Hond last van maag??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Hond last van maag??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:26

Hallo bokkers

Sinds enkele dagen ruikt mijn hond uit zijn bek, en eet hij slecht.
Hij is vaak ook heel down. maar wil met aanmoediging wel spelen.
Hij spuugt ook geregeld gal.

Ook hoest hij meer als normaal! hij heeft het wel vaker gehad.
Maar dat kwam eigenlijk zelden voor. Maar nu enkele dagen, begint hij dit toch vaker te vertonen.
De ene keer erger ( zoals filmpje ) de andere keer gewoon 1 of 2 keer.

Wat heeft dit te betekenen?? De vader van mijn hond heeft dit namelijk ook erg vaak! met name bij inspanning.
( mijn moeder is met haar hond al bij de DA geweest voor het hoesten, maar de DA kon toen nix vinden omdat hij het toen juist niet liet zien )

Heeft hij last van zijn maag? aangezien hij ook slecht eet en nu ineens uit zijn bek stinkt?

De vader van mijn hond heeft dit namelijk ook erg vaak! met name bij inspanning

Hier een Filmpje van het hoesten wat ik bedoel.Hond op het filmpje is niet van mij! dit is een voorbeeld filmpje!

Laatst bijgewerkt door Dhani op 08-03-11 19:46, in het totaal 4 keer bewerkt

Wilawander

Re: Hond last van maag??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:29

Hoesten is vaak een teken van hartproblemen. Is dat onderzocht? (röntgen, bloed en echo)

Mijn hond heeft maagproblemen wat zich uit in gal spugen, rommelende maag, wat hangerig zijn, verergert zich bij stress. Geen botten en vreemde dingen kunnen verdragen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:30

Filmpje is nu bijgevoegt Dhani spuugt idd ook gal. sorry vergeten bij te vermelden ( zou het nog even in de OP zetten

Hij is regelmatig beluisterd door een DA en heb nooit gehoord dat daar iets niet goed zou zitten,

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:36

Hij klinkt mij heel benauwd. Vind het geen hoesten. Zal hem zeker even aan de da aanbieden.
Het stinken uit de bek, weinig eten, lusteloos, braken zijn ook klachten waar je zeker even naar zal moeten laten kijken als je hond je lief is. Als je langer wacht zal het langer (en duurder) duren voordat hij weer de oude is. Wat is eigenlijk zijn leeftijd?

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:38

BTW. hoesten kun je opwekken door in de luchtpijp licht te knijpen. Maar dit klinkt meer als een benauuwdheid (tgv een te smalle luchtpijp?). Dit zie je ook veel bij deze rassen. Probeer jij maar eens te ademen door een rietje en ga dan ook maar even een rondje rennen.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:39

Is het geen kennelhoest?
Of misschien reversed sneezing?
Laatst bijgewerkt door Jakary op 08-03-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:39

Dit noemt reversed sneezing, mijn pekinees heeft het ook. Tis geen ziekte hoor, maar kan wss wel genetisch, die honden hun neus is een beetje miskweekt...
Maar dit reversed sneezing heeft volgens mij niks te maken met stinkbek en eetlust, stinkbek kan zijn door tandsteen etc, gewoon slechte tanden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:40

Dat is reverse sneezing!!!

Als je dat zo meld bij de dierenarts weet die wat je bedoeld.
Je kan het laten stoppen door hond te laten slikken.
Dus over keel aaien, iets laten drinken etc.

Qua ras is het natuurlijk ook nog eens een bijzondere.... in luchtweg opzichten dan he..... !!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:42

dhani is net 3 geworden! Zijn vader hoest al jaren regelmatig zo! mijn moeder heeft dit al grondig besproken met de DA. maar die kon nix vinden.

maar goed, het was zowiezo de bedoeling om eventjes langs de DA te gaan om een spuit tegen de jeuk op te halen.
Mijn hond oogt verder helemaal niet benauwd. hij kan vreselijk druk wezen. en nergens last van hebben. maar vaak is het ook zo dat hij dus ineens zo als op het filmpje begind te hoesten.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:44

Sjolvir schreef:
Dat is reverse sneezing!!!

