kattenvoer advies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

kattenvoer advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 11:58

Wij voeren whiskas kattenbrokken, maar ik wil al een tijdje overstappen naar iets anders, maar heb geen idee naar wat. Dus, wat zou jij me adviezeren? En waarom? We hebben gewoon gezonde korthaarige huistuin en keuken katten met verder geen problemen.

Graag zou ik een merk willen weten en de prijs en de reden waarom je voor dat merk voer staat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-16 12:32, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Centraal tag verwijderd

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:01

Ik voer One, van Purina.

Waarom? Omdat het gewoon bij de supermarkt te krijgen is, maar het is wel een stapje beter dan de whiskastroep.

Nóg beter zou een echt premiumvoer zijn, Hills, Iams of royal canin bijv, maar dat vind ik te lastig (alleen bij dierenwinkel te koop) en te duur.

Hier staat heel veel info:
http://www.noorseboskatten.net/links/kattenvoeders.htm

Het ALLERbest is trouwens gewoon alleen vlees, maar dat is best een wetenschap, en ze moeten het maar eten. Mijn brits korthaar eet dat niet, vind ze te ingewikkeld. Gewoon brokjes krijgt ze het beste weg. Mijn andere kat vangt zn eigen vlees.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:07

Ik voer sinds kort Sience Plan van Hills.
London kreeg ook Whiskas, maar ze luste dit niet graag. Na alle horrorverhalen op bokt te hebben gelezen over Whiskas (te veel zout en granen) heb ik de keus gemaakt om een brok te voeren dat als hoofdbestandsdeel vlees heeft.

Het liefste zou ik overgaan op vers vlees. Maar aangezien ik een vriend heb die geen voorstander is van rauw vlees en ik mij hierin nog niet hebt verdiept heb ik gekozen voor Hills.

Bij Zooplus is hij het goedkoopst te verkrijgen ;)
Pas nog een zak van 10 kilo voor 58,- gekocht.

Flabbergast

Re: kattenvoer advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:10

Onze kat krijgt ook Hills, reden is dat ze simpelweg niks anders eet :))

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:12

Hier voer ik al jaren Royal Canin.

In grootverpakkingen is de prijs wel te doen.
Katten zien er super uit ( ik heb 4 noren, een siamees en twee htk's )

Voor de lekker krijgen ze af en toe een klein beetje natvoer.
Maar Royal canin krijgen ze onbeperkt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:15

Ik heb een grote maine coon van 10 kilo en voer als hoofdvoer Royal Canin Maine Coon,
dit is een extra grote brok voor grote kaken, dit bevordert het kauwen en verzorgt dus het tandvlees.
Premium voer, in grootverpakkingen valt het nog wel mee, 60 euro voor 10 kilo bij de Jumper of Zooplus.

Daarnaast voer ik iedere dag gekookte koolvis of kipfilet en af en toe een zakje natvoer is saus (van wiskas want andere lust hij niet :P )
En natuurlijk krijgt hij ook +/- 5 tot 10 snoepjes per dag van Gimpet of whiskas temptations.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:17

Ik voer pro plan.
Premium voeding, die goed geaccepteerd wordt door katten.
En 1 van de weinige brokken die in plaats van vleesmeel, vlees bevat.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:18

Hills is een goed voer. Duurder in de aanschaf maar een voordeel hiervan is dat ze veel minder hoeven te eten om dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen binnen te krijgen als bij de Whiskas. Dus uiteindelijk ben je goedkoper uit.
Plus dat het veel en veel beter is voor je kat.
Whiskas is gewoon echt troep, vol met kunstmatige zooi.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:19

Onze kat eet One van Purina (maar dan alleen de zalmversie, anders blieft hij het niet :+ ).
Hij is inmiddels elf en straalt als nooit tevoren.

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:19

Ik voer Royal Canin Fit 32.
Mijn 4 katten doen het daar echt super op! :)
Ook is het zo duur niet als je je aan het voedings-tabel houdt, dan ben je bij whiskas/felix soorten duurder uit.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:21

Coby schreef:
Onze kat eet One van Purina (maar dan alleen de zalmversie, anders blieft hij het niet :+ ).
Hij is inmiddels elf en straalt als nooit tevoren.

Dit krijgen mijn katten ook, de ene kat is al 17 zelfs. Ze vinden het lekker.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:23

Hier krijgen ze Pro Plan Delicate..
Ik heb Orijen en Acana geprobeerd, maar dat wilden ze zeer slecht eten. Ze zijn helemaal wild van Pro Plan dus daarvoor gekozen. Heel soms krijgen ze nog Royal Canin Oral Sensitive erbij, zijn ze ook gek op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:27

Ik voer ook Royal Canin, een soort die niet in de dierenwinkel verkrijgbaar is, enkel bij de DA. Blijven mijn katten gezond bij.

Vers zou ik nooit voeren, daar krijgen je dieren gauw een calciumtekort van (dat is wetenschappelijk bewezen), helemaal als ze kieskeurig zijn en de lekkerste stukjes er uit vissen. Ook vind ik het enorm smerig. Je dier krijgt er meer stinkende poep van en van dit premiumvoer juist minder. Daarbij lusten mijn dieren niks anders dan brokjes.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:28

Ik heb een combinatie van gewoon voer... maakt niet uit wat dat is en een zak siamezen voer van RC.
Doe ik al jaren zo en dat bevalt me prima.

