Anoli schreef:Welkom in de wereld van de mens, waarin alles mooier en mooier moet...
mijn hart breekt bij dit soort beelden en helaas zie ik die vaker dan mij lief is...
de cavalier is op het moment zo erg dat 100% een hartprobleem heeft en 90% een te kleine schedel, dit heb ik begrepen van een collega die het op nascholing heeft gehoord, dus die 40% die genoemd werd klopt dan niet...
Wat mij nog het meest boos maakte is het feit dat de raad van beheer zonder wroeging de afdeling gezondheid eruit gegooid heeft want ze vinden uiterlijk belangrijker dan gezondheid...
Mensen die het gemist hebben dinsdag om 10.00 uur of 10.25 wordt het nogmaals herhaald op nederland 2...
Dat van die gezondheid schrok ook echt van! En dit noemt zichzelf dierenvrienden. pff.
En dan kijk ik naar mijn hond, en dan ben ik zoo blij dat hij gezond is.
Die cavaliers in dat huis dat ze opving.. Gewoon zo sneu om te zien. Kan er nog steeds niet bij dat mensen dit kunnen doen. Net zoals die soort boxer achtige hond (ben even de naam vergeten, zo'n kleintje) die niet meer op natuurlijke wijze bevrucht kon worden, en niet op een natuurlijke wijze konden bevallen. Dan vraag ik me toch af, wat de mens hier mee wil. Wat we gefokt hebben.