Mn arme meissie... Heel hard hopen dat alles meevalt!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Mn arme meissie... Heel hard hopen dat alles meevalt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 17:09

Gisteravond aaide ik mn 12-jarige malthezerkruising Nouz nog ff lekker over dr buikje... En ineens zag ik onder aan dr buik een geïrriteerd bultje. Mn moeder meteen geroepen, die keek ernaar, voelde eraan, en begon zowat te huilen.

Nouz is al 2x geopereerd aan melkkliertumoren en bij de eerste operatie (ongeveer 4 jaar terug) gesteriliseerd, bij de tweede operatie (ongeveer een jaar terug) zijn er cystes en wratjes verwijderd en heeft ze een gebitsreiniging gehad..

Vanmorgen gelijk dus de da gebeld voor een afspraak en kon gelukkig vanmiddag al terecht. De da keek ernaar, en vroeg eigenlijk meteen wie de vorige operati had verricht; was niet goed gedaan. Er had bij de tepels erboven ook preventief weefsel verwijderd moeten worden, was niet gebeurd. Hij gaf aan dat t een stukje zwervend weefsel (geloof ik, schrok nogal dus heb t allemaal niet echt goed opgeslagen) zou kunnen zijn wat is gaan infecteren oid. Als dat t geval was, was t eigenlijk al te laat voor opereren en t was heel gevaarlijk... Hij heeft de 2e da erbij gehaald omdat ie dit nog niet vaak gezien had en dus een 2e mening wilde. T kan dus van alles zijn.. Ik heb nu zalf meegekregen en een soort rompertje, de zalf is tegen huidirritatie (ze likte erg veel aan dr buik de laatste tijd) en als dat t inderdaad is, zou t met een week beduidend minder moeten zijn. Zo niet, moet ik zsm terugkomen en gaan we t proberen met antibiotica. T bultje moet echt enorm snel gegroeid zijn, ze is 3 weken geleden bij de trimster geweest en zij had t absoluut gezien als t er toen al zat. Daarbij kriebelen wij vaak over dr buik én hebben we vorige week nog een achtergebleven bultje, hoger op dr buik, geïnspecteerd (deze is in t afgelopen jaar niet gegroeid) en toen zat t er dus nog niet... Wat wel hoopgevend is, is dat er een geïrriteerd plekje aan t andere uiteinde van het litteken zit. Alleen dan zonder bultje, maar t zou volgens de da goed kunnen dat ze een reactie heeft op de hechtdraad die gebruikt is (alleen vind ik dat dus gek, ruim een jaar na de operatie). Ook kan t zijn dat er een stukje weefsel is achtergebleven bij de laatste operatie waar nu een nieuwe tumor is gegroeid.

Hoe dan ook, het kan dus een flink aantal dingen zijn... Maar er is ook een aardig risico dat het is wat die da in de eerste instantie zei; heel gevaarlijk dus. En waarschijnlijk niet meer operabel. We moeten nu thuis weer gaan overleggen, we hadden eigenlijk na de laatste operatie gezegd dat t ook de laatste keer was omdat ze 's nachts vreselijk veel moeite had met ademen en volgens mij die nacht net zo goed dood had kunnen zijn gegaan. Ik ben er de hele nacht bijgebleven en maakte me echt vreselijk zorgen. Volgens die da was dat gewoon normaal en kwam t van de tube, maar t was veel extremer dan alleen wat moeite met ademen en wat schorrigheid... Ze kreeg echt zowat geen lucht!
Maar goed, als de zalf niet aanslaat en antibiotica ook niet helpen is dat de laatste oplossing, naast t gewoon laten voor wat het is.

Nu dus heel hard duimen dat de zalf gaat helpen en t bultje slinkt...

Nouz... Mn meissie, mn steun en toeverlaat... Die me mn puberteit heeft doorgeholpen en er de afgelopen 12 jaar altijd voor me geweest is. Ik zou t mezelf nooit vergeven als, als t dus allemaal tegenvalt en ze geopereerd moet worden, ze zou overlijden tijdens de operatie. Dan liever nog een jaar in vertrouwde omgeving dan de laatste momenten in handen van vreemden in een vreemde omgeving..

De da die haar de vorige keer heeft geopereerd heeft iig sowieso dingen niet goed gedaan, vond t al geen fijne kliniek dus blij dat ik er weg ben gegaan. De kliniek waar ik nu zit was me aangeraden door een kennis en zowel de vorige keer als deze keer bevalt ie me gelukkig heel goed. Fijne, kundige mensen...

Pfft...

Anoniem

Re: Mn arme meissie... Heel hard hopen dat alles meevalt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:16

Heel veel sterkte wat je besluit ook zal zijn wat moet dit moeilijk zijn zo vlak voor de feestdagen.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:12

ah meis wat vind ik dit nu erg ,je beessies zijn toch ook je kindje`s en als ze wat mankeren stort je hele wereld in..
sterkte ermee, en laat je het me weten hoe het allemaal verloopt...
xx Edith

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:42

Thnx voor de lieve reacties

We zijn intussen een week verder en de irritatie op de huis is wel al veel minder, maar de bult is nog even groot... Dus maar weer de da bellen voor een afspraak.