Vriendjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Vriendjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 16:39

Hallo,

Ik heb sinds april dit jaar een heilige birmaan genaamd Valentino opgevangen. Hij is nu 2 jaar oud.
Momenteel gaat het niet helemaal goed met hem, we zijn gister (vrijdag) naar de da geweest en daar hebben ze oa bloed geprikt
omdat hij mager blijft. Nu ben ik al 2x eerder met hem daar geweest en was hij gezond verklaard.
Nu dachten wij dus dat het eenzaamheid zou kunnen zijn omdat hij uit een huis met 20 katten komt.
Daar had hij ook altijd een viendje waar hij mee sliep en speelde, Mr. Big.
Donderdag zijn we mr. Big gaan ophalen om te kijken hoe het ging.
De oude eigenaar zei dat ze wel blij zouden zijn als ze elkaar weer zagen maar Valentino negeert hem nu, ontloopt hem en is dus niet echt blij hem te zien. De da zegt dat het komt omdat het nu zijn domein is en hij die moet gaan delen. Ze zijn 5 maanden uit elkaar geweest.
Hebben jullie misschien ervaringen met deze situatie? maandag komt de oude eigenaar kijken en dan kan ik mr. big weer aan haar meegeven als ik dat wil. Ik wil hem eigenlijk hierhouden omdat ik wil zien hoe het gaat als Valentino weer beter is of is het toch verstandiger om Valentino alleen te laten?

Wie kan mij helpen met dit moeilijke dilemma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:55

Geef het even de tijd. Drie dagen is veel te kort om al te kunnen zeggen of het een succes is of juist niet.

Zolang ze elkaar niet te lijf gaan is er niks aan de hand. Negeren is niet heel erg, dat ze elkaar verdragen is eerst het belangrijkst. Na verloop van tijd went het wel en dan kan je pas zeggen of ze hechter worden of dat er niks verandert. In dat laatste geval kan Mr. Big altijd nog terug, toch? Maar geef het minstens een paar weken. Ik heb sinds 4 weken een kat erbij en eerst bliezen ze alleen maar naar elkaar, sinds een week liggen ze samen op bed. Had gewoon tijd nodig. :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 18:07

Ok bedankt voor je reactie, ik was bang omdat het vriendjes waren dat ze dat nu niet meer zijn omdat valentino ziek is..
Ik bedoel ik vind het rg moeilijk om in te schatten of hij hier nu gelukkiger van wordt.
het is idd een te korte tijd om te zeggen en mr. Big kan altijd nog terug :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:21

Ik denk dat ze gewoon opnieuw aan elkaar moeten wennen. Ze zijn even apart geweest en ontmoeten elkaar nu weer in een andere omgeving, dat heeft toch impact. Dat Valentino ziek is kan natuurlijk ook meespelen, aan de andere kant helpt het hem misschien wel omdat hij wellicht toch eenzaam was. Wel even in de gaten houden, als hij achteruit gaat moeten ze misschien (tijdelijk) weer uit elkaar omdat te veel stress natuurlijk niet goed is. Maar kijk het gewoon nog even aan. :)

me_myself_i

Re: Vriendjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:12

Ze moeten gewoon aan elkaar wennen :) Onze kat moest eerst niks van de nieuwe kat weten (uit het asiel). De nieuwe kat zocht steeds toenadering maar de oude kat negeerde haar of blies of sloeg haar. Maar na 3 weken was het opeens over en sindsdien doen ze alles samen. Ze spelen samen, eten samen, gaan samen naar buiten, wassen elkaar, liggen naast en op elkaar te slapen haha :+ Dus geef ze de tijd, het komt wel goed :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 16:29

Ik ben blij om te horen dat het toch goed kan komen. Ik weet veel van honden en paarden maar katten is voor mij een nieuwe wereld. :)
Ik heb de indruk dat het nu beter gaat. Ze hebben al samen op het kleedje gelegen en de medicijnen beginnen te werken dus valentino is ietsjes activer maar wilt nog niet veel weten van mr. big. Nu weet ik iig dat ik ze zeker een maand de tijd ga geven en mr. big morgen dus niet mee terug hoeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:35

hey wat leuk, een 2e kat
zeker als ze al eens vriendjes geweest zijn, komt dit na verloop van tijd wel goed hoor
valentino is een tijdje alleen geweest en zal er weer aan moeten wennen om zijn nieuwe domein te moeten delen
ik denk dat als hij zich beter voelt, en mr big ook zijn plekje gevonden heeft, het helemaal goedkomt

hoe ziet je nieuwe aanwinst eruit?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 12:06

Hij is ietjes donkerder dan valentino, maar die heb je ook nog niet gezien ;) wel een dikke, dus ray is ook weer blij. :)

Het gaat wel al beter. krijg ook weer kopjes van Valentino, die heb ik 2 dagen niet gehad.
Hij heeft het wel nog niet zo op mr. Big maar ik denk dat het ook komt omdat hij zich niet lekker voelt.
Maar het gaat de goede kant op, gelukkig.