Even een korte introductie. Op mijn werk (zorgboerderij) hebben we een konijnen knuffelhoek. Hierin zaten twee konijntjes. Ciska en Michelle. Ciska de Franse hangoor, en Michelle, de Vlaamse Reus.
Helaas is Michelle enkele weken geleden overleden, waaraan is niet bekend.
Nu zitten we alleen met het 'probleem', Ciska. Ze is een erg dominant konijn.
Omdat we graag willen dat de knuffelhoek weer wat voller wordt, en we de konijnen graag samen houden, zijn we opzoek naar een oplossing.
Dit blijkt echter nog niet zo makkelijk te zijn! Omdat we er graag een gecastreerde ram bij willen, ben ik naar verschillende opvangcentra's gaan bellen, en naar dierenasiels. Blijkbaar hebben hun alleen allemaal een vooroordeel over kinderboerderijen, want we krijgen nergens een konijn mee.
De konijnen zouden in te kleine hokken zitten, geen ruimte hebben, worden gepest door kinder, etcetra.
Op de gok hebben wij ons dwerghangoortje laten castreren. Dit is de enigste man die we op de zorgboerderij hadden. 8 weken later geprobeerd te koppelen, waar Ciska direct boven op hem dook en ik heel Stamper nergens meer kon vinden

Stamper vervolgens bij de andere dames geprobeerd (hebben nog een flat staan met incl Stamper, 4 konijnen) echter willen ze hem geen van alle hebben

Maar nu het probleem... We zitten dus met Ciska die alleen zit, en nergens waar we een gecastreerde, grote en zelfverzekerde ram vandaan kunnen halen.
Mijn laatste optie is om haar te laten dekken, daar twee voedsters van te houden (haar dochters) en dan maar hopen dat dat wel goed blijft gaan. Ze is alleen wel al 5 jaar oud, en heeft nog nooit een nest gehad. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat kwaad kan.
Bokkers, help?