Mijn tuin als kattentoilet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Mijn tuin als kattentoilet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 10:55

-O-

Help, een buurtkat heeft ontdekt dat mijn tuin toch wel een zeeeeeeeeeer aangenaam kattentoilet is. Het beest piest en poept echt alles onder.

1 groot vlak is volledig omgehaald, een ander stuk gooit het beest de boomschors uit de tuin en dan heeft dan alsnog lekker zand tussen de pootjes. Overal liggen drollen en het stinkt ontzettend naar kattenpis. :r

Nou heb ik niets tegen katten in het bijzonder, maar ze moeten NIET mijn tuin ondersch..ten. Ik vind het onhygienisch, het stinkt naar kattenpis, kortom het is gewoon echt ranzig.

Nu weet ik wel wat doeltreffende acties, maar die zijn nou niet echt katvriendelijk (lees, die zijn echt niet katvriendelijk!). Dus dat doen we daan maar niet.

Inmiddels is een collega al koffiedrab aan het sparen, maar ik hoorde dat dit alleen werkt als het droog is. Dus dat schiet hier in Nederland ook niet op.

Wie o wie heeft een doeltreffende (en tevens een diervriendelijke) manier om katten uit mijn tuin te weren. Want dit is niet te doen.... En een grote kattenjagende hond in de tuin is ook niet echt handig, aangezien ik hele dagen werk en ik niet wil dat zo'n dier hele dagen in zijn eentje zit!

mirror666

Re: Mijn tuin als kattentoilet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:57

klaar zitten met een enorme emmer water/goeie tuinslang waardoor 't beest zeikes nat wordt en zichzelf helemaal het apenzuur schrikt
en met de buren praten en zeggen dat je dit niet wil..

ik blijf het altijd vreemd vinden dat katten zoiets wel mogen, maar dat je je hond niet zo los mag laten, of je paard ofzo :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:59

Weet je niet wie de eigenaar is? Dan zou ik ten eerste daarmee praten en hem vriendelijk verzoeken te zorgen dat zijn kat niet bij jou in de tuin kan komen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:01

Je hebt bij ecover een spray te koop die er voor zorgen dat er geen kat meer in je tuin komt.
Of ergens een hond lenen :)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:02

Naaltje schreef:
klaar zitten met een enorme emmer water/goeie tuinslang waardoor 't beest zeikes nat wordt en zichzelf helemaal het apenzuur schrikt
en met de buren praten en zeggen dat je dit niet wil..

Helemaal mee eens! Grote kans dat als hij zich helemaal lam schrikt, hij niet meer terug komt :D Ook niet de meest diervriendelijke manier, maar iets anders helpt niet... Tenzij jij je hele tuin af wilt bakenen met schrikdraad en dergelijke... Maar dat zou een duur geintje worden tegen een dier dat niet eens van jou is :+

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:02

Tijgermest in je tuin schijnt goed te helpen :Y)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:04

Gewoon een paar keer flink laten schrikken en anders met je buren gaan praten.. Je kan ook zelf een kat nemen :P

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:04

eigelijk moet de persoon waar d ekat van is dit oplossen.
maar je kunt katten korrels in je tuin strooien waardoor jou tuin niet meer aantrekkelijk is
ik geloof wel dat het helpt mijn oom heeft het ooit eens gebruikt om katten uit zijn tuin te houden

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:06

Wij hebben pas bij een tuincentrum een schrikdraadsetje gekocht! Nu licht het er natuurlijk wel aan wat je om je tuin hebt staan (op wat voor 'n manieren ze in je tuin kunnen komen?!), maar bij ons werkt het heel goed!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:07

sorry maar ik zou geen dure attributen aanschaffen om een stomme kat te weren.. gewoon een emmer water is de beste oplossing denk ik.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:09

of een lading oude blikjes en andere rammelende rotzooi achter 'm aangooien, niet raak, maar gewoon rammel heel dicht in de buurt (en zorgen dat je zelf niet in de vluchtroute staat ivm schrik-krab-klim-acties)
als ik zo eens kijk hoe er bij ons geracet wordt als je iets laat vallen wat rammelt :P en dat zijn dan nog wel huiskatten die bij ons horen ;)

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:10

Mas schreef:
Weet je niet wie de eigenaar is? Dan zou ik ten eerste daarmee praten en hem vriendelijk verzoeken te zorgen dat zijn kat niet bij jou in de tuin kan komen.

Hoe kan zo'n buurman/vrouw voorkomen dat de kat niet bij jou in de tuin komt. Door te zeggen foei poes je mag daar niet komen???? >;)
Gewoon een emmer water nemen. Hebben ze een hekel aan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:13

NienkeNiels schreef:
sorry maar ik zou geen dure attributen aanschaffen om een stomme kat te weren.. gewoon een emmer water is de beste oplossing denk ik.

Zo'n schrikdraadapparaat kost ongeveer 30 euro.

Ik zou met de eigenaar van de kat bespreken dat je er niet van gediend bent en voorstellen dat diegene in ieder geval een deel van de kosten om je tuin af te zetten met zo'n schrikdraadje op zich neemt...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:14

Chubby schreef:
NienkeNiels schreef:

Zo'n schrikdraadapparaat kost ongeveer 30 euro.

