Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:01

Ik word zo onzeker en gefrustreerd van deze dingen.. pfff maar goed.. ik wacht wel op een update kan net zoals anderen niets meer doen.

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:19

elke morgen kijk ik eerst op dit topic en hoop dat beans terecht is. Nog niet dus.
Ik blijf hopen en petje af voor de mensen die zich inzetten.

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:03

Gisteravond laat heb ik een mail gekregen van Niek met de vraag of ik die hier wil plaatsen.
Omdat ik nu op mijn mobiel bokt lukt het nog even niet om te plaatsen!
Er staat in hoe de stand van zaken is en dat Beans nog niet is gevonden!

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:11

Citaat:
Hoi Annemiek,

Omdat ik nog geen 25 berichten op forums heb, kan ik nog niets plaatsen... wil jij dit op Bokt zetten?
Beste allemaal,
Dank jullie wel voor de belangstelling, steun, moeite en inzet voor Beans, fantastisch dat iedereen er zo mee bezig is.
Twee zeer goede paragnosten geven aan dat Beans dood is... Vier andere zeer goede paragnosten geven aan dat Beans nog in leven is. Natuurlijk kan ik pas stoppen met zoeken als Beans gevonden en terecht is of als er een doodmelding komt van een dierenarts, politie, boswachterij, etc. Beany is wel gechipt. Wie flyers wil verspreiden, mag graag mailen: gl_nicky@hotmail.com . Ik heb een Nederlandse en Duitse versie. De meldingen over een blonde hond bij Nieuw Amsterdam betroffen een Kuvasz en een golden die inmiddels terecht is. Ik denk dat de golden die bij Wielen is gesignaleerd waarschijnlijk niet Beans betrof, die bij Getelo op dinsdag 8 februari waarschijnlijk wel. Vandaag hebben m'n vriendin en ik veel flyers en briefjes en zakjes met hondebrokjes bij de boerderijen tussen Getelo en Uelsen in brievenbussen gestopt met het verzoek de brokjes in hun schuur te leggen en als er een hond naar binnen gaat, de deur te sluiten en ons te bellen. We hebben veel mensen gesproken, twee ervan hebben een 'freilaufende Retriever' gezien een paar dagen geleden, die veel lijkt op die op de flyer. Ze konden niet meer zeggen welke dag precies. Ik hoop dat deze actie leidt tot verse meldingen van alerte boeren en buitenlui.
Ik wil alle meelevende bokter op het hart drukken niet in grote getale naar deze plaatsen te gaan om te zoeken, een paar auto's meer dan normaal is niet erg, maar als er veel mensen met of zonder honden door het gebied gaan lopen, zoekt Beany hoogstwaarschijnlijk weer een rustiger gebied op. Het lokaliseren is gewoon het moeilijkste, net als meldingen genereren. Hier zijn nu de meeste mensen goed op de hoogte, het zou fijn zijn als Beans hier nog zit dat ze hier ook blijft, alles beter dan de snelweg op en dat soort dingen. Als er echt verse meldingen komen, kan ik direct Yvette vragen met de speurhonden. Kaylee, en de twee goldens hebben zich al duidelijk bewezen: ze liegen nooit, of ze vinden spoor of ze vinden het niet. Op 22 januari hebben Tom en ik Beans gezien door een verrekijker in de weilanden aan de Ringstrasse Itterbeck. Op 23 januari had Kaylee duidelijk spoor en hebben Kaylee en Yvette haar gezien aan de noordkant van de Ringstrasse. Doordat iemand zijn blonde labrador 'aan de auto' uitliet, was Beans zo uit zicht en omdat ze al veel in dat gebied had rondgewandeld, werd het erg moeilijk voor de honden om het meest verse spoor weer op te pikken.
Ik laat nog steeds advertenties plaatsen in de Duitse krant, blijf flyers ophangen en vraag verschillende radiozenders (aan deze en de andere kant van de grens) om mensen op te roepen melding te doen als ze een angstige golden retriever zien, het liefst op het telefoonnummer van Dierenambulance Oldenzaal 06-53 74 76 78 of op mijn nummer 06-17 02 62 63.
Ik blijf hopen dat Beans op een of andere manier opduikt.
In ieder geval, nogmaals bedankt allemaal!


Groetjes, Niek

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:15

Bedankt niek voor de update!!
Zoals ik al eerder aangaf zorg ik dat mijn ouders in wilsum gaan flyeren en zoveel mogelijk mensen op de hoogte stellen!

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:17

Ik heb nog steeds bewondering voor het doorzettingsvermogen van je Niek, dat je nog steeds doorgaat met zoeken dat zullen niet veel mensen je na doen! Ik hoop nogmaals dat het beloond wordt...

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:34

Niek... top dat je niet opgeeft. Ik blijf duimen en hopen dat je Beans terug vindt. Meer dan je nu al doet is vrijwel onmogelijk.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:15

Top Niek dat je niet opgeeft. Ook wij duimen hier dat je Beans vindt.

Hier liep van de week ook een golden rond. Eetste gedachte die ik hadt was Beans maar was een goed doorvoede en vrij schone hond dus helaas.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:16

Dank je Niek voor de update.
Ik blijf duimen voor je dat Beans toch nog boven water komt.
Ze moét toch ergens zijn?!
Mat al die acties die je onderneemt kan het bijna niet anders dat er eens iets bekend moet worden.
Je doet het super!!!
Ondanks alles dus een dikke pluik voor jou!

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:53

Niek top dat doorzettings vermogen van je! ik moet morgen weer die kant op dus kijk mijn ogen uit mijn hoofd!
De mensen hier in het dorp weten er ook van, die rijden vaak die richting op.
ik blijf hopen dat ze snel gevonden wordt!

