anti-stressband kat waar???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raket

anti-stressband kat waar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:13

Ik heb een kat uit het asiel, die daar bijna een jaar gezeten heeft. (12 jaar, kaal, blaasgruis) Hij had zich van de stress helemaal kaal gelikt.
Hij kwam mij vertellen dat hij bij mij kwam wonen, (ik was niet op zoek naar nog een huisdier) en ik heb me ondanks dat ik al 2 katten heb, laten inpalmen. :D
Om aan te geven hoe gestressed hij was: er moest eerst met de dierenarts over medicatie om rust te geven overlegd worden voordat hij mee kon.

Op zich ging het vrij redelijk, hij had wel af en toe ruzie met1 van mijn katten. Bij de minste of geringste verandering (verzetten van kastje, knal van vuurwerk, bezoek) ging hij zich weer kaal likken. Door de haarballen ging hij braken en daar werd hij weer kaal van..........

De oplossing vond ik in de anti-stress band van Beaphar.
Hij stopte met overmatig wassen, had geen ruzie meer met de andere katten en hij kwam aan. Hij liep ook door het hele huis. (voorheen zat hij in de uitbouw of beneden). Kortom geweldig!! Bandje werkte een maand en kostte E 15,- Ik gelukkig, kat gelukkig......

MAAR: ze mogen niet meer verkocht worden. (ivm octrooirechten) dierenwinkels konden me niet aan iets soortgelijks helpen..........

Iemand ideeen?? Belgie iets wat wel verkocht mag worden daar? Woon dicht bij de grens....
Oja Bach bloesems werken 0,0.

trustHim

Re: anti-stressband kat waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:15

feliway schijnt heel goed te werken. werkte in ieder geval heel goed voor de kat op mijn werk

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:18

Die heb ik inderdaad weleens gezien, dat kan ik inderdaad ook nog proberen. Ik zou echter graag iets hebben wat aan de kat zit. Want anders zou ik veel verdampers nodig hebben.

Mocht ik niets anders kunnen vinden ga ik deze zeker proberen. zeker nu het vuurwerk er weer aan komt.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:21

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:24

Ken de banden niet, maar klinkt wel heel goed!!

Had jij de algemene bach bloesem druppels of speciaal laten samenstellen voor jouw beestje??
Ik heb er hele goede ervaring mee met onze hond!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:26

weet niet hoe je daarop komt ,maar wij verkopen de banden nog hoor

geen probleem indien je wilt kan je ze via mij wel kopen,dan stuur ik ze naar je op

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:28

feliway helpt erg goed... 1 verdamper is voor opp. 50 a 70 m2

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:31

Wij verkopen het. In Brasschaat, voor het adres moet je kijken op Horta.org en dan vind je ook nog winkels die dichterbij zijn voor jou. Wil dat niet lukken dan stuur ik je er wel een paar op?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:37

Super al die mogeijkheden!!!

Ik heb in eerder genoemde webwinkel er meteen 6 gekocht. :+ :+ :+ :+

Brasschaat is voor mij goed te doen, dus een mooie optie.

Ik ben in meerdere dierenwinkels hier geweest en bij de boerenbond. Overigens wist maar 1 winkel waarom ze niet meer verkocht mochten worden.
Ze zijn ook van de site van de Beaphar af.

Mocht de webwinkel ze niet meer kunnen leveren, dan houd ik jullie zeker in gedachten.

Ik had bach bloesems speciaal voor angstige katten laten brouwen. (bij gebrek aan bandje, die vlgs winkel al zeker anderhalve maand niet meer verkocht mochten worden).

Voor mijn Tommie, werkt het zoooo goed (voor heel veel mensen, ik hoefde alleen Beaphar te zeggen en andje en ze wisten wat ik bedoelde, maar het schijnt echt zo te zijn.......
Ik ruim nu 4 a 5 keer per dag haarballen.....

Feliway werkt misschien wel voor die oppervlakte, maar ik heb veel hoekjes en nisjes, dus ik neem aan dat ik dan toch meer nodig heb, of gaat het ook het hoekje om?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:40

het verspreid zich door de hele ruimte, dus ook de hoekjes. Maar als optie kan jij ook die spray erbij kopen als jij echt zeker wilt zijn day feliway daar ook komt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:43

Oke, dank je wel. Ik houd het zeker in gedachten. Bandje heeft mijn voorkeur vanwege het (voor mijn kat bewezen) goede resultaat, maar iets achter de hand is een fijn idee!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:55

Mail van de winkel:
Bedankt voor uw bestelling.
Helaas heeft Beaphar Nederland het artikel uit het assortiment gehaald.
De betaling ontvangt u retour.

