Wanneer kapjes eraf na castratie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Wanneer kapjes eraf na castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 19:59

Vanmorgen zijn mijn poezen gecastreerd en ik heb ze rond half 3 weer opgehaald van de DA.

Nu heb ik kapjes meegekregen en die hebben ze ook om, zodat ze niet aan de wond gaan likken (bij beide ziet de wond er prachtig uit trouwens). Maar ze kunnen nu ook niet eten en drinken.

Ben stom genoeg vergeten te vragen wanneer ik de kappen af kon doen, of zal ik ze nu gewoon even af doen voor een halfuurtje zodat ze evt wat kunnen eten en drinken en dan weer om tot morgenvroeg?

Vjestagirl

Re: Wanneer kapjes eraf na castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:00

Je kunt ze best voor een half uurtje afdoen om ze te laten eten.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:14

heb meerdere poezen en katers laten steriliseren en castreren en heb nooit kapjes meegekregen? Gewoon minimaal week binnenhouden, liefst tien dagen..
Die kapjes zijn gewoon zielig voor ze ivm bewegingsvrijheid, en ze zullen er vast niet meteen aan gaan likken hoor :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 20:21

ze komen niet buiten dus dat scheelt.
Deze poezen zijn gecastreerd, dus alles is eruit gehaald en vandaar een wond van zo'n 4 a 5cm op de buik.

heb ze nu even af en hou wel in de gaten of ze gaan likken. Zodra ze dat doen gaan ze weer om. Scheelt dat ze nog wat suffig zijn en bijna alleen maar slapen nu, dus last van bij de beweging hebben ze nauwelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:22

Ik kreeg ook nooit kapjes mee als de poezen geholpen werden dus ik kan dr niets zinnigs over vertellen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:22

Heb nog nooit kapjes gehad bij mn katten en hond

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:30

Dat scheelt dan alweer want is best moeilijk een buitenkat ruim een week binnen te houden, gaan je gordijnen en bank kapot van haha
heb 2 poezen volledig laten helpen, dus ook alles eruit gehaald en laatst mijn kater waren de balletjes niet ingedaald dus ook heftige operatie met grote buikwond.. Is helemaal goed gekomen :) En af en toe een lik houdt de wond schoon ;)

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:26

lot je kunt de bakjes ook op een baksteen zetten. kapjes zijn eigenlijk alleen nodig als ze er veel aan likken ,maar als ze er niet aankomen zou ik ze lekker aflaten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:59

Het vervelende is dat je niet kan zien of ze eraan komen, als je ligt te slapen bijvoorbeeld. En een kat die zelfstandig de hechtingen eruit bijt, daar wordt je echt niet blij van!

TS is het onderhuids gehecht? Hoeveel hechtingen zie je zitten? Als dit 1 knoopje is, dus onderhuids, is het risico aanzienlijk minder.

Je kan er ook voor kiezen om babyrompertjes te gebruiken, dan kunnen ze gewoon eten/drinken. Maar de meeste katten vinden dat niet zo leuk ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 11:26

het is onderhuids gehecht.

Heb ze vannacht toch de kapjes weer om gedaan, vond toch het risico te groot aangezien ze er gisteravond ook wel wat aan zaten.
heb ze er nu weer af en de dames zijn goed te pas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:33

Misschien een tip voor mocht iemand zijn hond/kat nog laten castreren:
Er zijn ook opblaasbare/schuimrubberen nekbanden te krijgen :) Die zorgen ervoor dat ze hun nek niet heel erg kunnen buigen maar nog wel gewoon kunnen eten/drinken en alles zien. Ik vond het bij ons hondje veel fijner werken dan een andere kraag/kap :j

Zie voor meer --> http://www.huisdierenshop.nu/procollar% ... -6808.html
Afbeelding