Ik zou met de eigenaar van de kat bespreken dat je er niet van gediend bent en voorstellen dat diegene in ieder geval een deel van de kosten om je tuin af te zetten met zo'n schrikdraadje op zich neemt...

En jij denkt dat een katteneigenaar daar achter staat??

Wij hebben 4 katten daarvan komt 1 buiten Nou ja buiten binnen 2 minuten wil ze weer naar binnen :D . Nou die poept of in eigen tuin of ze komt met een noodgang binnen en gaat naar haar eigen kattenbak. Dus onze buren hebben mazzel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:15

Berwicowa schreef:
Mas schreef:

Hoe kan zo'n buurman/vrouw voorkomen dat de kat niet bij jou in de tuin komt. Door te zeggen foei poes je mag daar niet komen???? >;)
Gewoon een emmer water nemen. Hebben ze een hekel aan.

Hoe hij dat doet moet hij weten, maar ik vind dat als jouw kat overlast veroorzaakt jij ook degene bent die behoort te zorgen dat dat niet meer kan gebeuren. Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld als de TS kosten moet maken om andermans kat buiten haar eigen tuin te houden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:15

Berwicowa schreef:
Mas schreef:

De buurman kan zelf zijn tuin afzetten of de kat binnenhouden. Het is idd de verantwoordelijkheid van de eigenaar.

In ons eigen geval ben ik blij dat de buren geklaagd hebben dat mijn kat in hun tuin poepte... we hebben gewoon gezorgd dat de katten onze tuin niet meer uit kunnen. Zo ingewikkeld is dat nou ook weer niet hoor.

Schrikdraad werkte bij ons alleen niet, dus voor de liefhebber heb ik nog wel een katten schrikdraad apparaat liggen :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:17

Berwicowa schreef:
En jij denkt dat een katteneigenaar daar achter staat??

Een beetje fatsoenlijke eigenaar wel, lijkt me. Of hij past zijn eigen tuin aan dat de kat in eigen tuin blijft en de boel daar kan bevuilen.

Sowieso, wanneer een katteneigenaar geen oplossing mee wilt zoeken, zou ik alle ranzigheid daar over de schutting flikkeren..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:21

cissi schreef:
Tijgermest in je tuin schijnt goed te helpen :Y)

tja, maar laat mijn tijger nu net met vakantie zijn :+ .

Tja, het bespreken met de eigenaar ligt ook al in de planning. Ik heb wel een idee wiens kat het is, maar heb het dier zelf nog niet betrapt. Als het inderdaad de kat is die ik denk dat het is, dan zal de eigenaar weinig doen, want die heeft de kat altijd buiten lopen.

Die spray, is die duur? en hoe lang werkt dat?

Ik heb nog een schrikdraadapparaat van het paard thuis liggen, die kostte wel wat meer dan die 30 euro. Maar dan moet ik zelf ook steeds ergens over schrikdraad heen stappen lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 11-03-11 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:21

Nou ik zou het niet doen en ik denk heel eigenaren niet, maar ja gelukkig hoef ik dat ook niet. Van onze katten heeft men geen last.

O ja vanaf april t/m september zitten alle katten buiten in de ren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:23

Berwicowa schreef:
Nou ik zou het niet doen en ik denk heel eigenaren niet,

Inderdaad, en ik vind het jammer dat veel eigenaren van katten een ander met de overlast van hun dier laten zitten.
Om niet te zeggen asociaal.

Berwicowa schreef:
Van onze katten heeft men geen last

En zo hoort het ook :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:24

@berwicowa: ik vind een goede relatie met mijn buren en verantwoording nemen voor de eventuele overlast die je huisdieren veroorzaken toch wel belangrijke uitgangspunten. Mopper jij nooit als een hondeneigenaar de drol van zijn hond op straat laat liggen?
Ik vind het eigenlijk gewoon asociaal om het niet te doen... en je zou aan mij dan ook een hele slechte buur hebben, ondanks dat ik zelf ook katten heb.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:25

satee prikkers in de grond steken met het puntje omhoog of takjes met doorns op de grond leggen. Daar houden katten niet van. Het werkt, of je het wil is een 2e..
Wij gooien een bak water achter de kat aan of doen de hond even naar buiten, ze komen nog steeds terug...
Er zijn ook plantjes te koop die katten zouden moeten weren. Ze stinken enorm en de katten komen nog steeds hier nog steeds. dus: Hond, water en stinkplanten werken NIET..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:26

Satestokjes werkten bij mijn buren ook niet, vertelde de buurvrouw...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:26

Denk dat het ook komt doordat er toch ook nog veel honden eigenaren zijn die niets opruimen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:27

Katten schijnen een vreselijke hekel te hebben aan cacaodoppen. Als je die dus in je tuin (borders) verstrooit heb je kans dat ze vertrekken.

En ik zal net even te googlen en kwam deze pagina tegen. Mss vind je daar ook nog wat tips die je kan proberen.
http://users.skynet.be/hofmeester/tuina ... lanten.htm