Worden honden zelf vals?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Worden honden zelf vals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:06

Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar meer informatie over Honden en de Zwarte lijst. Dus bijvoorbeeld te pitbull wet. Weten jullie waar ik veel informatie kan vinden?
Ik hou namelijk mijn betoog over Honden en de Zwarte lijst. En zijn stelling wordt iets van: Honden worden niet uit zichzelf vals.
Maar het ligt aan de opvoeding ( dus eigenlijk aan de baasjes) Alleen dan wat mooier geformuleerd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes

Anoniem

Re: Worden honden zelf vals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:08

Ik had eerst wel een internetpagina met allemaal feiten in de trant van 'als een bulldog O-benen heeft, moet je wegwezen'. Ik zal hem wel eventjes voor je opzoeken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:09

Het punt met Pitbulls is, dat ze, als ze aanvallen, van tevoren niets laten weten. Je merkt niets aan ze, ze vliegen gewoon in een keer uit. En dat maakt ze zo gevaarlijk, en maakt denk ik ook dat er zoveel ongelukken gebeuren.

Maar ik denk dat je een heel sterk punt hebt. Maar niet alleen baasjes maken uit, ook de omgeving. Een straathond bijvoorbeeld, kan ook retevals zijn. Maar kan ook heel lief zijn, als je me nog begrijpt :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:10

Ik denk dat er een deel van het karakter van de hond meegegeven wordt door de ouders maar het grootste deel is aangeleerd. net zoals bij mensen!

Zwarte lijst honden is denk ik wat anders dan valsheid. een pittbull die bijt richt meer schade aan dan een poedel. dat is een van de redenen dat ze gevaarlijk zijn.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:11

Thanks Pluttersput: Ik ga het natuurlijk niet alleen over de Pitbull houden maar ik ga proberen het algemeen te houden haha!
Maar ik zag laatst ook dat Golden Retrievers vrij hoog in de lijst staan met bijvoorbeeld bijt incidenten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:13

Klopt. Maar veel bijtincidenten zijn volgens mij ook kinderen. Kinderen die over honden heenvallen, of iets anders doen waardoor de hond snapt.
Ik met er overigens bijzeggen, dat een hond met een kronkel in de kop, of een tumor, ook ineens vals kan zijn. Mijn moeder is eens gebeten door een hond, zomaar ineens. Hond had nooit eerder wat gedaan, alleen nu vloog hij haar ineens aan. De mensen hebben de hond eerst gewoon aangehouden, maar na 3 jaar pakte de hond zijn baas, en hebben ze hem in laten slapen. In die 3 jaar heeft hij niets gedaan..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:14

Ook een belangrijk punt is dat de pitbulls, zodra ze bijten, vaak veel meer schade toerichten dan bijvoorbeeld een golden retriever.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:15

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:16

mistery schreef:
Ook een belangrijk punt is dat de pitbulls, zodra ze bijten, vaak veel meer schade toerichten dan bijvoorbeeld een golden retriever.

Daar heb je zeker een belangrijk punt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:17

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:18

Honden zenden vaak kleine signalen uit die wij als mens haast niet kunnen zien, tenzij je het gedrag
van honden bijv. bestudeerd hebt, voordat ze bijten.

Denk dat je veel aan de boeken, internetsites, tv uitzendingen, etc. hebt van Cesar Millan. Hij weet het
gedrag van honden tot in de puntjes te beschrijven en waarom honden bijten. Hij zegt ook vaak dat dit
door de baasjes zelf komen en als die eenmaal weten hoe ze correct met de hond moeten omgaan
het 'slechte' gedrag nauwelijks meer tot uiting komt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:20

Pluttersput schreef:
Het punt met Pitbulls is, dat ze, als ze aanvallen, van tevoren niets laten weten. Je merkt niets aan ze, ze vliegen gewoon in een keer uit. En dat maakt ze zo gevaarlijk, en maakt denk ik ook dat er zoveel ongelukken gebeuren.

