Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nathalie_v schreef:Kwijlen is inderdaad (vaak!) een teken van stress/spanning.. dit omdat ze waarschijnlijk (dit bedenk vanachter mijn pc.. ik heb de situatie natuurlijk niet gezien!) omdat ze niet weet wat ze er mee aan moet.
Honden (wat ik geleerd heb) doen er iets meer dan een maand over om hun 'roedel dier' te zoeken.. Daarna gaan ze door met leven. Het kan best zijn dat ze over een week of 2 wat 'normaler' reageert!
Ik zou proberen om hun met rust te laten en het hun zelf uit laten zoeken! Wel even oppassen dat je hond (die je al had) niet bijv. agressief zal reageren..!
Veel succes!
Elin_ schreef:Don´t worry!Wij hebben sinds 8-11-2010 ook een nieuwe pup (toen 10 weken)
En ons andere hondje (9 jaar) vond hem helemaal niets en (is van zichzelf al zenuwpees) vluchte alleen maar.
Nu als ie bijv. een botje heeft pakt ie hem ook gewoon een keer aan en hoe hij hem dan een keertje grijpt (lees: grommen en uithalen ,maar niet echt raken ivm toch zijn lieve aard) .
Ze kunnen erg leuk spelen![]()
Wij dachten dat het ook niet zou bijtrekken en dat het nooit wat werd, maar je moet het gewoon veel tijd geven
Tempus schreef:Elin_ schreef:Don´t worry!Wij hebben sinds 8-11-2010 ook een nieuwe pup (toen 10 weken)
En ons andere hondje (9 jaar) vond hem helemaal niets en (is van zichzelf al zenuwpees) vluchte alleen maar.
Nu als ie bijv. een botje heeft pakt ie hem ook gewoon een keer aan en hoe hij hem dan een keertje grijpt (lees: grommen en uithalen ,maar niet echt raken ivm toch zijn lieve aard) .
Ze kunnen erg leuk spelen![]()
Wij dachten dat het ook niet zou bijtrekken en dat het nooit wat werd, maar je moet het gewoon veel tijd geven
aah dat klinkt al positief
ook toeval: onze pup is 8/11 geboren:p
Tempus schreef:nathalie_v schreef:Kwijlen is inderdaad (vaak!) een teken van stress/spanning.. dit omdat ze waarschijnlijk (dit bedenk vanachter mijn pc.. ik heb de situatie natuurlijk niet gezien!) omdat ze niet weet wat ze er mee aan moet.
Honden (wat ik geleerd heb) doen er iets meer dan een maand over om hun 'roedel dier' te zoeken.. Daarna gaan ze door met leven. Het kan best zijn dat ze over een week of 2 wat 'normaler' reageert!
Ik zou proberen om hun met rust te laten en het hun zelf uit laten zoeken! Wel even oppassen dat je hond (die je al had) niet bijv. agressief zal reageren..!
Veel succes!
als de pup achter haar aan gaat lopen ( spelen) durft ze te grommen, maar we geven hen ruimte en de pup heeft een bench zodat ze snachts apart kunnen
Tempus schreef:als de pup achter haar aan gaat lopen ( spelen) durft ze te grommen, maar we geven hen ruimte en de pup heeft een bench zodat ze snachts apart kunnen
Tempus schreef:anneliesdj, haar gehoorzaamheid is redelijk. Enkel heeft ze heeft een angst voor andere honden. Als we haar gewoon laten zitten en blijf zeggen blijft ze goed zitten. Maar als de pup afkomt loopt ze weg.