Dier in laten slapen bij DA, en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Dier in laten slapen bij DA, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 12:23

Het is gelukkig helemaal niet aan de orde, maar zat het me af te vragen.
Als je een dier in laat slapen bij de DA heb je de keuze of je het dier bij de DA laat of mee naar huis neemt.

Wat nou als je het bij de DA laat? Wat gebeurt er dan mee?

fjordjes

Re: Dier in laten slapen bij DA, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:23

Gaat het mee met destructie, dierenambu komt het dan ophalen.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:23

Dan kun je (bij de meeste DA's) kiezen uit
- destructie
- begraven
- alleen cremeren
- cremeren met andere dieren.

Hoop dat zo je vraag goed beantwoord is. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:24

Dat wordt in een zak gedaan, naar de vriezer ingedaan en om een bepaalde tijd opgehaald en verbrand bij een destructiebedrijf. ;) Beetje 't principe van Rendac.

Ylana

Als je het bij de DA laat gaat het in een grote container wat later opgehaald wordt om te worden vernietigd.

Wiwabalia

Dan word het dier verbrand me vele anderen en thats it. Wij laten het dier altijd achter bij de dierenarts, zijn veel te nuchter voor een crematie/opgebaard liggen thuis/begrafenis of whatever.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:25

RenWaBl schreef:
- destructie
- begraven
- alleen cremeren

Bij ons ook idd...

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:25

Bij ons kan je er ook voor kiezen het dier op te laten halen door een diercrematorium en wordt het dier gecremeerd.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:26

Bij onze DA kan je kiezen, alleen in de oven of met nog een hoop andere, alleen is dan wel duurder.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:27

RenWaBl schreef:
- destructie
- begraven
- alleen cremeren

indeed!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:28

RenWaBl schreef:
- destructie
- begraven
- alleen cremeren

Zo is het bij ons ook.
Ik heb zelf met mijn katten voor de laatste optie gekozen. Cremeren met meerdere dieren.
Destructie kon ik niet en de rest was gewoon veel te duur en vond ik ook een beetje té :o.
Vond het een mooie tussenoplossing.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 07-02-11 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:28

xx_Kelly_xx schreef:
Dan word het dier verbrand me vele anderen en thats it. Wij laten het dier altijd achter bij de dierenarts, zijn veel te nuchter voor een crematie/opgebaard liggen thuis/begrafenis of whatever.

Zijn er echt mensen die hun huisdier thuis opgebaard laten liggen? :oo Daar ben ik dan ook wat te nuchter voor... Wij begraven onze dieren altijd bij ons in de tuin. Geen hele ceremonie eromheen hoor :P Ik ben er zelf ook nog nooit bij geweest eigenlijk, als er een dier begraven werd.

Destructie klinkt ook wel heel rot.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:30

_Tara_ schreef:
xx_Kelly_xx schreef:

Zijn er echt mensen die hun huisdier thuis opgebaard laten liggen? :oo Daar ben ik dan ook wat te nuchter voor... Wij begraven onze dieren altijd bij ons in de tuin. Geen hele ceremonie eromheen hoor :P Ik ben er zelf ook nog nooit bij geweest eigenlijk, als er een dier begraven werd.

Destructie klinkt ook wel heel rot.

Naja je kan hem meenemen naar huis, en dan is de keus aan jezelf..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:32

Het ligt een beetje aan de situatie, maar als een kat ingeslapen moet worden bij de DA ipv bij ons thuis, zou ik het dier weldegelijk mee nemen naar huis om het een aantal uurtjes thuis open en bloot voor de andere katten te laten liggen. Ik vind het belangrijk dat zij ook afscheid kunnen nemen. Dus ja er zijn mensen die het dier thuis opgebaard laten liggen. ;) Toen we de rode kater thuis hadden laten inslapen, kwam het crematorium pas een uur of 8 later. Dat hebben wij expres gedaan.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:34

Bij ons kan je kiezen. Mijn twee ingeslapen honden zijn daar gebleven en via hun naar een crematie iets gegaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:35

Amanda schreef:
Ik heb zelf met mijn katten voor de laatste optie gekozen. Cremeren met meerdere dieren.
Destructie kon ik niet en de rest was gewoon veel te duur en vond ik ook een beetje té :o.

Same here, ik heb ook voor cremeren met meerdere dieren gekozen, om dezelfde redenen.

Ik kreeg van het crematorium overigens een mooi sterkte-kaartje met daarop de datum waarop mijn kat was gecremeerd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:35

Ik laat het dier inslapen en begraaf het thuis.

