Ergens vorig jaar oktober plaatste ik een ad op mp waarin ik aangaf een verzorgpaardje te zoeken. Daarvoor had ik al een flink aantal vp's gehad, maar klikte steeds niet of had uiteindelijk onvoldoende tijd ivm school. In mn ad gaf ik aan op zoek te zijn naar een jong paardje, rijden interesseerde me niet zo was ik kort daarvoor achter gekomen. Kort daarop kreeg ik een mail van Mirjam (Jenkins@bokt), kennelijk was haar eerste mail naar mij niet aangekomen dus probeerde ze t nog maar een keer. Ik wezen kijken, maar t was me al snel duidelijk; Sil en ik zouden geen vriendjes gaan worden. Wel vroeg ik aan Mirjam waarom ze nou een kleine pony had gekocht. Antwoord lag helemaal in mn straatje; stallingskosten ed zijn voor een kleintje nu eenmaal lager en ook Mirjam was niet zo geïnteresseerd in rijden... Eenmaal thuis gekomen ging ik natuurlijk nadenken... Na wat over en weer mailen met Mirjam was t voor mij duidelijk; een pony was voor mij betaalbaar!

En dan ga je zoeken... Al snel concludeerde ik dat ik van de kleintjes, een Welshje t leukst vond. Mét papieren, want had altijd al keuringen willen lopen. Als ik me niet vergis begon ik op een zaterdag met zoeken, en op dinsdag vond ik HET paard. Hoewel ik géén hengst wilde, was ik op slag verliefd.
(en natuurlijk krijg ik de foto die op mp stond niet geplaatst

Ik had niks besproken met mn ouders, niks verteld.. Moest die ochtend nog even bij mn moeder langs op dr werk en besloot op dat moment gewoon te gaan bellen en die dag nog heen te rijden om te gaan kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Ergens in de middag kon ik terecht. Na 3 kwartier in de auto + een hele tijd zoeken naar t juiste adres, kwam ik aan bij Freedom Stud. Tsja, en dan verwacht je een donker voskleurig veulen... Zie je 5 grijze veulens bij elkaar... Even los in de bak, en fokker Ria maar vragen ''weet je nog welke t is?'' Euh, nee? Als enige van de hele groep veulens kwam hij níet snuffelen en was stronteigenwijs toen de groep weer naar binnen moest... Tsja, en dan weet je t. Dát is m. Ria nam me nog mee naar t landje waar zn moeder, oma, tante, halfbroertje enz stonden en daarna kreeg ik een lekker kopje thee. Intussen maar even mn vader gesmst dat ik niet op tijd thuis zou zijn om eten te maken. Na wat foto's van de pony als pasgeboren hummeltje bekeken te hebben ging ik weer richting huis met de afspraak dat ik een trailer enz zou gaan regelen, en dan even contact op zou nemen voor de precieze datum.
Onderweg naar huis in een dikke file gekomen, mams maar even gesmst; ''ik heb iets heeeeel leuks gedaan maar zeg nog niet wat. Tot straks!''. (later vertelde mn moeder dat ze er toen heilig van overtuigd was dat ik voor een sollicitatie was geweest, nogal een verschil; geld in of geld out hihi). T hele uur naar huis heb ik met de grootste smile ooit in de auto gezeten.
Eenmaal thuis gekomen keek ik mn ouders veelbetekenend aan.... ''had t graag allemaal zelf willen regelen maar heb wel wat hulp nodig'' (ik heb geen e achter b, mn vader wel). Zag vooral grote vraagtekens... De dochter van Ria, Robin, had me intussen een foto die die dag gemaakt was gemaild en die heb ik dan ook voor ze geopend op de laptop, na eerst gezegd te hebben dat ze het er waarschijnlijk niet mee eens zouden zijn, maar dat t me geen barst kon schelen.

En dat was wat er op t scherm verscheen.... Mn moeder begon te lachen en zei dat ze t wel had verwacht. Ik was nogal verbaasd, maar ok.... Herhaalde nogmaals dat ik wel hulp nodig had... *vraagtekens*.... Hoezo? Nou, hij moet wel opgehaald worden... Opgehaald? Ja, ik heb m gekocht... *stilte*..... Paps begon vervolgens te bulderen, mams zat stom te kijken. Hield ook de hele avond aan hihi.
Volgende avond, ik had intussen een trailer geroggeld, nogmaals besproken. Intussen waren mn ouders wat van de schok bekomen. Paps vond t nog steeds dom, mams was vooral blij voor me en hoopte dat alles zou lukken. Na wat contact met Ria en overleg met zn toekomstige stalletje hebben we besloten hem op 1 november op te halen.
En wát was dat een mooie dag! Van tevoren was ik al, samen met mams, wat spullen wezen halen. Betadine, halster, borstels... Wat een genot om voor je eigen pony te shoppen

Op 1 nov 2009 had ik nauwelijks slaap gehad. Mams durfde niet mee, vindt t doodeng als dr wat achter de auto hangt. Eenmaal bij Freedom Stud kreeg mn pony een halster om (kreeg nog zowat de verkeerde mee

Op de terugweg voor de deur gestopt om mams op te halen, lag toch op de route. Duurde alleen even, en al die tijd stond poownlief wijdbeens stokstijfstil op de trailer.
Op stal gekomen liep ie, na een luide hinnik, zonder problemen de trailer uit. Mirjam stond al te wachten op ons

We zijn samen ontzettend happy en wil nooooooit meer zonder m!
Freedom (nl) Peter Pan
Geb; 04-05-09
v; Freedom Marijes Giant
m; Freedom Robins Pascha
vm; Pentyrch Viking
Welsh Mountain
Net aangekomen;

Vorige week;

Ria en Robin: Ontzettend bedankt voor deze fantastische pony, de basis die jullie hem hebben gegeven en alle hulp en advies het afgelopen jaar

Leuk dat je de moeite hebt genomen om dit vreselijk lange verhaal te lezen