Dierenasiels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amberdaisy14

Dierenasiels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 13:42

Hallo,
Ik hou een project op school over dierenasiels
Maar nu wil ik graag meningen krijgen van mensen hoe hun over een dierensiel denken.
Dus ik wou vragen of jullie hier je mening willen zetten en de volgende vragen willen beantwoorden.

1. Wat vinden jullie van dierenasiels ?
2. Hoe vinden jullie het verzorgen van de dieren (denk aan : Vacht verzorging , aandacht , enz. )

Alvast bedankt , Groetjes Daisy
Laatst bijgewerkt door amberdaisy14 op 29-11-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Leinearthur

Re: Dierenasiels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:44

Heel veel dierenasiels zitten nu vol, waardoor de dieren niet optimale aandacht krijgen.
Verder heb ik niet zoveel verstand van dierenasiels :o

amberdaisy14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 13:48

Leinearthur schreef:
Heel veel dierenasiels zitten nu vol, waardoor de dieren niet optimale aandacht krijgen.
Verder heb ik niet zoveel verstand van dierenasiels :o

Oke supper bedankt :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:33

Het dierenasiel waar wij gaan worden de dieren erg goed verzorgd door de vrijwilligster, helaas is er van bovenhand soms complicaties wat betreft, bv honden met tepelgezwellen dat ze nog niet willen laten opereren, ook al moet ze toch gesteriliseerd worden.
Maar kwa omgang met de honden is het echt toppie.
Mijn schoonmoeder gaat ook wekelijks macaronitjes met vlees en groentjes brengen voor de honden, en gaat twee maal per week met een aantal dieren gaan wandelen. (mijn vriend en ik gaan ook soms mee)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:14

TAO->BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:29

Dierenasiels zijn vooral gewoon keihard nodig, denk je eens in als ze er niet waren....... dan krijgen we hier dezelfde toestanden als in Turkije.......

De verzorging van de dieren zal niet optimaal zijn, maar toch geloof ik dat er veel zijn die gewoon heel hard hun best doen voor de dieren, en meer dan dat kun je niet doen ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:47

amberdaisy14 schreef:
Hallo,
Ik hou een project op school over dierenasiels
Maar nu wil ik graag meningen krijgen van mensen hoe hun over een dierensiel denken.
Dus ik wou vragen of jullie hier je mening willen zetten en de volgende vragen willen beantwoorden.

2. Hoe vinden jullie het verzorgen van de dieren (denk aan : Vacht verzorging , aandacht , enz. )

Alvast bedankt , Groetjes Daisy

1. Dolblij dat ze er zijn!!! Ze doen heel goed werk hier in NL waar veel mensen ondoordacht een dier aanschaffen en vervolgens het dier weer dumpen. Uiteraard ook heel goed dat ze er zijn voor dieren die onverwachts op zoek moeten naar een nieuw thuis. De vorige eigenaar weet zo dat er alles aan gedaan wordt weer een goed baasje te vinden voor zijn geliefd dier waar hij/zij niet meer voor kan zorgen.

2. Verzorgen in het asiel gebeurd zo goed mogelijk maar zal nooit kunnen zoals het gebeurd in een gezin. Mensen die in een asiel werken doen het om de dieren te helpen en niet om er zelf beter van te worden (veel onbetaald werk en wat betaald wordt is absoluut geen hoog salaris dus daar hoeft niemand het voor te doen). Omdat de mensen het puur voor de dieren doen verwacht ik eigenlijk dat in de meeste asiels de dieren zo goed mogelijk verzorgd worden.

Waar ik wel van baal is dat asiels veel te weinig geld krijgen om de dieren echt de optimale verzorging te kunnen bieden. Zo geeft iemand al aan dat bestuur melkkliertumoren niet weg wil halen maar wel laat steriliseren. Is het niet zo dat ze de sterilisatie wel kunnen bekostigen maar het verwijderen van de melklijsten niet?
Daarnaast wordt er heel veel goeds gedaan door vrijwillig(st)ers maar voor een aantal asielen denk i kdat het heerlijk zou zijn als ze meerdere betaalde krachten zouden kunnen hebben zodat er meer opgeleid en kundig personeel loopt.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:19

1. Super goed dat ze er zijn. Zo hebben veel zwerfdieren of dieren die anders op straat zouden belanden toch nog een fijn tussenstation waarbij ze gewoon hun natje en droogje hebben en de nodige aandacht. Daarbij is het ook een goede mogelijkheid om een dier aan een nieuwe eigenaar te kunnen koppelen en door de mogelijkheid om het dier weer terug te brengen, is er minder het 'gevaar' dat dieren weer op straat terecht komen.