Als je dat zo meld bij de dierenarts weet die wat je bedoeld.
Je kan het laten stoppen door hond te laten slikken.
Dus over keel aaien, iets laten drinken etc.

Qua ras is het natuurlijk ook nog eens een bijzondere.... in luchtweg opzichten dan he..... !!

Hond op het filmpje is niet mijn hond! het is een voorbeeld filmpje! ik heb een malthezer. ;)
Ik aai hem dan idd over de keel en dan houd het wel weer op idd!

wat houd reverse sneezing in?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:45

GaelleS schreef:
Dit noemt reversed sneezing, mijn pekinees heeft het ook. Tis geen ziekte hoor, maar kan wss wel genetisch, die honden hun neus is een beetje miskweekt...
Maar dit reversed sneezing heeft volgens mij niks te maken met stinkbek en eetlust, stinkbek kan zijn door tandsteen etc, gewoon slechte tanden.

Dhani heeft hele goede tanden!. spier wit. geen tandsteen aan te ontdekken ;) ( daar had ik zelf ook al aan gedacht

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:46

Normaal nies je lucht naar buiten toe, maar dan naar binnen. Omgekeerd niezen zeg maar.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:46

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:50

Overigens gaat mijn hond de zomers vaak reversed sneezend door.
Hij krijgt irritatie door water...
Aangezien die graag zwemt, dan als malloot het water in springt en vergeet zijn bek dicht te doen bij
zwemmen en apporteren.
Weekje niet zwemmen doet dan wonderen, maar niet voor zijn plezier..
Dus we zwemmen hele zomer vrolijk door, totdat er weer blauwalg is.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:56

GaelleS schreef:
Hier een site waar het uitgelegd staat :
http://www.xs4all.nl/~gvdt57/dutch/doc_niesen.html
:)

dankjewel! heb de link gelijk aan mijn moeder door gemailt ;)

okee dhani heeft het voornamelijk bij inspanning. maar heel soms ook vanuit het niets.

ik ga dit zeker voorleggen bij de DA. dankjewel! wat het gal spugen, lusteloos, moeilijk willen eten, en uit de bek stinken betreft. ga ik zeker even voor naar de DA eens kijken wat hij er van zegt! ;)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:56

Hij hoest niet; dit heet reversed sneezing, zoals al genoemd. ;) Geen reden tot paniek, maar de hond is er wel even benauwd van. Ik vergelijk het een beetje met een astmaaanval, qua idee.
Zorgen dat de hond even slikt werkt inderdaad. Als Branco het heeft, duw ik éven met één vinger de neus(gaten) dicht. Hierdoor kan hij niet opnieuw inademen, hij slikt automatisch en ik laat dus weer los. Vaak verhelpt dat het probleem onmiddelijk, anders herhaal ik het nog eens. Branco weet dat, hij zoekt me ook op als hij zo'n aanval heeft, zodat ik hem snel kan helpen.

Voor de andere klachten is een bezoekje DA zéker aan te raden.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:20

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 20:35

Leandra schreef:
Dit is reverse sneezing. Is erg duidelijk. Dit komt door geïrriteerde slijmvliezen.
http://www.xs4all.nl/~gvdt57/dutch/doc_niesen.html

Uit zijn bek stinken kan mogelijk komen door een vies gebit.

Edit: ik zie dat de link er ook al bij staat

een vies gebit heeft hij niet. dat heb ik helemaal na gekeken. hij heeft nergens tandsteen. :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:37

Ik denk dat je het beste even je hondje kan laten nakijken. Bloed, röntgen hart, ECG en eventueel de maag. je kan ook medicatie starten tegen maagzweren/problemen en kijken of het wat doet. Dit scheelt je enorm in de kosten.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 22:33

dat zeker :D ik ga morgen even de DA bellen.

leaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:19

Hai

Ik kom nu pas je bericht tegen maar wil toch even reageren ii heb namelijk na veel dierenarts onderzoek het antwoord het is iets onschuldigs en heb na 7 jaar (mijn hond wordt nu 9) een middeltje wat aardig werkt

Het hoesten is idd geen hoesten maar een soort hyperventilatie dit komt omdat het klepje in het strottehoofd niet goed sluit op dat moment en er dus teverl lucht binnen komt