ervoor gezorgd dat hij er een vriendje bij kreeg. Nimueh, de poes, was geen grote fan van Muninn, dus die kon hij niet uitgebreid staan wassen zonder halen over zijn snuffert te krijgen. Na een week of twee verschrikt kijken omdat het kleine katje zijn jas verloren was (besmettelijk?), werden het dikke maatjes.
Één van de weinige momenten dat ze met zijn 3tjes dicht bij elkaar lagen:

Maar dat was van korte duur, want dit vond Nimueh ervan:

'Waar ga je nou heen? Is toch gezellig?'
Muninn had ook vaak zijn eigen ideeen over wat lekker lag en waar hij het beste kon liggen. Hij kreeg zichzelf vaak opgevouwen op de meest kleine kledingstukken die op de grond lagen, maar de achterkant van de bank lag ook lekker:

En wat ligt er nou lekkerder dan een laptoptas?

Hij heeft het zelfs een keertje voor elkaar gekregen om zichzelf op een rondslingerende pantoffel te vouwen... Helaas heb ik daar geen foto van.
Zijn favoriete slaapplekje als wij ook boven waren, was de fleecedeken die naast het bed op de grond speciaal voor hem lag:

Maar ook het bed lag best aardig, vooral als de laptoptas niet aanwezig was:

De meest recente foto (eigenlijk lagen ze met zijn drietjes op bed):

Muninn had ook hele mooie pootjes:

Muninn was een gezellige jongen en het huis is nu echt even heel leeg zonder zijn gezellige aanwezigheid. We hebben van Munnin genoten en ik denk dat hij dat ook van ons heeft gedaan.
Dag lieve jongen!
Ik denk ook wel dat het iets is geweest wat ik een beetje had onderschat, maar wie weet sta ik er over een paar jaar weer heel anders naar te kijken en hebben we dan wel weer meerdere oudjes. Bovendien Khalid en de aankomende nieuwe kat worden ook ooit oud, al duurt dat nog even wat langer.