(het is echt absoluut geen pup meer,, dit krijg ik veel te horen, maar dit is echt niet waar
)Het is echt een heerlijke hond om mee te werken, ze is 1.5 jaar jong en ontzettend leergieriger en flexibel!!
Nu zijn wij (voorlopig nog) recreatief bezig met doggydance. Wij zijn net als de doorsnee Nederlandse hond gewoon begonnen met zit, down, poot etc. Maar dit pikte ze heel snel op (in 3 dagen heeft ze vaak het commando onder de knie!) dat we veder zijn gegaan omdat we het beide wel erg leuke vonden om nieuwe dingen te leren.
Nu lopen we (zoals iedereen eigenlijk wel) tegen een aantal dingen op en ik hoop dat mensen op bokt ons weer een beetje veder kunnen helpen..
- Bij de wave tussen de benen (zigzaggen terwijl je loopt) ontbreekt de snelheid een beetje.. Ik moedig haar heel erg aan, ga hoog en vrolijk praten. Ook heb ik ander voer geprobeerd om mee te werken (wissel vaak af om het echt een verrassing te laten zijn wat ik heb!).
Ook met speelgoed heb ik het geprobeerd. Helaas vind ze dat niet 'goed genoeg'...
- Daarnaast hebben we niet echt meer inspiratie om nieuwe dingen te leren. We zijn op dit moment bezig met een lichtknop aan te doen, en een kast open te maken (door middel van een touwtje)
- Ook wil ik proberen een 'kur' in elkaar te zetten.. Maar heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken..
Voorlopig lukt het nog niet om buiten volledig los te trainen, mevrouw kan namelijk hééél hard wegrennen.. Ze concentreert zich steeds beter op mij, ook krijgen we een steeds betere band! Dus wij trainen binnen in de huiskamer of buiten met de lange lijn (of 1x in de week op cursus (recreatief behendigheid) los binnen de omheining).
alvast bedankt voor de hulp!!

)