Excusses voor het ongemak.

Ik ga even 1 van jullie pben denk ik......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:24

O jammer, maar waarom mag het niet meer verkocht worden? Vind octrooi best wel vaag zeg maar, jammer had er anders ook wel interesse in. Ik gebruik momenteel de feliway die werkt ook goed maar heb ik niet altijd aanstaan.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:08

Bij ons is het vandaag opgehaald uit de winkel.Had het bericht gemist :o
|( erg jammer die banden van dap zijn zo duur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:14

Neem anders even telefonisch contact op met Beaphar in Raalte (hoofdkantoor) en vraag waar je er in hemelsnaam legaal of illegaal nog aan kunt komen. Voor hetzelfde geld hebben ze nog een doosje ergens achterin het magazijn staan... Het telefoonnummer is 0572 348 834. Ik heb er helaas geen warme contacten meer anders had ik het graag even voor je geprobeerd maar ik ken het bedrijf en de mensen die er werken als vriendelijk en welwillend dus hopelijk kunnen ze je helpen. Mocht het te illegaal voor ze zijn om je wat op te sturen als ze nog wat hebben en het ligt in Raalte, dan wil ik het wel voor je ophalen en dan naar je verzenden hoor.
Succes!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:16

Ik heb deze ochtend met Beaphar gebeld, het mag door hen niet meer gemaakt worden omdat het patent verlopen is en overgenomen door een Amerikaan... Lekker slim van Beaphar. Zij zeggen dat die van DAP het dichtste aansluiten tegen die van hen. Als iemand er nog wil voor de hond, even contact opnemen want die heb ik wel nog.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 14:22

Zijn die banden van DAP alleen voor honden?
In sommige webshops zijn ze nog wel, maar krijg direct een mail terug dat ze niet meer te leveren zijn......

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 14:36

Beaphar had helemaal geen opties, alleen DAP voor honden, lijkt me ook niet gezond voor een kat ?!?!?
Ondertussen is mijn tompoes al wel 2 kg afgevallen.
En ga ik me serieus afvragen of dit nog goed gaat komen.

Nu maar hopen dat de Feliway werkt.

Andere optie is om hem op te sluiten in de uitbouw. Misschien dat dat wat rust geeft.....

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:51

mijn moeder heeft er nog 1 voor de kat liggen, je kan hem evt overnemen
(beaphar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:55

Heet zo'n ding gewoon Anti-stressband?
Ik moet zo toch nog even naar de dierenwinkel, ik zal even vragen of ze er toevallig nog eentje hebben ofzo. Mocht er nog wat voorraad zijn die ze kwijt willen dan neem ik het wel mee.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:01

Heb je niet nog een doodje liggen? Dan kan je kijken welke bestanddelen er in zitten?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:05

het probleem is dat beaphar de banden eigenlijk nooit had mogen maken.
dap heeft nog 2 jaar pattentrecht. dat is een rechtzaak geworden. beaphar heeft verloren.
beaphar heeft alle banden in heel europa terug moeten halen.
en moet aantonen dat alles vernietigd wordt/is.

winkels die evt achter gehouden product verkopen riskeren boetes tot 50.000 euro !!!!!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 15:42

Klopt, dus alleen mensen die thuis nog iets hebben liggen of de feliway proberen, wordt de enige optie.

Ik neem ze graag over als jullie nog iets hebben!
(wel met gesloten verpakking)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:02

Air schreef:
Heb je niet nog een doodje liggen? Dan kan je kijken welke bestanddelen er in zitten?

Het is op basis van feromonen, lijkt me niet dat je zoiets kan namaken oid.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:04

realmagic schreef:
het probleem is dat beaphar de banden eigenlijk nooit had mogen maken.
dap heeft nog 2 jaar patentrecht. dat is een rechtszaak geworden. Beaphar heeft verloren.
Beaphar heeft alle banden in heel Europa terug moeten halen.
en moet aantonen dat alles vernietigd wordt/is.

winkels die evt achter gehouden product verkopen riskeren boetes tot 50.000 euro !!!!!

Sorry, maar dat laatste geloof ik dus niet. Ik heb 2maanden geleden die bandjes gewoon nog kunnen bestellen, lijkt me niet dat ze dit nu dus zo recent hebben beslist. Ik heb vanochtend met Beaphar gebeld en er wordt simpelweg niets meer geleverd, over terughalen of vernietigen is geen woord gerept... Wat is jouw bron?