Ik heb besloten om nu echt wat te gaan doen met mijn kanaries (klik hier voor foto's). Ik weet dat het gigantisch lastig is, en het wel een beetje gedoemd is om te mislukken. Maarja, niet geslagen altijd mis toch?
In dit topic ga ik het allemaal een beetje bijhouden, met foto's bij de eerste vorderingen. (of zou dit topic dan bij Beestenboel ITP moeten?)
Fuggle, mijn slachtoffer, zit apart inverband de broedtijd. Ze heeft verder geen nestje. Ze vlogen wel altijd met z'n allen in de kamer rond, maar als ik eenmaal moest eten moesten ze gevangen worden met de hand. Dat gaat opzich wel snel, maar ze worden er niet handtammer op.. Dus moet ik Fuggle eerst min of meer handtam zien te maken. Ook al een heel gedoe opzich, maar we gaan er voor! Het plan voor nu is:
Niet meer laten rondvliegen totdat ze handtam is
Lekkere gekleurde 'zaadjes' (zitten in het voer) aanbieden door de tralies
Vogelmuur (plantje) aanbieden in de kooi (met hand)
Lekker gekleurd 'zaadje' geven in de kooi (met hand)
Clicker kopen
Leren dat clicker = beloning
1e 'trucjes' zoals fluit, in de kooi, uit de kooi, op de handIk ben echt heel benieuwd hoe ver ik ermee kom. Ik hoor altijd heel negatieve verhalen over het 'trainen' van kanaries maar ik heb laatst ook een positief verhaal gehoord, een kanarie die op commando kon rondjes draaien, zingen (zal lastig gaan met mijn pop), in de kooi, uit de kooi enz..
Overigens ben ik er ook van bewust dat het handtam worden opzich al een paar maanden kan duren, of zelfs nooit gaat lukken.
Als er verder nog iemand ervaring heeft met het proberen te 'trainen' van kanaries of andere (makkelijker trainbare) vogels hoor ik het graag!

) praat en fluit op commando en eet uit je hand.
lijkt me leuk als het met goudvissen kan waarom dan niet met kanaries veel suc6 !