Ik probeer wel altijd geen roodvleesvoerbrokjes (leuk woord voor galgje) te voeren.
Mij oude Siam was erg gevoel voor rood vlees dus ik ga altijd voor vis of kip producten ook
voor het zachtvoer.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 12:40

Hills of royal canin lijkt me prima alleen hebben ze beide zoveel verschillende zakken! Welke moet ik dan hebben en zijn er ergens ook proefpakketjes te verkrijgen? En kan ik zomaar overschakelen of moet ik het mengen?

En iemand bekent met het merk Prins?

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:47

Bij onze da hebben ze proefzakjes hills.
Wat voor katten heb je? Van Hills heb je een gewone adult versie, een light, een indoorkat en eentje speciaal voor gecastreerde/gesterriliseerde katten (en waarschijnlijk nog wel meer maar dit weet ik zo)
Ik voer de indoorkat omdat mijn katten niet buiten komen.
Ook heb je nog brokken voor specifieke problemen zoals een gevoelige maag, tandsteen en haarballen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:50

Er word aangeraden om het te mengen. Half om half voor een week lang ;)
Mijn poes was zo slim om alleen Hills op te eten, dus na 2 dagen ben ik meteen overgestapt.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:52

Ik voer afwisselend Prins (Sensitive volgens mij) en Carocat, gezien mijn katten van felix en whiskas ontzettend gingen braken.
Ik ben over beiden zeer tevreden, en ik vind het toch prijs technisch een stuk leuker als Hills/RC. Katten zien er gezond uit en ik voer even veel als kennissen van mij die RC voeren.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:52

Prins ken ik wel, maar eerste ingredient granen dus zou voor mij afvallen.
Hills schijnt met vleesmeel te werken en als je een ander smaakje neemt is het ook echt een heel klein beetje meel van dat smaakje wat erin zit. Daarom heb ik zelf nog nooit Hills gegeven. Helaas werkt ook Royal Canin met meel en als tweede mais. Zie liever vlees, rijst en dan de rest. Eerste ingredient zit het meeste van in.
Op zooplus.nl staan meestal de ingredienten van voeding, erg interessant.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:54

Ik voer Orijen. Heel veel voer is gewoon bende. Orijen is wel duur voer maar een betere kwaliteit dan de meeste andere soorten. Mijn katten hebben er ook minder van nodig. Ze moeten er minder van op de bak en stinken ook minder. Vacht en gebit is super en ik vind het erg fijn dat ik het aan de kittens, zogende poezen, drachtige poezen en de andere katten kan geven.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:54

peaches schreef:
Hills of royal canin lijkt me prima alleen hebben ze beide zoveel verschillende zakken! Welke moet ik dan hebben en zijn er ergens ook proefpakketjes te verkrijgen? En kan ik zomaar overschakelen of moet ik het mengen?

En iemand bekent met het merk Prins?

Bij de dierenwinkel zelf zijn vaak proefverpakkingen te krijgen. Welke je moet hebben moet je zelf even zien. Als je nu gewoon whiskas geeft en je hebt nergens problemen mee (kat niet te dik oid) dan kun je de gewone soort geven.

In theorie is eerst even mengen verstandig.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:55

Heb je al eens aan vers vlees gedacht? Ik heb zelf geen katten maar mijn hond krijgt vlees van carnivoer (ze hebben ook kattenvlees).. Katten zijn uiteindelijk vleeseters..

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 13:05

ze krijgen hier wel eens de whiskas of andere merken zacht spul in zo'n kuipje met saus, ik weet niet of dat vergelijkbaar is met vlees maar de een moet ervan overgeven, de andere lust het niet en de derde krijg er dunne poep van, dus ik ga dan liever voor brokken.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:08

CM_ schreef:
Hier voer ik al jaren Royal Canin.

In grootverpakkingen is de prijs wel te doen.
Katten zien er super uit ( ik heb 4 noren, een siamees en twee htk's )

Voor de lekker krijgen ze af en toe een klein beetje natvoer.
Maar Royal canin krijgen ze onbeperkt.

hier ook onbeperkt RC

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:13

peaches schreef:
ze krijgen hier wel eens de whiskas of andere merken zacht spul in zo'n kuipje met saus, ik weet niet of dat vergelijkbaar is met vlees maar de een moet ervan overgeven, de andere lust het niet en de derde krijg er dunne poep van, dus ik ga dan liever voor brokken.

Helaas hebben die kuipjes of het andere natvoer helemaal niets met vlees te maken! Als je op de verpakking kijkt mag je blij zijn als er 4% dierlijke producten inzitten. De rest is water en granen en juist die granen kunnen heel veel katten niet verdragen. Een kat is een obligate carnivoor, wat inhoud dat katten al hun benodigde voedingsstoffen uit dierlijke producten halen. Een kat kan in weze helemaal niets met groenten of granen en is ook eigenlijk alleen maar belastend voor een kattenlijf. Echt vers vlees is de natuurlijkste voeding voor een kat, maar je kunt ook kant en klaar vers (kvv) voeren. Dit zijn kant en klare maaltijden op basis van vers vlees.

Kijk eens op www.voernatuurlijk.nl daar is heel veel informatie te vinden over rauw voeren.