Wij hebben sinds 9 weken een Dogo Canario teefje van 2.
Hier voor woonde ze op een boerderij maar ze moest een nieuw huisje, nu woont ze bij ons in een woonwijk met een grote tuin (500m2).
Layka loopt erg veel buiten, in huis ligt ze alleen in de mand.
En ze heeft der eigen bij keuken met der spullen en der bench.
Maar mevrouw verveeld zich buiten, ze speeld soms met een balletje of met der touw.
Af en toe krijgt ze van ons een bot of een kluif maar ook die begraafd ze.
Uit verveling trekt ze nu ons net aangelegde grasveld open. Ik snap dat het uit verveling is.
Layka maakt elke dag 3 lange wandelingen waar ze lekker kan rennen en crossen want we wonen aan de rand van het drop,
met enorme uitlaat velden (echt hectaren groot!). Ze krijgt dus echt der beweging.
Ik ben de hele dag thuis maar door omstandig heden heb ik de energie niet om naast het huishouden ook Layka hele dag te vermaken.
Smiddags hebben we altijd een speel uurtje waar ze heerlijk achter der bal de tuin door crost.
Mijn man speeld na het avond eten nog even met der en dat is vaak lekker trekken aan een touw en rafotten.
Nu heb ik vanalles gelezen op internet:
- Geef je hond zijn eigen graaf stuk. (dat kan misschien er ligt een braak stuk grond naast ons grasveld alleen de afscheiding loopt maar tot het gras dus daar kan ze nog niet komen)
- Sluit hem op in een ren of een stuk waar alleen tegels zijn. (vind ik zielig... Dan verveeld ze zich nog)
- Laat haar lekker graven. (neee ik wil graag gras houden!)
- Leer haar het commando 'nee' en zeg dat als ze graaft. (als ik nee zegt stopt ze wel, alleen als ik der niet zie graaft ze stiekem toch

Hebben jullie misschien nog handige goede tips?
Of misschien tips hoe ik goedkoop en mileu en hond vriendelijk zelf speeltjes kan maken die ze lekker kan slopen zodat ze een uurtje vermaak heeft.