Bij de DA heb je inderdaad de keuze's die al aangegeven zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:44

Karin schreef:
Amanda schreef:

Same here, ik heb ook voor cremeren met meerdere dieren gekozen, om dezelfde redenen.

Ik kreeg van het crematorium overigens een mooi sterkte-kaartje met daarop de datum waarop mijn kat was gecremeerd.

Ja, ik ook. Van de dierenarts een kaartje, van het crematorium een briefje.
En pas 2 weken later de factuur.
Vond het heel netjes gegaan toen :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:46

Mijn kat heeft 2 weken bij de DA in de vriezer gelegen tot ik een keuze had gemaakt :) Wij wilden geen destructie, maar twijfelden tussen begraven of cremeren. Uiteindelijk is hij daar opgehaald door het crematorium (overigens zelf geregeld).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:17

Ik heb bij mijn cavia geen keuze gehad. Ja, of ik haar mee wilde nemen of achter wilde laten. Meenemen en zelf begraven ging een beetje lastig, heb geen tuin en om haar nou in het park te begraven.. Bovendien was het hartje zomer en stikheet. Praktisch gezien is meenemen dan ook niet zo heel handig := :o
Achter gelaten bij de DA dus, geen idee wat er mee is gebeurd. Maakt me ook niet heel veel uit. Klinkt misschien harteloos, maar op dat moment is het voor mij niet meer dan een dood diertje. Mijn gekke Timon was ze al niet meer.

Onze Kiki en de katten zijn wel altijd in de tuin begraven, de tuin van mijn ouders ligt vol overleden huisdiertjes.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:13

Ik heb mijn hond laten cremeren en de as thuis gestuurd gekregen met kaartje.
Wat mij alleen verbaast is dat ik geen mogelijkheid heb gekregen tot alleen cremeren of met andere dieren samen, zoals hier wordt geopperd. Ik heb dus geen idee welke van beide bij mijn hond is gebeurd. :?

Het kostte voor onze teckelteef ongeveer 150 euro meen ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:15

Waar ik stage liep, gingen de overleden dieren in een grote vuilniszak en werden achter neergelegd, waar ze later werden opgehaald door de destructie.
Ik vond dat één van de vreselijkste taken om die dieren in die vuilniszakken te doen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:47

@SanderD, voor € 150,00 vermoed ik dat hij alleen gecremeerd is.
Ik ben voor mijn poezen € 90,00 kwijt geweest voor allleen cremeren en mijn grote hond (>50 kg) € 190,00 geloof ik.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:47

mijn honden en katten worden bij de dierenarts opgehaald door een crematorium en daar gezamelijk gecremeerd met andere dieren die binnen 2 dagen daar binnen komen en waarvan de eigenaar dat ook zo wil hebben. Ze worden dus ook daar uitgestrooid.
Heb niets met overleden dieren maar destructie wil ik ze echt niet naar toe hebben. Ze moeten ook dood met respect behandeld worden en verbrand worden en dat zit heel goed bij dat crematorium. Het zijn namelijk wel mijn dieren waar ik (hopelijk) jaren lief en leed mee gedeelt heb en die moeten na hun dood niet opeens als oud vuil weggegooid worden.
Echter in een urn o.i.d. hoeft niet voor mij en begraven moet ik niet aan denken.

Mijn konijnen weet ik nog niet. Tot nu wel altijd begraven (door mijn pa) maar heb met hun een andere band. geen idee nog of ik die ooit bij de dierenarts achter zal laten of net als mijn honden en katten laat cremeren........ Hopelijk mag ik nog jaren wachten eerdat ik moet beslissen over zoiets mijn 4 oudste dieren (toevallig allen uit ..-06-06) zijn nog jong (dat zijn 1 hond die ik nu 1 jaar heb een kat die ik een maand heb en 2 konijnen die op jonge leeftijd al gekomen zijn echt stom toevallig allen in dezelfde maand van hetzelfde jaar geboren. Achteraf dus een goede maand geweest voor me haha)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:48

SanderD schreef:
Ik heb mijn hond laten cremeren en de as thuis gestuurd gekregen met kaartje.
Wat mij alleen verbaast is dat ik geen mogelijkheid heb gekregen tot alleen cremeren of met andere dieren samen, zoals hier wordt geopperd. Ik heb dus geen idee welke van beide bij mijn hond is gebeurd. :?

Het kostte voor onze teckelteef ongeveer 150 euro meen ik.

Als je as thuis hebt gekregen zal het wel alleen gedaan zijn anders heb je straks as van een ander dier thuis?