Honden met vlooien, baasje doet niks.

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pentax

Honden met vlooien, baasje doet niks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 14:16

Mijn zienswijze is dat elk baasje zich op zijn eigen manier met zijn dieren hoort bezig te houden, en dat het verder niet mijn zaken zijn. (dierenmishandeling natuurlijk daargelaten).

Nu echter, loopt er iemand op een weilandje naast ons rond, met 3 honden die vol met vlooien zitten.
Bij een van die honden is de rug helemaal kaal en rood gekrabt. Beesten zijn wel (te) goed dik en energierijk.
Heb de beste meneer er al meer dan eens op aangesproken, en hij beweert dat het een allergie is, en hij 'van dat spul tegen vlooien' heeft gebruikt.
Nu hadden die honden vorig jaar al vlooien, en hebben ze die nu nog steeds. Dus daar geloof ik niet veel van....

Probleem 2 is, dat ik nu elke maand voor 4 beesten (3 honden en een kat thuis) stronghold moet gebruiken, terwijl dit normaal alleen in de zomer nodig is. Is geen goedkoop grapje...

Zijn honden stiekem met stronghold onder handen nemen word het ook niet, omdat hij thuis ook katten heeft. (na een maand zitten ze dus toch weer onder), en ik heb dan de grootste ruzie omdat ik aan zijn beesten zit.
Mijn honden niet meer meenemen zal misschien wel iets tegenhouden, maar blijf altijd met het risico zitten dat er een meelift.

Iemand die nog een slimme oplossing heeft? (db doet niet veel denk ik?).

Oh, ik vergeet nog wat te vermelden over de magnitude van het probleem. Hij heeft namelijk ook nog een stuk of 10 (ongeholpen!) katten op stal rondlopen die onder zitten.

Wil je simpel wat geld verdienen met een paar muisklikjes per dag? :oo Het is geen snel rijk-word-garantie. :') Maar het is met wat geduld wél een héél leuk zakcentje! :j Klik HIER

Liezel1

Re: Honden met vlooien, baasje doet niks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:20

Ik denk niet dat je hier veel aan kunt doen eerlijk gezegd....
Als je honden en katten buiten lopen kunnen ze overal vlooien oppikken, dus als hij zijn honden ontvlooit, ben jij nog niet geholpen. Ze geeft zelf al aan dat hij ook een stal heeft en een best aantal stalkatten... Ik heb er een hard hoofd in....

Iedere hond reageert anders. Ik heb er hier ook eentje met een vlooienallergie. Als hij ook maar 1x gebeten is door een vlo, krabt hij zichzelf tot bloedens toe open......

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:49

Dit is niet zo maar een klein vlooienprobleempje maar meer een vlooiendrama als ik het zo lees :). Dat van die allergie kan best, maar daar kan de hond wel voor behandelt worden, in combi met een vlooienbestrijding voor alle dieren, netjes elke 3-4 weken, en vlooienbestrijding in de omgeving. Maar zoals het er nu voorstaat heeft de eigenaar daar weinig zin in denk ik en wil hij ze gewoon niet kwijtraken of in elk geval geen moeite doen.
Als jou honden en katten goed behandelt zijn zouden ze er in principe geen last van mogen hebben. Eventueel kun je advantage geven ipv stronghold of stronghold in grote verpakking, scheelt een stuk in de prijs.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:03

Inderdaad zoals zitake zegtmeer een vlooiendrama!!
Ik denk dat je hier persoonlijk weinig aan kan doen (misschien dat de DB er iets me wil.. maar denk het persoonlijk niet..)
Ik denk dat inderdaad het enigste wat je kan doen is een ander merk pakken (oké stronghold is wel een ontzettend goed merk.. vind ik persoonlijk!) Wat wat minder duur is! Veel meer kan je er niet tegen doen..
(komen de katten ook op jou erf? en komen jou dieren in aanraking met die van hem?)

.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:09

Wij kopen ook elke maand voor 4 beesten vlooiendruppels. Dit omdat in de buurt altijd wel dieren vlooien hebben.
Helaas valt hier weinig aan te doen.. het blijft toch de eigenaar zijn zaak.
Denk dat er weinig anders op zit dan zelf goed te ontvlooien. Wij wisselen trouwens wel elke maand van merk, de ene keer een hele dure
en de andere keer diegene die in de aanbieding is. Goedkoop is het niet maar ja dat wisten we voor we aan dieren begonnen..

Trouwens vlooienallergie zou het heel goed kunnen. Wij hebben ook een kennis en dat hondje ziet er ook zo uit! Hun ontvlooien altijd op tijd dus ik weet niet of het echt wat zegt.. Ze hebben ook spul van de dierenarts maar dat helpt blijkbaar ook weinig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:03

@missnadine, meeste mensen ontvlooien weer na 4 weken, maar op de verpakking staat duidelijk dat het werkt tussen de 3 en 4 weken, spul verspreidt zich in de oppervlakkige huidlaag, maar bij de een wisselt dat sneller dan bij de ander, vandaar bij de een 3 weken, andere kan perfect 4 weken doen.
zeker dieren met vlooienallergie zeg ik er altijd bij dat 3 weken meestal safer is. En veel mensen ontvlooien, maar met spul wat onvoldoende werkt, zonde van het geld.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:08

Moeilijke situatie.
Wij hadden vroeger ook een hond die we behandelde met vlloienspul, maar die ook een allergie had, beestje zag er niet uit.
Rood, kaal enz, mijn ouders( ik was een stuk jonger toen) hebben heel veel geld in het beestje gestoken om hem beter te krijgen.
Maar niet gelukt, tot aan zijn dood 15 jaar, was meneer kaal, rood en schilferig.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie