. Overigens vind ik dat er flink wat voorwaarden zijn wanneer je een kat op een flatje wil, en naar mijn mening voldoe ik daaraan.
Ten tweede
: Sinds een half jaartje ongeveer zijn wij in t bezit van Wookiee, een poesje van nu zo'n 1,5 jaar uit het asiel. Beest is geweldig en ik wil absoluut niet meer zonder haar. Echter wonen wij in een appartement op 4 hoog. Poes heeft de ruimte, we spelen zat met er, er is bijna altijd wel iemand thuis en ze komt niks tekort. Echter is het wel vervelend dat het in dit appartement in de zomer altijd flink heet wordt. Wel zo lekker om de deuren ramen open te kunnen zetten dus... Ook onze openslaande deuren naar het balkon zie ik niet graag de hele zomer dicht. Wie heeft een zelfde soort situatie? Hoe maak ik poes duidelijk dat ze gerust door het raam kan springen, maar dat de grond dusdanig veel meters lager is, dat uit t raam springen geen goed idee is. Of zou poes dit zelf ook al wel doorhebben?
En hoe leer ik haar op het balkon te komen, maar er niet af te springen? Ik heb haar al met tuigje op het balkon gehad, maar het tuigje vind ze echt verschrikkelijk, dus dat wil ik haar niet aandoen. Balkon (kan) helemaal afgesloten worden aan de randen, maar er is dan wel een muur van ik denk zo'n meter hoog, waar ze dus overheen kan als ze wil.
Ik ben dus zeer benieuwd naar ervaringen. Ben als de dood dat poes toch springt en alles breekt, of hard wegrent en ik er nooit meer terug zie.
Hor bij de keukendeur zou kunnen, bij het raam in de woonkamer geloof ik niet mogelijk. Maar bij de openslaande deuren is het geen optie, dus het liefst heb ik er veilig op het balkon...
Iemand ervaringen? Ideeen? Hoor ze graag! Alvast bedankt.
Let wel: als er geen mogelijkheid is, dan is dat gewoon dikke pech voor mij en blijven de ramen en deuren dicht. Dan maar warm. Ik heb gekozen voor poes, en poes blijft en gaat voor, hoe dan ook.

Straks als het nieuwe huis af is hebben we ook een tuin dan gaan we een stuk afzetten zodat ze daar naar buiten komen. Helemaal "los" doe ik ze niet.

. Nou was het daar geen probleem, het was meer tegen de vliegen, maar wil dat hier niet hebben.
) en die woont op 1 hoog. Die heeft t arme beest op de 1e dag dat ie er was over de balustrade gehangen en daar heel even vastgehouden, toen weer naar binnen. (a la Michael Jackson met baby) Beest is zich rot geschrokken en laat het nu wel om te springen. Beetje zielig, wel effectief