Ik wil jullie vragen vóór dat jullie gaan reageren goed het verhaal te lezen en eventueel ook de reacties van de mensen voor je.
Bespaard namelijk heel wat onnodige vragen etc.
Ik zit met het volgende, sinds Juli 2010 hebben wij een dogo canario teefje. Ze was al 2 jaar toen wij haar kregen en hiervoor woonde ze op de boerderij. Daar mocht ze altijd poepen op vaste plaatsen (in een speciaal zandstuk en in de bak) toen wij haar kregen moest ze alles nog leren. Aan de riem wandelen etc. Dus ook dat ze buiten der ontlasting moest doen. Ik heb staan juigen als een trotse baas en der verleid met lekkere dingen als ze het buiten doet. Poepen aan de riem vond ze eerst helemaal niets dus deed ze dat ook echt niet. Maar inmiddels doet mevrouw dat wel. Alleen poept ze ook in onze tuin, ik wil dit liever niet omdat we straks een kleine hebben. En ik wil dat eventuele kinderen of kennisen gewoon lekker op ons grasveld kunnen spelen.
Mijn aanpak was om Layka altijd te belonen als ze buite poepte, ik jubbel het bijna toe als ze poept. Maar mevrouw kijkt er niet van op of om, eerst wel hoor maar inmiddels niet meer. Koekjes etc werken ook niet. Layka heeft vaste poep tijden, smorgens rond 10:00 en s'avonds tijdens de avond wandeling.
Maar sinds kort vertikt ze het om tijdens de wandeling van 10:00 te poepen, alleen in het weekend met mijn man poept ze smorgens omdat mijn man dan een mega wandeling van 1,5 a 2 uur met der maakt. Door de week zijn de morgen wandelingen ongeveer 20 minuten. Puur omdat ik door mijn zwangerschap geen kilometers meer kan lopen. Als ze niet poept loop ik soms een extra rondje maar ook dan doet ze het niet. En vind ik later op de dag de keutel gewoon in de tuin...
Toen heb ik een tijdje gedaan dat ze alleen naar buiten (in de tuin) mocht als ze tijdens de wandeling gepoept had. Maar ja met dit prachtige weer wil ik haar niet de hele dag in huis houden. Dat vind ik ook weer zielig...
Maar wat kan ik nu nog doen om het poepen in de tuin tegen te gaan. Ik vind dat ik haar op heterdaad moet betrappen om haar te kunnen straffen. Maar mevrouw poept altijd zo dat ik het vanuit de woonkamer en keuken niet kan zien. En als ik in de tuin sta doet ze niets

Layka wordt 3x daags uitgelaten:
- 10:00
- 16:00
- 22:30
Deze wandelingen zijn altijd rond de 20 minuten en in het weekend zijn de eerste twee wandelingen altijd rond de 1,5 uur!!!
Wij hebben een vrij grote tuin wat bijna alleen gras is (we wonenhier pas dus een tuin is niet aangelegd

Een ideale tuin om in te poepen vind Layka

Jammer van al die dode vlekken en hopen strond die ze er in maakt. O
O misschien ook wel belangrijk, elke dag mest ik de tuin uit zodat er geen keutels meer liggen!
Wie o wie heeft de gouden tip