Jeetje wat ben ik BOOS! (Maar hopelijk wel 1.5 leven gered)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Jeetje wat ben ik BOOS! (Maar hopelijk wel 1.5 leven gered)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:39

Sta ik vanochtend in de winkel, voor het raam,
Zie ik een jongen gewoon een duif tegen de stoeprand smakken en schoppen!!!
Ik raas naar buiten (Ik ben erg lief, wordt niet snel boos, maar kom niet aan beesten want dan heb je me echt aan het koken)
En begin als een bezetene tegen de jongen te schreeuwen.
Dat arme beestje vliegt bij ons tegen de voordeur aan, er er liep
gelukkig ook een vrouwtje op straat die ook tegen die jongen begon te schreeuwen.

Ik die duif zoeken (die was ondertussen alweer weggefladdert)
en die vrouw heeft hem toen meegenomen.
Het arme beestje had een hele grote wond op zijn vleugel, en waarschijnlijk ook zijn vleugel gebroken. ;(

Nouja, weer naar binnen gegaan, me druk gemaakt en weer verder aan het werk.

That was not all folks....

Sluit ik om 1 uur de winkel af om pauze te nemen,
Zie ik weer die rotjochies (het waren er een stuk of tien)
op de parkeerplaats
(het is een terrein waar eigenlijk niks op staat, het is modder en er groeit ook gras en wat bomen aan de kant, en iedereen parkeert daar zijn auto, er lopen wat hagedisjes en een kip en wat leguaantjes)

Zie ik die groep achter een leguaan gaan, ik dr heen lopen.
(Weet eerlijk gezegd niet waar ik het lef vandaan haalde, 10 tegen 1 maar goed :o )
En begin tegen die jongen te krijsen (jawel, echt krijsen) dat hij dat beest moest los laten.
het antwoord was 'neeuh' nou dus wel he, ik was des duivels!
Dus ik trek die leguaan uit zijn handen, maar die had zijn nagels nog in zijn velletje, net goed.
Dus hij geeft hem aan mij 'hier' maar heel losjes, dat hij begint te spartelen
Nu is 'mevrouw macamba' gelukkig niet bang voor leguanen dus ik loop naar het gras en laat hem weer los.

Later zie ik ze verder op in de straat lopen, dus ze zijn er niet weer achter aan gelopen.
_-:( _-:( _-:(

Stelletje varkens!
(Sorry hoor, moest het even van me afschrijven := )
Laatst bijgewerkt door Hackie op 02-12-10 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:41

Echt, wat sommige mensen bezielt.
Mijn moeder is gister ook he-le-maal hysterisch geworden, want er werden ijsballen op zwanen gegooid!
En paar jaar geleden bij mn tante rotjes naar eenden, die het dus op pakken omdat ze denken dat het brood is..
En dan gaat het rotje af .. ;( Eendje geen hoofd meer..

Zulke zieke kinderen af en toe. Mijn ouders hebben me echt wel respect voor dieren geleerd!
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 02-12-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:42

Ik moest even kijken waar je precies woont, leguaantjes op een grasveldje? :P
Maar jeetje zeg wat een dag. Die hadden hun les dus duidelijk niet geleerd...

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:44

Aanpakken die ventjes!! Goedzo!
Had je niet de politie kunnen bellen misschien?

Edit: haha ik had een NL setting in mijn hoofd :? :P
Laatst bijgewerkt door winnietje3 op 02-12-10 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:44

hahaha tara, dat had ik net zo!
Zit geconcentreerd te lezen, leguaan op een grasveldje *agossie, in die kou* :P

Maar snap je heel goed hoor TS, ik vraag me altijd af wat kinderen tot dergelijk gekkenwerk drijft

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:44

Owja, dat vergeet ik soms wel eens neer te zetten.
Dit was dus op Bonaire, Caribisch Nederland :+

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:46

Oh goh wat heerlijk.. :o Kan wel een weekje zon gebruiken :oo

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:53

Je boosheid snap ik heel goed.
Maar denk niet dat het bij dat soort ventjes effect heeft als je zo staat te krijsen tegen ze.
Begrijp me niet verkeerd hoor , ik zou minstens zo kwaad zijn.
Als je wilt dat die gastjes dit soort streken niet meer uithalen moet je(eerst tot 10 telen) en dan rustig met ze een gesprek aangaan en vooral vragen aan ze stellen, zodat ze zelf inzien waar ze me bezig zijn.
Zo zet je ze aan het denken over hun dierenmishandeling en bereik je meer.
Onderschat ook het groepsgedrag niet, pik de leider eruit en sreek hem rustig aan op deze laffe streken.
Als jij zelf over de rooie gaat, lachen ze je als groep uit.
Laat ze maar eens leren zien wat ze doen.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:56

zulke mensen moeten ze een straf geven als wat ze zelf hebben gedaan. Laat die jochies ook maar in elkaar rammen!
van de week in Raamdonksveer geloof ik.. een vrouw kwam s'ochtends naar benden en keek uit het kaam en zag een hond (soort van boxer) aan een lantaarnpaal, die was vastgebonden. zij als een gek naar buiten en natuurlijk die hond mee naar binnen genomen. die hond stond helemaal te rillen en zijn kussentjes onder z'n poten waren helemaal hard. die hond heeft dus de hele nacht in die vrieskou gezeten! het enige wat hem in leven heeft gehouden was het beetje extra vet.
Ook ging er een paar weken geleden een hyvesberichte rond met een foto van 2 van die jongetjes die een hondje (chihuahua) hadden opgehangen , ze stonden er bij te lachen en staken hun middelvinger op.

geef hun maar de zelfde straf!