2. Ik ben alleen in het dierenasiel hiero geweest, van andere asiels kan ik niets zeggen. Ik vind dat die hier echt goed is. Het voeren van de dieren en de medische verzorging gebeurd door medewerkers, maar de rest gebeurd door vrijwilligers. Ze hebben het hierbij zo ingepland dat de vrijwilligers voldoende tijd hebben om met de dieren te knuffelen, ze een borstelbeurt te geven en de dieren goed te leren kennen. Al is een dier natuurlijk altijd weer anders in een echte thuissituatie, maar hierdoor hebben ze toch wekelijks het vaste gezicht dat hen komt knuffelen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:36

Ik heb zelf in een dierenasiel in de zomervakantie een aantal weken vrijwilligerswerk gedaan.

1. Ik vind het heel goed dat er asiels zijn. Je moet er toch niet aan denken hoe het aan sommige landen aan toe gaat dan hebben de honden en katten het hier honderd keer beter.

2. Ik ben in een aantal dierenasiels geweest op zoek naar een hond. In Nederland waren ze wel goed. In Belgie schrok ik behoorlijk, weet niet of het aan dat asiel lag, maar het zag er niet best uit... De honden zaten met z'n 5e in een hok waar je normaal hooguit 2 honden in plaatst. Het stonk er naar poep en pis. En de dieren zaten niet goed in hun vacht. In het asiel waar ik zelf werkte wordt steeds meteen als je wat ziet liggen (poep/plas) weggespoeld zodat de hokken schoon zijn en ze niet door hun eigen behoeftes moeten lopen. Ook worden de katten bakken een paar keer per dag gecontroleerd en poep uitgeschept. Elke ochtend werden alle kattenbakken leeg gegooid en helemaal gesopt en opnieuw gevuld. De honden gingen in hun buitenren en de binnenrennen werden schoongespoten. De extra aandacht voor de dieren moeten ze echt hebben van de vrijwilligers. Tuurlijk wordt elk dier geknuffeld en aandacht aan geschonken (ook door de betaalde werknemers maar deze hebben naast de gewone taken ook nog administratieve taken die ze moeten doen). Maar je bent alleen al met zo'n 7 mensen de hele ochtend kwijt met schoonmaken en eten geven (nog niet eens extra aandacht). S'middags heb ik als vrijwilligster met honden gewandeld, hokken schoon gemaakt, dieren eten gegeven, (wilde) kittens tam gemaakt en mee gespeeld. Ze komen in asiels en hun basisbehoeftes. De honden mogen een paar keer per dag de speelweide op/er wordt mee gewandeld door een vrijwilliger. De katten worden geaaid door vrijwilligers en de kittens en pups worden ook bezig gehouden. Natuurlijk zou de zorg in een gezin veel beter zijn, maar in het asiel is het leven beter dan op de straat. :D

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:06

1. Ik vind het best wel goed dat die er zijn. Anders dan leven ze toch maar op straat en dan zou je ieder moment van de dag denk ik een hond over straat zien lopen. Als er geen dierenasiels zijn. Vind het niet alles dat ze daar in een hokje zitten. Maar ze doen hun best om alles goed te laten verlopen natuurlijk!
2. De verzorging van de honden en de katten daar die zullen gewoon niet zo goed verzorgd worden als in een gezin zeg maar. Waar ze elke keer de aandacht krijgen. Maar ze proberen daar hun best ook voor te doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:19

1) Prima plan en hard nodig. Gelukkig hebben wij in NL geen zwerfhondenoverschot als in andere land. Mede te danken aan de Nederlandse bevolking die iedere loslopende hond van de straat plukt (gelukkig!).
2) De verzorging is per asiel verschillend. Veel natuurlijk afhankelijk van de beschikbare medewerkers en de vrijwilligers. Een asiel draait toch veel op vrijwilligers en stagiaires met meer of minder kennis. In sommige asiels hebben ze hele strenge protocollen waar iedereen zich aan dient te houden en sommige asiels laten iedereen meer de vrije hand. Ik vind het belangrijk dat er wel gekeken moet worden naar de specifieke hond of kat en als het nodig is gerichte training / opvoeding geven. Maar dat wil er nogal eens bij inschieten omdat daar niet genoeg mankracht voor is.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:20

Ik vind het goed dat die er zijn. Alleen moet er geen misbruik van worden gemaakt. Zoals mensen die even een pup kopen en denken hee leuk! Maar dan vervolgens niet goed opgevoed hebben en dan hem maar wegbrengen... Of opeens toch te veel werk vinden bijv als ze op vakantie willen.

Ik ben eigenlijk zelf nog nooit in een dierenasiel geweest dus ik weet niet hoe ze de diertjes verzorgen.
Maar ze moeten het volgens mij ook hebben van vrijwilligers die helpen.
Verder denk ik wel dat ze aan eisen moeten voldoen. Schone hokken e.d.

En snel een nieuw baasje vinden waar ze lekker vertroeteld worden! :D