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:58

Afbeelding
Ik plaats nog even opnieuw de foto van Beans!
En zoals niek al vermelde in haar mail, kun je ook flyers krijgen maar dan moet je d'r even mailen.
gl_nicky@hotmail.com!
Kom op bokkers.. flyeren!
En als je Beans ziet, ga haar dan niet proberen te vangen maar bel onderstaand nummer!
Dierenambulance Oldenzaal 06-53 74 76 78 of op Niek haar nummer 06-17 02 62 63.

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:06

Vraagje is die foto genomen toen ze nog niet ontsnapt was of is die tijdens het zoeken genomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:19

Chiqa schreef:
Vraagje is die foto genomen toen ze nog niet ontsnapt was of is die tijdens het zoeken genomen?


Ik denk het eerste, want als dit tijdens het zoeken was, hadden ze haar wel aangelijnd, zo dichtbij staat ze ;) .

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:29

deze foto is eerder in het topic geplaatst.. het is een foto die ze gemaakt hebben toen beans nog thuis was.

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:04

Mail van Niek, gisteravond gekregen:
Citaat:
Er zijn helaas geen meldingen gekomen op onze actie van gisteren, nou schijnt zondag in Duitsland nog wel zo te zijn dat mensen niet snel zullen bellen. Heb vanavond wel gebeld met de mevrouw uit Nieuw Amsterdam en haar de flyers met foto's gestuurd, zodat ze die aan degene kan laten zien die de hond in de wei heeft zien liggen. Ik hoop dat zij uitsluitsel kan geven of het wel of niet Beans was die ze heeft gezien. Als ze terug is in Nederland is dat sowieso veel gunstiger, hier belt gemiddeld 1 op de 10 a 20 mensen die een loslopende hond zien de dierenambulance of politie, en we zijn natuurlijk compleet afhankelijk van meldingen. In Duitsland zijn er heel weinig mensen die het doorgeven, er schijnen daar heel veel verwilderde honden rond te lopen.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:10

Ik snap nu niet meer waar ze ergens rond zou moeten lopen, waarschijnlijk loopt ze ergens bij Uelsen en Getelo? Of is ze nu wel in de buurt van Hardenberg?

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:14

nee tussen Uelsen en Getelo...
De hond die in Hardenberg is gezien is niet zeker of het Beans was...

Poosje81
Berichten: 21232
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:33

Moderatoropmerking:
Even een melding tussendoor;
Omdat er behoorlijk wat onduidelijkheid is over de ontvangen informatie over de huidige situatie van Beans is er even overleg geweest met de eigenaar. Daar is het volgende uitgekomen; vanaf heden worden alle updates verzonden naar het moderatorteam en dan direct geplaatst. Zodoende is het altijd zeker dat het daadwerkelijk rechtstreeks van de eigenaresse komt. Dit voorkomt ook dat er onrust ontstaat en daardoor een ongewenst slot op dit topic moet. Ik reken op jullie medewerking hierin!


En aangezien ik al een update heb gehad net, bij deze:

Citaat:
Heb net even de reacties gelezen, misschien wil je plaatsen dat de retriever bij Nieuw Amsterdam zeer waarschijnlijk niet Beans betreft, degene die de hond heeft gezien, heeft vandaag de foto's vd flyers bekeken. En dat er vandaag 2 meldingen zijn geweest? Vanmiddag telefoon uit Uelsen dat 's morgens een lichtblonde retriever is gesignaleerd bij Uelsen, vanavond een nieuwe melding van een nieuwe plaats in Nederland, volgens de dierenambulance is er geen nieuwe retriever aangemeld, ik heb echt goede hoop dat deze nieuwe melding Beans betreft...
De beschrijving klopte heel aardig.

quintusgl

Berichten: 4460
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:37

Dat zou goed nieuws zijn!!
Niek, mocht je een melding bij mij in de buurt krijgen (wat ik niet hoop wb afstand, maar ze kunnen ver lopen) , dan kan je me pben en zal ik hier aktie erop zetten indien nodig.
Voor wb de melding nu, kan ik me voorstellen dat je de plaats even niet op internet gooit nu.
Ik ga duimen dat het Beans is!!! Wat zou dat toch fijn zijn.
En bokt-team: super dat jullie meedenken!

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:39

Ik hoop zo dat het haar is dan is ze wel een echte vechter hoor ! :))

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:47

Zo dat zou fantastisch nieuws zijn!!!!! Ik ben heel benieuwd of het Beans is en de zoektocht eindelijk kan worden gesloten!

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:58

Laten we echt heel hard hopen dat het Beans is enne wat betreft de updates, super geregeld zo.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:20

super!!!!
Oh wat hoop ik toch dat ze gevonden word.. en dat ze zich laat vangen!!
En bokt team?
Heel erg bedankt voor het meewerken!

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:07

Goede regeling van het bokt-team.
Zou doodzonde zijn als er een slotje komt, want ik weet zeker dat hier heel erg veel meelezers zijn
Het geeft hoop dat ie mogelijk is gezien.
Hier draaien de duimen volop.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:15

Het was verwarrend voor de lezers.. er waren verschillende mensen die vertelde contact met niek hebben.
Op zich zou dat geen probleem hoeven zijn maar er werd verschillende informatie doorgegeven wat dus voor ons erg verwarrend was, en er daardoor een discussie op gang gezet werd..

Ik hoop dat dit topic niet meer lang zou duren, want dan zou het betekenen dat Beans gevonden is..het is slopend voor niek..
Ik ben er al elke dag mee bezig en droom er zelfs van, laat staan hoe niek zich voelt!
Niek en alle mensen die je helpen, jullie zijn geweldig met het hart op de goeie plaats!! :+: ;)
(moest dit even kwijt)