Hoe trim ik mijn Welsh Springer Spaniel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eenhoorn

Hoe trim ik mijn Welsh Springer Spaniel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:41

Ik heb een hondje in huis van ruim 8 maanden. Hij wordt door mij opgeleid als hulphond voor een motorisch gehandicapt persoon.

Nu begint ie er toch wat slordig uit te zien. Heeft iemand tips hoe ik hem zelf een beetje bij kan houden? Ik kan de spullen lenen van mijn zus, die een cocker spaniel heeft. Zij heeft me al wel wat uitgelegd, maar ik wil graag meer info.

Ik kan hem wel naar een trimster brengen, maar hij is (stom van mij) nog niets gewend, en het lukt hem nog niet erg om stil te zitten/staan als er iets met hem gedaan wordt. Daar gaan we nu aan werken ;)

kohtje

Re: Hoe trim ik mijn Welsh Springer Spaniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:50

Die trimster red zich wel hoor,hij kan het het beste nu leren.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:06

Misschien is het een idee om een afspraak te maken met een trimster en dan te vragen of je erbij mag blijven zodat je zelf kan zien wat er gebeuren moet of misschien zelf oefenen onder toezicht van die trimster.
Er komt namelijk best wel wat techniek bij kijken om een welsh springer goed te kunnen trimmen.....

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:13

Hee, nog een welsh springer op bokt :D En als hulphond nog wel, die komt bij fan t detica vandaan dan of niet?

Veel borstelen, gewoon goed laten wennen aan stilzitten.. Begint ie er nu pas slordig uit te zien? Wauw de mijne was met 4 maanden écht toe aan een oren-plukbeurt hoor :P En heb pas nestgenootjes gezien met 6 maanden die écht écht hard aan een trimbeurt toe waren hahaha :D

Naja zelf bijhouden is zo moeilijk niet hoor, en zeker niet als ie niet op show hoeft.. In november organiseert de Welsh Springer club een trimworkshop in zwolle, voor mij een beetje uit de richting helaas, maar voor jou misschien nog wel te doen? Pas heb ik ook op het internet een soortement van trimschema voor de welsh tegengekomen.. Ik zal eens even voor je zoeken of ik dat nog kan vinden. En als je het leuk vindt, kun je je aanmelden op wssforum.nl. Hier kun je ook heel veel informatie vinden, ook over trimmen :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:18

paafke schreef:
Misschien is het een idee om een afspraak te maken met een trimster en dan te vragen of je erbij mag blijven zodat je zelf kan zien wat er gebeuren moet of misschien zelf oefenen onder toezicht van die trimster.
Er komt namelijk best wel wat techniek bij kijken om een welsh springer goed te kunnen trimmen.....

Meestal zijn de honden alleen maar vervelend als de baasjes erbij zijn. Mijn laatste werkgever deed ook trimmen en ik heb dit meermaals gezien hoe de honden waren als de baas erbij was en zonder baas.

Voor de TS heb ik even een trimschema opgezocht

http://www.raamvliet.nl/trimmen.htm

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:19

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:03

Zera schreef:
paafke schreef:

Meestal zijn de honden alleen maar vervelend als de baasjes erbij zijn. Mijn laatste werkgever deed ook trimmen en ik heb dit meermaals gezien hoe de honden waren als de baas erbij was en zonder baas.

Voor de TS heb ik even een trimschema opgezocht

http://www.raamvliet.nl/trimmen.htm

Ik ben zelf ook hondentrimster dus weet hoe honden zijn met en zonder baas, maar toch vind ik het een goed manier om het te leren...
De trimworkshop is natuurlijk ook een geweldig idee...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:05

Trimster red zich wel hoor. Honden zijn 9 van de 10 keer veel makkelijker bij de trimmer, als hoe ze bij de baas zijn. :))
Mijn moeder doet het, hij went er wel aan hoor.

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 08:33

Hé, bedankt voor jullie tips en informatie! Hier kan ik wat mee.

Hij komt inderdaad bij Bouke en Geertje vandaan.

Die trimcursus in Zwolle lijkt me ook heel zinvol, daar heb ik bij toekomstige honden ook nog wat aan. Heb je daar meer informatie over?

En als ie dan een beetje gewend is, stil te zitten, kan ie eventueel naar een trimster. Even met de stichting overleggen over de kosten, of dat ik die op me neem.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:27

Info over de trimworkshop kun je vinden op http://www.wssc.nl :) Je zult lid moeten zijn van de WSSC, maar ik weet zeker dat bouke en geertje een jaar cadeau hebben gedaan, denk alleen dat dat dan bij de stichting ligt... Aangezien zij waarschijnlijk formeel eigenaar zijn?

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 16:49

Ja, de stichting is eigenaar. Ik zal er eens achter proberen te komen of we er aan mee kunnen doen. Vooralsnog ga ik zelf proberen hem wat op te knappen en rustig te zijn (hij dan ;-) als er aan hem geplukt wordt.

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 20:12

Inmiddels is Lex klaar met zijn opleiding, en kan hij geplaatst worden als er een geschikte persoon voor hem gevonden wordt. Hij is nu ong 18 maanden. www.hulphondlex1.punt.nl

Inmiddels hebben Bouke en Geertje nóg een pup gedoneerd, www.viktorservicedoginopleiding.punt.nl. Dus we beginnen weer opnieuw!

Het trimmen van de honden kan gedeclareerd worden, dus van die zorg ben ik af. Lex heeft inmiddels een flinke vacht, en die wordt a.s. maandag onderhanden genomen.