Maar ik denk dat je een heel sterk punt hebt. Maar niet alleen baasjes maken uit, ook de omgeving. Een straathond bijvoorbeeld, kan ook retevals zijn. Maar kan ook heel lief zijn, als je me nog begrijpt :)

volgens mij is dat absoluut niet waar, ook een pitbull laat zien wanneer die bijt ;) maar een pitbull richt gewoon meer schade. De meeste bijt-incidenten zijn onder de golden ritriever en labrador. Dit omdat je hier de meeste honden van hebt en in gezinnen worden gehouden maar meestal niet zo veel schade aanrichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:21

Deels aangeboren deels opvoeding. Kijk naar de golden retriever, dat is een hond waar je mee doodgegooit wordt, veel gefokt is dus en ik veel gezinnen als de ideale gezindshond wordt gezien, ze vergeten een ding dat het ook opgevoed moet worden, omdat hier geen tijd voor is en de hond niet begrepen wordt door het gezin, en er kinderen aanwezig zijn is de kans vrij groot dat het misgaat.
Aangeboren, dan denk ik aan de stafford of de bullterrier, die slaan vroeg of laat om, opvoeding speelt wel mee maar de kans dat ze agressief worden naar hun omgeving ligt vrijwel altijd op de loer.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:22

Je moet maar eens youtuben op filmpjes van vechtende pittbulls. Iemand heeft mij ooit eens een filmpje doorgestuurd, van 2 die mekaar tegenkwamen op straat. Liepen gewoon langs elkaar heen, en nog voor er een oor gedraaid was hadden ze elkaar in de haren. Je ziet het gewoon niet aankomen..

Iris82

Ik zou beginnen met een stuk over de RAD (regeling agressieve dieren) ofwel de pitbull wetgeving. Deze is in 2008 afgeschaft. Dit omdat het aantal bijtincidenten niet is afgenomen. Nu worden agressieve honden en hun houders op basis van gemeentelijke wetgeving en het Wetboek van Strafrecht aangepakt. Elke hond die nu sterk ongewenst of agressief gedrag vertoont moet nu een onafhankelijke keuring ondergaan. Komt de hond niet door deze keuring dan is het einde hond.

Rennie89

Manegepaard schreef:

dat is geen site die je sirrieus moet nemen ;) dat zijn gewoon een stel idioten die dit hebben samengesteld

Citaat:
Corrigeer

Schreeuw keihard: NEE NIET DOEN!(dit kun je oefenen).
De eigenaren van pit bulls doen zelf meestal helemaal niets om hun hond te corrigeren (eigenlijk vinden ze het best wel kikkuh dat hun hond jouw hond afslacht), dus is het aan jou om corrigerend op te treden.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 01-01-11 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:23

Manegepaard schreef:

Hier staan niet zozeer feiten, deze site is opgericht door echt haters! Zou daar neit
teveel aandacht aan besteden. En denk ook niet dat je daar objectieve informatie
gaat vinden.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:23

Pluttersput schreef:
Je moet maar eens youtuben op filmpjes van vechtende pittbulls. Iemand heeft mij ooit eens een filmpje doorgestuurd, van 2 die mekaar tegenkwamen op straat. Liepen gewoon langs elkaar heen, en nog voor er een oor gedraaid was hadden ze elkaar in de haren. Je ziet het gewoon niet aankomen..

laat zo een filmpjes eens zien dan in die situatie die je nu beschrijft. want ik
geloof er niks van, dat ze geen signalen sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:24

Ja ik weet het. Ik kwam hem ooit tegen, en ik dacht dat het misschien wel bruikbaar zou zijn. Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben hoor!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:26

Nee. Ik ga dat niet opzoeken, ik wordt daar niet blij van als ik dat moet bekijken. Maar ik denk dat je zelf ook heel goed kan youtuben.
Pittbulls worden er op gefokt dat ze geen signalen laten zien. Het is ingefokt, ik verzin dat niet zomaar :)

