bibberend konijntje (binnen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wigke89

Berichten: 377
Geregistreerd: 31-03-09
Woonplaats: In provincie Utrecht

bibberend konijntje (binnen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 19:55

ik heb woensdag een konijntje mee genomen bij ons van de markt van ik denk 5 weken welke ze als afvoer weg wouden doen omdat hij bibberend in de verkoop bak zat.

ik had hem al vast gehouden en het viel me op als hij tegen je aan zat was hij rustig maar zette je hem zo neer ging hij helemaal shaken

dus toen ze hem als afvoer wouden doen heb ik hem meegenomen omdat ik dacht dat hij het koud had (gezien ik had gezien dat hij net gebracht was)

nu heb ik hem thuis en hij eet en drinkt goed enzo hooi korrel etc. en als hij gewoon lekker in zijn hokje zit is hij rustig maar als je hem optilt of dergelijke begint hij weer te trillen en shaken wat kan het zijn

alvast bedankt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: bibberend konijntje (binnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:02

ik begrijp het niet helemaal: eerst was hij rustig als je hem vast had en ging shaken als je hem neerzette en nu gaat hij juist shaken als je hem optilt? Of lees ik het verkeerd?

Aangezien hij goed eet/drinkt en in zn hokje rustig zit, zit ik te denken aan stress. Konijnen kunnen heel erg trillen als ze erg gestressd/bang zijn.
Laat hem rustig wennen aan zn nieuwe omgeving en houd vooral het eten/drinken en keutelen goed in de gaten.

Ben je trouwens van plan om hem alleen te houden? Konijnen zijn hele sociale dieren en veel gelukkiger als ze een soortgenootje hebben.

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Re: bibberend konijntje (binnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:09

Hee,

goed dat je hem meegenomen hebt,
Ik heb geen verstand van konijnen, maar ik denk dat een belletje\bezoekje aan de DA nooit kwaad kan dan weet je het tenminte zeker.
en een soortgenoot zou helemaal top zijn!

Anoniem

Re: bibberend konijntje (binnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:38

Het is nog een baby, 5 weken is veel te vroeg bij mams weg. Zorg dat ie lekker warm blijft en til hem niet op. Laat hem lekker wennen. Konijnen vinden optillen niet leuk, worden ze vaak bang van en gaan shaken, zekers als ze het niet kennen.Het is voor hun het idee dat ze door een roofdier gepakt zijn en dus worden opgevreten. Gewoon even niet aankomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:15

Denk dat het diertje nog erg moet wennen aan zijn nieuwe omgeving. Als ik jou was zou ik het wel even in de gaten houden, eet het wel goed want dat is van groot belang bij een konijn.

NZ92

Berichten: 3175
Geregistreerd: 23-06-09

Re: bibberend konijntje (binnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:20

Hij is erg bang, leg een lekkere warme kruik bij hem in het hok waar hij tegenaan kan kruipen. Laat hem met rust en controleer of hij goed eet en drinkt. Succes!!!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:31

Ach wat zielig dat ie al zo vroeg bij zijn moeder weggehaald is..

Toch wel minimaal 8 weken moeten ze zijn.

Een kruik is wel een goeie, zorg er alleen voor dat die niet té warm is.

Je kunt als je dat kan een t-touch massage geven daar worden ze wel rustig van.

Verder niet teveel oppakken zeker in het begin niet ;)

wigke89

Berichten: 377
Geregistreerd: 31-03-09
Woonplaats: In provincie Utrecht

Re: bibberend konijntje (binnen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:45

teveel oppakken dat dat niet goed is snap ik heb meerdere konijnen.

ik heb zijn zusjes ook op de markt mee genomen en daar zou hij bij komen maar heb met een dierenartsassistente gesproken en deze gaf aan dat het hersen vliesontsteking kan zijn en dat is besmettelijk dus zit hij alleen

5 weken is te vroeg jaa maar anders ging hij als slangenvoer dussss.

keutels zijn ook goed. eten en drinken ook nog steeds

@ zwerte: op de markt werd hij rustig als ik hem tegen me aanhield en nu nog wel maar net als je hem pakt trilt hij. bij alle onverwachte veranderingen begint hij te trillen.

als ik bv (hij staat op de slaapkamer) de lamp aan doet begint hij eerst even te trillen en als hij dan gewend is is het over

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:49

Dat had ik eerst ook toen ik mijn jonge konijn kocht een krap half jaartje terug. Dat hele bange houd dan ongeveer een weekje aan, gewoon lekker laten wennen inderdaad, wel veel aaien zodat hij vertrouwt met je raakt.