amberdaisy14 schreef:Hallo,
Ik hou een project op school over dierenasiels
Maar nu wil ik graag meningen krijgen van mensen hoe hun over een dierensiel denken.
Dus ik wou vragen of jullie hier je mening willen zetten en de volgende vragen willen beantwoorden.
1. Wat vinden jullie van dierenasiels ?
2. Hoe vinden jullie het verzorgen van de dieren (denk aan : Vacht verzorging , aandacht , enz. )
Alvast bedankt , Groetjes Daisy
1. Dolblij dat ze er zijn!!! Ze doen heel goed werk hier in NL waar veel mensen ondoordacht een dier aanschaffen en vervolgens het dier weer dumpen. Uiteraard ook heel goed dat ze er zijn voor dieren die onverwachts op zoek moeten naar een nieuw thuis. De vorige eigenaar weet zo dat er alles aan gedaan wordt weer een goed baasje te vinden voor zijn geliefd dier waar hij/zij niet meer voor kan zorgen.
2. Verzorgen in het asiel gebeurd zo goed mogelijk maar zal nooit kunnen zoals het gebeurd in een gezin. Mensen die in een asiel werken doen het om de dieren te helpen en niet om er zelf beter van te worden (veel onbetaald werk en wat betaald wordt is absoluut geen hoog salaris dus daar hoeft niemand het voor te doen). Omdat de mensen het puur voor de dieren doen verwacht ik eigenlijk dat in de meeste asiels de dieren zo goed mogelijk verzorgd worden.
Waar ik wel van baal is dat asiels veel te weinig geld krijgen om de dieren echt de optimale verzorging te kunnen bieden. Zo geeft iemand al aan dat bestuur melkkliertumoren niet weg wil halen maar wel laat steriliseren. Is het niet zo dat ze de sterilisatie wel kunnen bekostigen maar het verwijderen van de melklijsten niet?
Daarnaast wordt er heel veel goeds gedaan door vrijwillig(st)ers maar voor een aantal asielen denk i kdat het heerlijk zou zijn als ze meerdere betaalde krachten zouden kunnen hebben zodat er meer opgeleid en kundig personeel loopt.