Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bianca41 schreef:Wij hadden een stalkat,verleden jaar met de kou mocht hij binnen.En hij is nooit meer buiten willen gaan.
Eigenlijk is het zelfs een wilde kat,uitgezet door een vereniging,alleen is hij het vergeten

). Ze zijn net zo tam als de gemiddelde huiskat. Ze zijn daar voor de gezelligheid en voor de muizen. Met extreme kou sluiten we ze op in de stal (hebben ze ruimte zat is zo'n 25 m bij 11 ongeveer). Maar normaal gesproken kunnen ze gewoon door de luiken naar binnen en naar buiten. Zidore schreef:als je ze nu binnen haalt, doe je ze dan van het voorjaar weer naar buiten???
is het niet zielig op stal met dit weer??
(en ééntje ervan is toch eigenlijk een echte papflessen-kater, die dan ook nog eens door een ongeluk op drie poten door het leven gaat...). De semi-stalkat (komt in de winter namelijk ook wel regelmatig binnen liggen) gaat snachts standaard buiten. Kan zich perfect warm houden.. Ze ligt in de stallen uit de wind, uit de regen, op/in het hooi genesteld. Vanaf dat het buiten weer warmer is dan 10 graden, komt die hooguit nog 5minuten per dag binnen, meestal nog om wat eten mee te pikken... Beestje is perfect tam, een echte fletser, maar ook een échte buitenkat. 
Onze katten zijn bijna altijd buiten, overdag mogen ze even naar binnen als ze willen, maar 's nachts gaan ze er weer uit. Vangen fanatiek muizen en dat soort spul en slapen net zo lief in het hooi.
Omdat ze nog jong is die blijft in de zomer ook buiten. 
Zidore schreef:Geen idee of het zielig is, daarom
Ben ook bang dat ik het vind, ze ga verwennen en dan binnenlaat... maar zoals jij hierboven al zegt 'daar gaat je stalkat-principe' dan kan ik beter gewoon gelijk een huiskat nemen denk ik
Zoals jij die semi-stalkat noemt, dat lijkt me ook wel wat... maar ja, hoe vind je die of hoe weet je dat die dat doet? Ik wil sowieso geen kittens want die sleur ik vanzelf mee naar binnen
(omdat die zo lief zijn) ga wel eens in het asiel kijken denk ik. Vind het ook moeilijk om ze dan aan je stal/huis gebonden te krijgen. Normaal hou je een kat een paar weken binnen als deze nieuw is, maar dat lukt niet met een stalkat lijkt me?
of raden jullie me gewoon het hele stalkat-idee af?
alle tips zijn welkom hoor, want ik weet er gewoon niet veel van
die is ook niet tam, de andere wel. 3 maanden geleden hebben we de andere stalkat moeten laten inslapen, was echt een super beestje, heel aanhalig en lief. we hebben ze inderdaad voor de muizen bij het voer etc.