Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RenWaBl schreef:Dan kun je (bij de meeste DA's) kiezen uit
- destructie
- begraven
- alleen cremeren
- cremeren met andere dieren.
Hoop dat zo je vraag goed beantwoord is.
.xx_Kelly_xx schreef:Dan word het dier verbrand me vele anderen en thats it. Wij laten het dier altijd achter bij de dierenarts, zijn veel te nuchter voor een crematie/opgebaard liggen thuis/begrafenis of whatever.
Daar ben ik dan ook wat te nuchter voor... Wij begraven onze dieren altijd bij ons in de tuin. Geen hele ceremonie eromheen hoor
Ik ben er zelf ook nog nooit bij geweest eigenlijk, als er een dier begraven werd._Tara_ schreef:xx_Kelly_xx schreef:Dan word het dier verbrand me vele anderen en thats it. Wij laten het dier altijd achter bij de dierenarts, zijn veel te nuchter voor een crematie/opgebaard liggen thuis/begrafenis of whatever.
Zijn er echt mensen die hun huisdier thuis opgebaard laten liggen?Daar ben ik dan ook wat te nuchter voor... Wij begraven onze dieren altijd bij ons in de tuin. Geen hele ceremonie eromheen hoor
Ik ben er zelf ook nog nooit bij geweest eigenlijk, als er een dier begraven werd.
Destructie klinkt ook wel heel rot.
Toen we de rode kater thuis hadden laten inslapen, kwam het crematorium pas een uur of 8 later. Dat hebben wij expres gedaan. Amanda schreef:Ik heb zelf met mijn katten voor de laatste optie gekozen. Cremeren met meerdere dieren.
Destructie kon ik niet en de rest was gewoon veel te duur en vond ik ook een beetje té.
Vond het een mooie tussenoplossing.
Karin schreef:Amanda schreef:Ik heb zelf met mijn katten voor de laatste optie gekozen. Cremeren met meerdere dieren.
Destructie kon ik niet en de rest was gewoon veel te duur en vond ik ook een beetje té.
Vond het een mooie tussenoplossing.
Same here, ik heb ook voor cremeren met meerdere dieren gekozen, om dezelfde redenen.
Ik kreeg van het crematorium overigens een mooi sterkte-kaartje met daarop de datum waarop mijn kat was gecremeerd.
Wij wilden geen destructie, maar twijfelden tussen begraven of cremeren. Uiteindelijk is hij daar opgehaald door het crematorium (overigens zelf geregeld).

SanderD schreef:Ik heb mijn hond laten cremeren en de as thuis gestuurd gekregen met kaartje.
Wat mij alleen verbaast is dat ik geen mogelijkheid heb gekregen tot alleen cremeren of met andere dieren samen, zoals hier wordt geopperd. Ik heb dus geen idee welke van beide bij mijn hond is gebeurd.
Het kostte voor onze teckelteef ongeveer 150 euro meen ik.