Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Het punt met Pitbulls is, dat ze, als ze aanvallen, van tevoren niets laten weten. Je merkt niets aan ze, ze vliegen gewoon in een keer uit. En dat maakt ze zo gevaarlijk, en maakt denk ik ook dat er zoveel ongelukken gebeuren.
Maar ik denk dat je een heel sterk punt hebt. Maar niet alleen baasjes maken uit, ook de omgeving. Een straathond bijvoorbeeld, kan ook retevals zijn. Maar kan ook heel lief zijn, als je me nog begrijpt
Manegepaard schreef:
Citaat:Corrigeer
Schreeuw keihard: NEE NIET DOEN!(dit kun je oefenen).
De eigenaren van pit bulls doen zelf meestal helemaal niets om hun hond te corrigeren (eigenlijk vinden ze het best wel kikkuh dat hun hond jouw hond afslacht), dus is het aan jou om corrigerend op te treden.
Pluttersput schreef:Je moet maar eens youtuben op filmpjes van vechtende pittbulls. Iemand heeft mij ooit eens een filmpje doorgestuurd, van 2 die mekaar tegenkwamen op straat. Liepen gewoon langs elkaar heen, en nog voor er een oor gedraaid was hadden ze elkaar in de haren. Je ziet het gewoon niet aankomen..
Pluttersput schreef:Klopt. Maar veel bijtincidenten zijn volgens mij ook kinderen. Kinderen die over honden heenvallen, of iets anders doen waardoor de hond snapt.
Ik met er overigens bijzeggen, dat een hond met een kronkel in de kop, of een tumor, ook ineens vals kan zijn. Mijn moeder is eens gebeten door een hond, zomaar ineens. Hond had nooit eerder wat gedaan, alleen nu vloog hij haar ineens aan. De mensen hebben de hond eerst gewoon aangehouden, maar na 3 jaar pakte de hond zijn baas, en hebben ze hem in laten slapen. In die 3 jaar heeft hij niets gedaan..
Pluttersput schreef:Je moet maar eens youtuben op filmpjes van vechtende pittbulls. Iemand heeft mij ooit eens een filmpje doorgestuurd, van 2 die mekaar tegenkwamen op straat. Liepen gewoon langs elkaar heen, en nog voor er een oor gedraaid was hadden ze elkaar in de haren. Je ziet het gewoon niet aankomen..
Manegepaard schreef:
Iris82 schreef:Ik zou beginnen met een stuk over de RAD (regeling agressieve dieren) ofwel de pitbull wetgeving. Deze is in 2008 afgeschaft. Dit omdat het aantal bijtincidenten niet is afgenomen. Nu worden agressieve honden en hun houders op basis van gemeentelijke wetgeving en het Wetboek van Strafrecht aangepakt. Elke hond die nu sterk ongewenst of agressief gedrag vertoont moet nu een onafhankelijke keuring ondergaan. Komt de hond niet door deze keuring dan is het einde hond.
Manegepaard schreef: