Hond is al 5 weken loops

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 14:27

Mijn pup van 7 maanden is inmiddels alweer 5 weken loops, ik vind het wel erg lang duren!
Ik heb vanochtend met de dierenarts assistente gebeld maar die vind dat ik nog even moet aankijken, ik neem aan dat ze weet wat ze zegt, dus doe ik dat maar.

Ik merk verder ook niks aan haar, ze is niet ziek, eet en drinkt goed, is levenslustig en vrolijk. Zal straks voor de zekerheid wel even haar temperatuur opnemen (moet eerst even een thermometer kopen).

Maar wat vinden jullie hiervan?
Is er eventueel iets waarmee ik haar kan helpen of moet ik toch aandringen op een consult.
Ik ga meestal wel op mijn gevoel af, maar vind het nu erg moeilijk.

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:30

Dat had onze hond ook, toen we haar lieten steriliseren bleek dat ze hele rare eierstokken had.. Misschien eventjes na laten kijken?

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Re: Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:35

Geen enkele hond is het zelfde. Sommige honden zijn 'maar' 3 weken loops, en andere honden kan het wel tot 6 weken duren!
Toevallig heb ik er gister les in gehad (over voortplanting en dan met name loopsheid/castratie etc.) En gemiddeld genomen duurt de cyclus van een hond 6 maanden (dit kan altijd verschillen per hond!) dan zijn ze gemiddeld 4 weken loops (dit kan ook verschillen per hond).
Je hoeft veder niets aan je hond te merken (váák zijn ze wel veel aanhankelijker en rustiger)


En als het nou over 1.5 week nog zo is zou ik zeker even langs gaan!!

Nou even een vraagje.. Is het bloeden wel minder geworden dan in 't begin?

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.. Maar ben natuurlijk geen DA!

Veel succes!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:02

Bedankt voor je bericht, Nathalie.
Onze vorige hond had een baarmoeder ontsteking, heeft daar toen AB voor gehad maar naar mijn gevoel was het nog niet goed en toen bleek inderdaad dat de boel op knappen stond en is ze met spoed geopereerd, vandaar dat ik een beetje voorzichtig ben.

Het bloeden is een beetje minder als in het begin.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:08

Mijn hond is afgelopen keer ruim 3 weken loops geweest. Hiervoor altijd 2 weken. Is dit haar eerste loopsheid? Denk het wel he? Kan dan zoiezo zijn dat het wat langer of juist korter duurt ;) Anders even de DA bellen!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:06

Ik zou toch oppassen hiermee. Vaak is dat toch een teken dat er ergens wat niet in orde is en vindt even aankijken toch wat gewaagd. maar goed. Ik zou hem zeker even bij een dierenarts voorstellen.

Onze teef hadt dat ook en hadt voordat ze 2 jaar werd een fikse baarmoederonsteking en die viel helemaal niet op. Ze was niet ziek niks maar heb geassisteerd bij de OP en hadden niet veel langer moeten wachten.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:13

Loez, zoals je kunt lezen heb ik al gebeld.

Wilawander, dan ga ik morgen even met haar langs de dierenarts. Bij mijn vorige hond herkende ik het aan de pusserige afscheiding.
Maar dan vraag ik me het volgende af. Ze vloeit nog, dus zou er dan niet andere uitvloeiing (pus) moeten komen i.p.v. helder rood?
Of moet ik ook nog aan andere dingen denken als een ontsteking?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:19

Ze zal nu geen onsteking hebben vermoedelijk maar ze kan deze door loopsheden die niet helemaal naar wens gaan wel ontwikkelen.

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:33

Ik snap volledig dat je veel voorzichtiger er mee bent geworden!!
Je kan beter 10 keer te veel naar de DA dan 1 keer te weinig!
En als je je er niet fijn bij voelt gewoon naar de HA gaan (zeker nu je er al eens een vervelende ervaring mee hebt)!!
Ook al ga je voor 'onzin', je bent dan toch wat meer gerust gesteld (meestal!)
De meeste DA's zullen dan zeker even er goed na kijken (tip maak een afspraak ipv. tijdens het spreekuur,, de meeste andere hondeneigenaren (van reuen) zullen je het anders niet echt in dank afnemen.. haha)

Naar mijn weten (ik ben dierenartsassistente in opleiding (2e jaars)) is er naast een ontsteking die deze syptomen kan geven en een langere loopsheid niet echt dingen die mij op 't moment binnen schieten (let op ben geen DA hé!!)

Je zegt dat ze wel minder is gaan bloeden dan in 't begin, grote kans dat het 'gewoon' bij de loopsheid.

Ik hoop (en denk) dat niets 'vreemds' is!!

Nogmaals veel succes met je hond!!

(nog even een vraagje, wat voor 'n soort hond is 't?)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 22:00

Het is een kruising boerenfox.

En ik maak altijd een afspraak. :) Bedankt voor je info!

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 01:37

vorig jaar november hier een teefje, die was gewoon loops, na zo'n 3 weken, praktisch over, zoals altijd, een week daarna begon ze weer te vloeien, ik vertrouwde dat niet, de DA vond het na onderzoek niet zorgwekkend.. paar dagen daarna ben ik naar een andere DA gegaan want mijn gevoel zei iets anders en ze moest met spoed onder het mes, heeft kantje boord gelegen, een gesloten BM ontsteking die bijna geknapt was en al aan het lekken was..

hier dus ook geen pus uitvloeing ( gesloten BM ontsteking ;) ) maar wel bloed vloeien..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Hond is al 5 weken loops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 10:37

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ze dan wel bloed vloeien en geen pus als de baarmoedermond gesloten is?

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:22

Anna-Jelly schreef:
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ze dan wel bloed vloeien en geen pus als de baarmoedermond gesloten is?


het bloed hoeft niet perse uit de baarmoeder te komen, zeker niet, als de boel van binnen gespannen en verdrukt word, dus ook adertjes in bv de vulva kunnen knappen, ook is bloed dunner dan pus en is dus mogelijk, dat er wel iets lekt, alleen te gesloten om het pus eruit te laten lopen.