Kirsten_S

Pluttersput schreef:
Klopt. Maar veel bijtincidenten zijn volgens mij ook kinderen. Kinderen die over honden heenvallen, of iets anders doen waardoor de hond snapt.
Ik met er overigens bijzeggen, dat een hond met een kronkel in de kop, of een tumor, ook ineens vals kan zijn. Mijn moeder is eens gebeten door een hond, zomaar ineens. Hond had nooit eerder wat gedaan, alleen nu vloog hij haar ineens aan. De mensen hebben de hond eerst gewoon aangehouden, maar na 3 jaar pakte de hond zijn baas, en hebben ze hem in laten slapen. In die 3 jaar heeft hij niets gedaan..

Jammer dat de hond hier het slachtoffer in word en er zomaars ineens word besloten hem in
te slapen. Je zegt hij deed nooit wat , in de drie jaar en ineens begon die te bijten. Er is
dus wat gebeurd waardoor hij ineens dit gedrag ging vertonen en dat komt niet door de hond..

Rennie89

Pluttersput schreef:

ze zijn inderdaad gefokt om te vechten tegen elkaar, maa iets dat menige mensen vergeten is wat de pitbull zo'n goede gezinshond maakt, dat is dat het enorm loyaal naar de mens is :) een pitbull is absoluut niet gefokt om op mensen te bijten, als een vechthond de baas zou bijten tijdens een gevecht zou die per direct afgemaakt worden ;) dat willen baasjes natuurlijk niet he. Dat is iets waar menige mensen de fout in maken.

anoukkk.

Manegepaard schreef:

beetje oftopic maar ik zie op die site ook een lijst, met fatale beten.. in nederland is er dus een baby van een maand dood gebeten door een husky?
ik denk idd dat ze wel wat feller zijn en ik geloof ook dat het nog in hun bloed zit het 'vechten' zeg maar, maar ik ken dr ook eentje en het is gewoon echt een schat heeft nog nooit iemand gebeten ofwat (dat zegt natuurlijk niks, maar gewoon aparte gedachte dan)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:26

Iris82 schreef:
Ik zou beginnen met een stuk over de RAD (regeling agressieve dieren) ofwel de pitbull wetgeving. Deze is in 2008 afgeschaft. Dit omdat het aantal bijtincidenten niet is afgenomen. Nu worden agressieve honden en hun houders op basis van gemeentelijke wetgeving en het Wetboek van Strafrecht aangepakt. Elke hond die nu sterk ongewenst of agressief gedrag vertoont moet nu een onafhankelijke keuring ondergaan. Komt de hond niet door deze keuring dan is het einde hond.

Dit stukje kan ik heel goed gebruiken. Heb je misschien meer informatie hierover? Ik zou dit mooi als intro kunnen gebruiken!
Vind het nogal lastig om te bedenken waar ik nou precies moet beginnen met dit onderwerp. Best een lastig onderwerp!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:27

Manegepaard schreef:

OMG. :')
Gebruik deze site maar niet. Tenzij je graag ongeloofwaardig over wil komen. :D

Val aan
Het is altijd de schuld van de eigenaar, volgens de pitters.
Dus als je hond wordt aangevallen val dan indien mogelijk gelijk de eigenaar aan. Luistert het baasje naar je, dan luistert de hond meestal ook.

Val de pitbull aan

De ogen zijn kwetsbare plekken die je met je vinger in kunt drukken. Ook hiermee loop je het risico dat de pitbull jou gaat aanvallen.
Als de pit eenmaal loslaat kun je hem iets anders geven om in te bijten zoals je tas of jas, of een stok.

Je kan een pitbull wurgen door de halsslagaders, die links en rechts aan de zijkant van de hals zitten, tegen de halswervels te drukken. Als de pitbull op je hond ligt kun je van boven met je duimen op zijn nek steunen en je vingers gebruiken om de pitbull te wurgen.
Let op: Nadat de pitbull zijn bewustzijn verliest moet je dit nog minstens 60 seconden volhouden anders komt de pitbul vrij snel weer bij.