wel goed van jou! +:)+
maar Pien28 heeft ook wel gelijk!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:57

tegenwoordig is er gewoon nog weinig respect voor natuur en dieren, weet niet hoe het in bonaire is maar zo te lezen is dat niet alleen in nederland.. t is toch van de zotte dat je iemand (want ja een dier is ook een 'iemand') opzettelijk pijn doet! als ik het had gezien had ik wrs hetzelfde gereageerd (dat je op een groep afstapt vind ik wel heel stoer :D ) kan echt niet tegen dierenleed.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:59

Jeetje wat een verhaal.. Bah ik heb daar ook zo'n hekel aan om onschuldige weerloze levende wezens iets aan te doen :(

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:59

Pien28 schreef:
Je boosheid snap ik heel goed.
Maar denk niet dat het bij dat soort ventjes effect heeft als je zo staat te krijsen tegen ze.
Begrijp me niet verkeerd hoor , ik zou minstens zo kwaad zijn.
Als je wilt dat die gastjes dit soort streken niet meer uithalen moet je(eerst tot 10 telen) en dan rustig met ze een gesprek aangaan en vooral vragen aan ze stellen, zodat ze zelf inzien waar ze me bezig zijn.
Zo zet je ze aan het denken over hun dierenmishandeling en bereik je meer.
Onderschat ook het groepsgedrag niet, pik de leider eruit en sreek hem rustig aan op deze laffe streken.
Als jij zelf over de rooie gaat, lachen ze je als groep uit.
Laat ze maar eens leren zien wat ze doen.

Dat klopt, helemaal gelijk in :j
Ik moet zeggen dat het hier ook in de 'cultuur' zit, en je het er bijna niet uitkrijgt.
Ik heb ook als ass-manager in het dierenasiel gewerkt, en heb daar ook heel wat ellende
om de oren gehad.

Er worden daar ook altijd scholen uitgenodigd om over de beesten te praten, en voor de kleinere kinderen kunnen ze ook een puppie of een kitten aaien.
Je kan boos worden ,er rustig over praten, het werkt echt niet.

Ik kan wel rustig op ze aflopen, maar dan lachen ze me helemaal uit, dus ben nu even boos geworden, streng geweest.
en het heeft (misschien voor deze ene keer) wel geholpen.
Het ging mij in eerste instantie even om dit leguaantje :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:13

HA HA HA, het antwoord dat ik had gegeven is op een of andere manier "verdwenen" of weggehaald! :+

Maar ik wilde er nog aan toevoegen: het begint met dieren..... dit soort jongens zijn de toekomstige criminelen en daar is niets meer aan te doen, dan alleen maar keihard straffen. ~~}>

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:18

calyppie_ schreef:
zulke mensen moeten ze een straf geven als wat ze zelf hebben gedaan. Laat die jochies ook maar in elkaar rammen!
van de week in Raamdonksveer geloof ik.. een vrouw kwam s'ochtends naar benden en keek uit het kaam en zag een hond (soort van boxer) aan een lantaarnpaal, die was vastgebonden. zij als een gek naar buiten en natuurlijk die hond mee naar binnen genomen. die hond stond helemaal te rillen en zijn kussentjes onder z'n poten waren helemaal hard. die hond heeft dus de hele nacht in die vrieskou gezeten! het enige wat hem in leven heeft gehouden was het beetje extra vet.
Ook ging er een paar weken geleden een hyvesberichte rond met een foto van 2 van die jongetjes die een hondje (chihuahua) hadden opgehangen , ze stonden er bij te lachen en staken hun middelvinger op.

geef hun maar de zelfde straf!

wel goed van jou! +:)+
maar Pien28 heeft ook wel gelijk!

heb die chihuahua foto ook gezien. en gelijk doorgestuurd.
wel goed dat je voor die beestjews op kwam zeg!
ik had het zelfde gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:09

Hackie schreef:

dier heeft 'alleen' een wond en een gebroken vleugel? Als ik dit zo lees zou het dier toch morsdood moeten zijn....

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:15

Chiqa schreef:
Hackie schreef:

dier heeft 'alleen' een wond en een gebroken vleugel? Als ik dit zo lees zou het dier toch morsdood moeten zijn....

Tja inwendig letsel kun je niet aan de buitenkant zien, dus misschien was het beest dan ook wel erger gewond dan het leek.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:17

Bah wat een smeerlappen, ik hoop toch van harte dat er iets heel vreselijks met zulke klootzakjes gebeurd. En respect voor jou, als iedereen zo met dierenleed zou omgaan, zou de wereld een stuk leuker zijn!

gohya

Re: Jeetje wat ben ik BOOS! (Maar hopelijk wel 1.5 leven gered)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:23

Als ik iemand een dier zie mishandelen?? dan slaan bij mij de stoppen door,echt waar.
Ik sta dan ook niet voor mezelf in,kan er nix aan doen,maar diegene zal het nog lang heugen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 17:42

Wamhorse schreef:
Bah wat een smeerlappen, ik hoop toch van harte dat er iets heel vreselijks met zulke klootzakjes gebeurd. En respect voor jou, als iedereen zo met dierenleed zou omgaan, zou de wereld een stuk leuker zijn!

Helaas, deze wereld is erg ziek :(:)

Aroree

Re: Jeetje wat ben ik BOOS! (Maar hopelijk wel 1.5 leven gered)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:48

Ohh ik had precies hetzelfde gerageerd als jou TS! Ik verander echt in een tiran als ik zie dat mensen dieren iets aan doen, dan ben ik tot álles in staat! :oo Wat een verschrikkelijke *** kinders!!

Goede actie hoor van je!