ik heb eens hier op bokt de tip gekregen om cavom voeding te proberen bij mijn snel magere teef. Nu zit er er serieus over na te denken om cavom te gaan proberen maar ben reuze benieuwd naar de ervaringen ermee.
Om een voorbeeld te noemen ik ben afgelopen week de hele week van huis geweest en toen ik terug kwam zag ik duidelijk verschil in haar gewicht, uiteraard was er gewoon iemand thuis bij de hondjes.
Wie geeft/heeft geven ook cavom voeding en wat is jullie ervaring hiermee ? Morgen ga ik kijken of ik het bij onze dierenwinkel kan vinden.
Yep hier ook Cavom. Mijn hond (kruising Fila Brasiliero x holl. herder) is ook snel te mager. Sinds ik op Cavom over ben ziet hij er altijd super uit.
Wel oppassen met honden die gevoelig zijn voor maagtorsies, het voer zet behoorlijk uit in de maag. Dus het is verstandig om het dan in meerder voerbeurten te verdelen. (altijd verstandig eigenlijk )
Melvern
Geplaatst: 30-01-11 14:19
Mijn ( magere ) border collie krijgt ook Cavom. Hij eet het goed en ziet er ook redelijk goed uit nu. De hondenschool waar ik train met mijn hond beveelde het aan. En ik ben heel tevreden. Ook mijn kleine hondje ( jack russel x chihuahua ) eet mee, en ook hij doet het er goed op.
Ik voer mijn eigen honden Cavom, daarnaast is het een van de 3 soorten voer die we in het pension aanbieden. Cavom is een voer dat bestaat uit alleen natuurlijke ingredienten en daardoor ook geen chemische antioxydanten heeft. Het is een voer wat makkelijk 'aanzet' en daardoor zeer geschikt om honden op gewicht te krijgen en daarna te houden.
Ik vind het super voer. Ben ooit er mee begonnen bij onze dekreuen die te mager werden.
Tieme
Geplaatst: 30-01-11 18:38
Mijn hond heeft het een tijdje gehad maar daar deed hij het absoluut niet goed op. veel ontlasting, veel lucht en stank wat er aan de achterkant uit kwam en vaak diarree. de brokken waren voor hem te zwaar op de maag.
Liannevh
Geplaatst: 30-01-11 19:57
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn honden hebben er juist een stuk minder ontlasting van en het is veel steviger dan van een ander voer. Ook de honden in het pension die we het geven hebben stevige ontlasting (is voor ons wel zo prettig met opruimen).
Limonade
Ik gebruik het ook voor mijn Rottweiler (bijna 9) en Franse bull van ruim een jaar. Het bevalt goed, ze laat juist geen stink-scheten meer, minder ontlasting, ook goede ontlasting.
De Rottweiler moet ik wel in de gaten houden dat ze niet teveel krijgt, want dan zet ze wel aan. De Franse bull is echt hyper-actief en die ziet er dus prima uit.
Hiervoor heb ik altijd Greenfield brok gevoerd (lam rijst), dat ging ook altijd goed, totdat ik het opeens niet meer kon krijgen, dus toen op deze overgestapt.
paafke
Geplaatst: 31-01-11 19:48
Hier ook een tevreden klant van Cavom. Ik voer het al jaren aan allerlei verschillende honden (van teckel tot duitse dog) en ze hebben het er altijd prima op gedaan
Wij hebben in het verleden aan onze honden ook Cavom gevoerd. Op zich ging het wel goed. Maar ik ben er nu toch voor om de hond niet te eenzijdig te voeren. Nu krijgen ze 's morgens brokken (Bento Kronen lam en rijst) met een schep kwark. tussen de middag een broodje en 's avonds krijgen ze vlees, vis, of diner. Ik moet zeggen dat de honden er nu een stuk beter uitzien en met nog meer plezier eten.
toen mijn herplaatser graat mager hier kwam kreeg hij vers aangevuld met cavom en kwam snel aan. Toen hij op gewicht was over gegaan op alleen vers voeren (en dan wat vettere soorten) en zonder problemen gaat het nu fantastisch (let op dus geen cavom meer hier nu). Ook bij een vriendin die een altijd te magere bull mastiff heeft gaat het nu super met de hond na al 2 maanden cavom. Hij vind het heerlijk wel meer ontlasting als op RC maar komt wel eindelijk aan qua gewicht. www.dewelpenhoeve.nl is een goede, nette shop met zeer normale prijzen (onder honden, droogvoer en dan cavom) als je het niet in de buurt in de winkel kan vinden.
Ik heb het indertijd ook gegeven aan onze Landseers op aanraden van de fokker. Eén van onze honden was zo kieskeurig en geen grammetje te zwaar terwijl die ander juist makkelijk aankwam. Cavom ging prima, ze verteerden het goed, minder hondenpoep op te ruimen. Ik bestelde het bij een Cooperatie, daar lag dan altijd een zak voor ons op voorraad.
Billy1970
Geplaatst: 31-01-11 21:55
Hier ook goede ervaringen met Cavom. Ik geef het aan onze Berner Sennen, na een heleboel getob met kieskeurig eten en vachtproblemen. Hij had jeuk en kale plekken maar sinds hij Cavom krijgt nergens meer last van, zelfs niet in de zomer! Wel moet ik opletten dat hij niet te veel krijgt want het zet inderdaad snel aan en dat heeft ons beertje beslist niet nodig
Viev1
Geplaatst: 31-01-11 21:58
Hier ook goede ervaringen met cavom! We geven het al van pup af aan en onze hond vindt het erg lekker.
Heb ook cavom gebruikt alleen voor mijn hond was het niet iets, hij werd er te dik van terwijl ik niet te veel voerde.
crazygirl23
Geplaatst: 31-01-11 22:01
Wil toch even reageren op het feit dat er vaak twee dingen per dag worden gegeven. Brok verteerd heel anders dan vers. Is dan ook aangeraden op op 1 dag niet allebei te geven.
Edit: even toevoegen: Cavom voert onze fokker ook en is hier al jaren erg tevreden over.