Ervaringen Thundershirt? ivm vuurwerk/onweerangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Ervaringen Thundershirt? ivm vuurwerk/onweerangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 22:16

Vandaag zag ik een informatie/reclameblaadje over thundershirts. Dit shirt zou heel goed helpen bij angst (onweer, vuurwerk,...) en onrustige honden. Nu ben ik benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft, wil het uiteraard ook zelf gaan uitproberen. De hond van mn ouders is bang van vuurwerk en onweer, die van mij maakt straks zn eerste vuurwerk door ;), maar lijkt me wel de moeite om dit te gaan uitproberen.

http://www.thundershirt.com/

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:23

Dat is toevallig, we hebben het er net over in ons kletstopic en ik wilde ook een topic openen.
Ik heb dus nog geen ervaring met dit product, maar ben ook heel benieuwd om dezelfde redenen.

Voor het gemak ook een nederlandstalige site;
https://secure.thepetstore.nl/TPS_prof_ ... K2=Product

_Patrick_

Re: Ervaringen Thundershirt? ivm vuurwerk/onweerangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:40

Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:56

Ziet er nogal amateuristisch uit. En of die hondjes dr nu relaxed bij liggen? :=
Ik adviseer een vuurwerktraining. Meteen vanaf pups af aan mee beginnen. Je geeft onderbewust (En ook soms bewust) signalen af aan het dier wat angstig is of geschrokken (Je schrikt zelf, of je gaat het dier troosten extra aandacht geven als het geschrokken is van onweer of vuurwerk) zo heb ik ook een kat behoorlijk verpest.
Mijn hond geeft er dus niets om, die heeft als kleine pup van 20 weken tussen het vuurwerk gelopen, niets aan de hand, met hele goede begleiding.
Dit jaar gaan we ook weer vuurwerk training geven, erg leerzaam.
Is het dier eenmaal angstig is het verdomd moeilijk dr uit te krijgen, echter ook weer niet geheel onmogelijk de weg kan alleen erg lang zijn.
Ik vraag mij af wat zo'n krap ding om het lijf voor voordeel kan geven, heb zelf het idee als ik de filmpjes zo zie dat ze geen kant meer uitkunnen, maar kan er naast zitten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:06

Je leest niet goed Chiqa, de vraag is of iemand hier ervaring mee heeft.
Er zijn genoeg topics met wat de doen met vuurwerkangst, dus lijkt mij niet nodig om deze discussie hier ook te voeren. Wordt een beetje dubbelop en onoverzichtelijk

Ik heb er allerlei positieve en negatieve ideeen bij, maar dat zijn slechts gedachten. Ik hoop op mensen die het uitgeprobeerd hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 09:28

Chiqa schreef:
Ziet er nogal amateuristisch uit. En of die hondjes dr nu relaxed bij liggen? :=
Ik adviseer een vuurwerktraining. Meteen vanaf pups af aan mee beginnen. Je geeft onderbewust (En ook soms bewust) signalen af aan het dier wat angstig is of geschrokken (Je schrikt zelf, of je gaat het dier troosten extra aandacht geven als het geschrokken is van onweer of vuurwerk) zo heb ik ook een kat behoorlijk verpest.
Mijn hond geeft er dus niets om, die heeft als kleine pup van 20 weken tussen het vuurwerk gelopen, niets aan de hand, met hele goede begleiding.
Dit jaar gaan we ook weer vuurwerk training geven, erg leerzaam.
Is het dier eenmaal angstig is het verdomd moeilijk dr uit te krijgen, echter ook weer niet geheel onmogelijk de weg kan alleen erg lang zijn.
Ik vraag mij af wat zo'n krap ding om het lijf voor voordeel kan geven, heb zelf het idee als ik de filmpjes zo zie dat ze geen kant meer uitkunnen, maar kan er naast zitten.

Dit is geen antwoord op mn vraag en kan hier dus ook niks mee. Dus zal er verder ook maar geen reactie op geven...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:59

Goh, ik heb er geen ervaring mee eigenlijk..
Wel is dat Boston terriertje (?) op het filmpje niet 2 keer hetzelfdehondje volgens mij.. De voetjes zijn anders wit. Dat vind ik een beetje raar.

Maar zou je zoiets niet zelf kunnen maken dan? Of gewoon een strak t-shirt aantrekken oid?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:57

Ik zou zeggen weer een nieuw product ; Die geld uit de portomonee trekt en vervolgens niks uithaald ;
Zolang er geen bewijzen te zien zijn geloof ik er niet in, en dan geen procenten maar real life beelden..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:03

Het principe is gebaseerd op iets wat al jaren gebruikt wordt (ook bij mensen dus), bij dieren wordt het ook al jaren gedaan onder de vorm van Ttouch. Geld uit je portemonnee hoeft het niet te trekken, want het werd eerder gebruikt door middel van bandages, ook bij de paarden wordt het gedaan (en dan meer de trainingstechniek, niet de dingen om de benen ;)), je kan dus hetzelfde creeeren met een stuk goedkoper materiaal, maar daar gaat het nu niet om, gaat em vooral om iets wat makkelijk is voor iedereen om te gebruiken en waar je een aantal weken voor nodig hebt om het onder de knie te krijgen en gewoon of iemand er ervaring mee heeft ;).

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:04

BE_GENTLE schreef:
Zolang er geen bewijzen te zien zijn geloof ik er niet in, en dan geen procenten maar real life beelden..

Dan zullen er mensen moeten zijn die het willen proberen of geprobeerd hebben ;) Vandaar dit topic en de vraag of er ervaring mee is :)*

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:10

Op de nederlandse site staat dat er 1000 mensen dit t-shirt hebben gebruikt en dat 85% dit een goed t-shirt vond tja woorden en getallen kun je zelf maken en neerzetten.. Ik zie liever beelden..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:50

BE_GENTLE schreef:
Op de nederlandse site staat ...... Ik zie liever beelden..
:)* dat brengt me op een idee. Een topic openen in de hoop dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben, dan heb je het uit eerste hand.

Zitake, ik had wel een forum gevonden waar iemand benoemde er een gekocht te hebben, maar ook daar niet veel informatie. Kijken of ik die weer kan vinden.

Veel over de pielemans, maar minder over het effect :+
http://www.hondenpage.com/hondenforum/4 ... binnen.php

http://www.hondenpage.com/hondenforum/3 ... -angst.php

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 21:11

Haha die had ik ook gezien :).
Ik heb wel meerdere goeie reactie gelezen in elk geval. Nuja ga het gewoon uitproberen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 04:02

Jammer dat er zoveel starheid omtrent dit fenomeen is dat verklaard ook wel weer het een en ander naar de hond toe naar mijn inziens. Schept toch een duidelijk beeld.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 11:38

Chiqa, nou moet je echt eens gaan stoppen met alles beter weten, het is ondertussen algemeen bekend dat je door je computer heen kun zien hoe de houding van een eigenaar naar zn hond is, pluim, maar hier heb ik niets aan. Als je het moet weten, het is niet eens voor mijn hond. Dus als je niets nuttig omtrent ervaringen hebt te zeggen, reageer dan gewoon niet.
Ik tem nog maar eens.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:48

Vanuit mij ook Chiqa. Mijn hond is bijna 13 en ik weet wanneer en hoe de angst is ontstaan. Ik kan de inhoud van de sites en topics over vuurwerkangst en mogelijke oplossingen voor je opsommen. Die zijn er namelijk genoeg.

Maar wat hebben we daaraan in dit topic? Daar gaat het toch niet over? Het zou zo fijn zijn als er in topics alleen in werd gegaan op de vraag die gesteld wordt. Wat een rust en overzicht zou dat geven. Als iemand nu in dit topic komt, moet die zich eerst door zinloze posten heen worstelen om te kijken of er ook nog iets over het shirt bekend is.

Ik draag daar nu ook aan bij, dus vanaf ga ik er maar niet meer op in :+

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:52

Ik heb toevallig een eravring van iemand gehoord. Wist eerst niet dat het over dit product ging, later viel het kwarten.

Het hondje van de persoon in kwestie (border collie) is bang voor vuurwerk, maar ook voor onweer ed.

Ze had het shirt omgedaan (moet wel best strak) hond was eerst erg onwenning door het strak zittende shirt. Maar na een minuut of 10 ging hij lekker liggen slapen in zijn mand. Wat hij dus nooit deed met onweer. Hij rende altijd in het rond als hij angst had, en bibberde als een gek.
Nu ging hij gewoon slapen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:54

werkt dit dmv een soort magneetveld therapie?
Ik kon dat zo snel niet teruglezen namelijk.

Een kennis van mij in de US gebruikt dat namelijk, ziet er nagenoeg hetzelfde uit, daar werkt het wel, zij gebruikt het tegen angst bij onweer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:55

:D Ik vind het in de categorie armbandje met hologram vallen. Zou er ook geen cent aan uitgeven.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:56

Zit geen magneten in.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 11:57

Het werkt niet dmv magneten, maar een constante druk die gegeven wordt, wat een rustgevend gevoel heeft en de dieren dus meer op hun gemak zijn. Ttouch werkt ook op die manier, maar wordt ook in de humane geneeskunde gebruikt (baby's, autisme,...)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:57

zoals het inbakenen van baby's

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:09

Nu weten we allemaal dat honden razend snel leren, even buiten de vraag om of het zou werken maar ik persoonlijk denk dat als mijn hondje mij aan ziet komen met dat jasje hij maakt dat hij wegkomt.. :=

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:19

Moderatoropmerking:
TS vraagt om ervaringen met een bepaald product.
Meningen over dit product zijn dan al eigenlijk niet direct een antwoord op die vraag, maar kunnen een gezonde discussie opleveren.
Maar blijf wel graag bij het onderwerp en ga niet de hele discussie aan over waarom honden bepaald gedrag wel of niet vertonen. Dat is hier offtopic.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:30

Bedankt Janet!

Ik vind de kosten zodanig dat ik overweeg om het te proberen. Jammer als het niet werkt, maar ik wil graag iets vinden wat wel werkt en dan is dit bedrag nog te overzien.

Maar wat ik me af vraag
- als het gaat om vuurwerk zal het shirt geregeld aan moeten (dat gaat al vanaf de eerste illegale knallen). Geeft dat geen gewenning waardoor de hond zich bijvoorbeeld in januari zonder shirt onveiliger voelt?
- kun je dit shirt ook aan doen als je zelf niet thuis bent. Oftewel heeft het draagrisico's?