Prachtige dames en heren, van ieder 3 stuks.
Ze zijn allemaal naar een goed thuis gegaan, wat was ze een goede moeder en wat genoot ze van de kittens! 1 kitten kwam terug omdat het niet samen ging met de andere kat, Diva nam hem weer op alsof hij nooit wat weg geweest.
Met elke kat, hond wat voor dier ook kon ze goed opschieten, een echte goedzak.
Nadat de laatste kitten met 3 maand weg is gegaan dacht ik dat ze depressief was geworden, ze speelde minder, terwijl ze eigenlijk altijd heel speels was, maar nog geen reden tot paniek, ze at en keek nog helder uit haar ogen.
Mijn andere 2 katten zijn een beetje luie einzelgängers, terwijl Diva juist heel actief was, en ze had daardoor weinig aansluiting op de andere 2 oudere katten. Een vriendin van mij had een nestje Rex kruising kittens, ik heb er een kitten bijgenomen voor Diva, misschien dat ze dan weer opleefde.
Helaas moest ze niks van de kitten weten, negeerde haar volkomen. Ze werd ook steeds dikker, maar ik dacht dat het kwam omdat ze snoepte van de kittenbrokken die er onbeperkt stonden voor de kleine, de andere katten lusten dat niet, alleen zij.
De planning was om haar samen met de kitten te laten steriliseren in April.
Vrijdagmorgen lag diva nog lekker naast mij op het bed, ik moest pas 15.00 werken dus kon eerst nog paardrijden. Ik ben 2 uur weggeweest naar het paard, en kwam terug en kon Diva niet vinden.
Ze lag in de badkamer, heel zwaar te ademen in huis vond ik ook overal gele plasjes. Ik keek tussen haar achterpootjes en dat was helemaal geel van de pus. Als een idioot de dierenarts gebeld en ik kon komen. Gelukkig is de DA maar 10 min verwijderd van mijn huis. Ik zette de bench voor haar neer en vroeg me af hoe ik haar erin kreeg, ze haat de bench en in deze staat wou ik haar niet forceren. Gek genoeg stond ze op, en liep ze zelf de bench in, en ging daarin weer helemaal plat liggen, alsof ze wist dat ik haar ging helpen.
Onderweg raakte ze steeds verder weg, het 3e ooglid kwam tevoorschijn en ze begon steeds zwaarder te ademen. Bij de DA kon ik niet gelijk worden geholpen want er moest een konijntje ingeslapen worden. Maar de DA gaf haar wel vast een pijnstiller omdat ze zag hoeveel pijn ze had.
De DA dacht aan baarmoederontsteking, dat komt vaker voor bij katten die kittens hebben gehad, dat kan er bij de geboorte iets achterblijven in de baarmoeder. Ze hoopte dat de ontsteking niet was geknapt. Diva werd direct geopereerd, de DA belde mij later in huis dat de ontsteking wel was geknapt, en het nu kritiek was, ze moeten de buik schoonspoelen en dan hopen dat ze het red. De baarmoeder was een grote ballon, dat verklaard ook waarom ze plots zo dik was geworden. Maar de dierenarts was positief en ik had nog nooit het gevoel dat ze het niet zou overleven...
Helaas kreeg ik 10 min later nog een telefoontje dat ze toch nog in haar narcose is gestorven. Haar hartslag ging plots omhoog en toen was het over.
Waarschijnlijk was het a begonnen nadat de kittens weg waren, dat verklaart de verandering in gedrag ook. Ze zal geen pijn hebben gehad maar een plagende druk in haar buik. Pas toen de ontsteking geknapt was en ik haar zo vond in de badkamer was ze echt ziek.
Dat is een kleine troost dat ze niet lang heel geleden. Maar je denkt wel van was ik er meer eerder bijgeweest, of eerder een alarmbel ging rinkelen. Maar de DA zei ook dat je niet in de kat kan kijken en gedrag na een nestje kan veranderen. Maargoed, het maakt de pijn er niet minder om.
Mijn lieve donzige knuffel, mijn prinsesje...
Ze heeft net niet 2 jaar kunnen worden.

http://www.fotoserve.nl/~claudia/Ragdol ... 010395.jpg
http://www.fotoserve.nl/~claudia/Ragdol ... 010577.jpg
Met haar mooie zoon.