Wat moet ik nou? (muisjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Wat moet ik nou? (muisjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 22:36

Ik heb regelmatig muizen in mijn voerton. Die gooi ik er altijd uit in het bos.
Maar... nou heeft er vannacht eentje jonkies gekregen ín de voerton.

Ik zou ze ook gewoon in het bos moeten gooien, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen.
Wat moet ik nou?

Moet je kijken hoe schattig...
Afbeelding

Wil niemand ze hebben voor een slang ofzo?

Pepper3

Re: Wat moet ik nou? (muisjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:37

haha eerst schrijf je kijk eens hoe schattig ze zijn scroll je verder naar onder. Moet iemand ze hebben voor een slang haha

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:38

haha in t bos gooien zielig maar opeten door een slang niet... :')

Mitchall

stiekem moet ik wel lachen.. je vind het 'zielig' om ze in het bos te zetten.. maar je vraagt
of iemand ze wil om aan zijn/haar slang te voeren.. :+
Je kunt de muisjes, lijkt mij, het beste gewoon verplaatsen ergens in een hoekje (je kun bijc. zelf een nestje van stro/hooi
maken) en dan maar afwachten of ze daar blijven :)
veel succes ermee!

Anoniem

Huh, meen je dit nou? :+
Dat is een wild muisje, die is beter af in het bos dan als voer voor een slang...

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:39

Citaat:
Ik zou ze ook gewoon in het bos moeten gooien, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen.

Citaat:
Wil niemand ze hebben voor een slang ofzo?

_O-

verder weet ik ook niet wat je er 't beste mee kunt doen, ik zou ze iig niet houden want voor je 't weet zit er 'n hele plaag :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 22:39

Ja, klinkt gek, maar ik zou er geen probleem mee hebben als ze doodgemaakt worden door een slang, dan hoef ik het zelf tenminste niet te doen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 22:40

RedPassion schreef:
Huh, meen je dit nou? :+
Dat is een wild muisje, die is beter af in het bos dan als voer voor een slang...

Het gaat om de roze baby-muisjes natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:40

Ja, dat begreep ik wel. ;) Maar ook dan. Mogen ze niet blijven zitten tot de baby's wat ouder zijn?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:41

ons pap gooide ze altijd in de vijver := die is nou niet bepaald diervriendelijk voor dit soort dieren
mja 't diervriendelijkst, bij de hooizolder neerleggen(warm en veilig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:42

Hmm, kans is groot dat mams de kinderen niet meer hoeft als ze verplaatst zijn door een mens.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:42

Hahahahaha :')
vind je logica leuk :))

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:45

hoi ik sliep vroeger vaak in een tent en toen had ik een muis mamma plat geslapen, echt plat en die had van de matjes van mn zusje en mij eenn nestje gemaakt en daar bewogen ook hele kleine naakte muisjes iki heb een krijs gegeven dat wil je niet weten, en de buurman heeft toen het nestje in de sloot gegooid, helaas vond ik en ik was boos toen maar ik denk nu wel dat dat het meest humaan is. als die kleintjes groot zijn 3 maanden krijgen ze zelf al weer jongen

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:47

Nieuwe voerton kopen en een paadje aanleggen van de oude voerton naar het bos :+

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:47

wat Mitchall zecht gewoon het hele nest oppakken evt met handschoenen aan die je niet naar de mens ruiken en dan het evt in een doosje doen en dat verhuizen naar het bos. daar gaan ze waarschijnlijk minder snel dood dan wanneer je ze aan een slang voert. hopelijk blijft die leven meestal redden ze de winter toch niet goed en het is nu al vrij koud voor de beestjes. maar als die nou lekker in het bos opgroeit kunnen ze zich daar voortplanten en evt voer zijn voor uilen, vossen of andere beesten.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 22:49

Ik denk dat ik dat met dat doosje maar ga doen.

Dan hebben ze een kans om te overleven, maar niet in mijn huis. :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 22:51

Ik heb trouwens ook twee logeerkatten die morgen weer naar huis gaan. Die kan ik natuurlijk ook een muisje meegeven voor onderweg.

Nah... toch maar niet.... :n

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:51

Je zou van bijvoorbeeld een leeg blikje (=waterdicht) een nesje kunnen maken met stro, hooi en paardenhaar. Wat voer erbij leggen, mama en de kleintjes erin en dan op een beschutte plek in het bos achterlaten.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 23:07

Ik heb de jonkies nu in een blikje zitten, maar moeders krijg ik er natuurlijk niet in. Ik denk dat ik die maar apart meeneem.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:10

Dus je hebt nu de kleintjes los van de moeder? En ben je nu nog bij ze of laat je ze zo de hele nacht gescheiden zitten? Dan is het probleem morgen wel opgelost maar echt lekker vind ik het niet...Maak ze dan meteen dood.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:14

Ja vind het ook een beetje sneu. Op het moment dat je ze namelijk loslaat, rend de moeder natuurlijk meteen weg om te ontsnappen aan jou, en denk maar niet dat die terug komt voor de jonkies. Je had ze beter of echt aan een slang kunnen geven, of kunnen laten liggen. Het was maar voor 3 á 4 weekjes...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 23:51

Ik heb moeders gevangen in een emmer. Was nog best tricky, want als ze de ton uit zou schieten dan was het natuurlijk ook allemaal voor niks. Daarna heb ik het blikje met jonkies in de emmer (met deksel) gezet, en ben het bos in gelopen.
Maar ik vond het behoorlijk eng, want ik zag echt he-le-maal niets. Ik ben dus maar weer terug naar huis gelopen en heb de auto gepakt.

In het bos heb ik het blikje uit de emmer gehaald en op zijn kant gezet, zodat ze een dakje hebben. De moeder heb ik toen uit de emmer gezet, zo dicht mogelijk bij het blikje. Ze schoot natuurlijk gelijk weg, maar hopelijk weet ze wel dat haar kindjes daar zijn.

Het ga jullie goed muisjes... Y;(

De 4 muisjes in het blikje
Afbeelding

Hihi, het blikje had ik van mijn oma gekregen, gevuld met bonbons, voor mijn ORUN-diploma. Voor de muisjes heb ik 'm gevuld met spul dat muizen al eerder uit mijn transportbeschermers hadden gesloopt.

Die muizen mogen de paarden wel dankbaar zijn. :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 00:01

Och, arme wurmpjes.
Op hoop van zegen dat hun lekkere warme mama ze snel weer heeft gevonden!

Toch wel aandoenlijk hoor, je stopt er zacht en warm spul bij en maakt er een foto van :D

Hoe krijg je trouwens steeds muizen in je voertoen? Gat?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 00:14

Ja, er zit een gat in. Maar normaal vind ik het niet erg, want als ze er eenmaal in zitten kunnen ze er niet meer uit en dan kan ik ze mooi het bos in gooien. Die ton werkt dus eigenlijk als een soort val.
Ik ben te scheiterig voor klemvallen. :roll:

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 00:29

Je hebt ook vallen waarbij de diertjes blijven leven en je ze ergens anders kan uitzetten. Voerton gebruiken als val vind ik eigenlijk wat onhygiënisch: muizen verliezen constant urine. Dit zit dan ook gewoon in het voer (over verdere uitwerpselen dan ook maar niet te spreken).