kattenoppas voor vakantie hoeveel is netjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

kattenoppas voor vakantie hoeveel is netjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 13:04

Nou over paar weekjes is het weer zo ver ik mag met vakantie :Y)

Normaal gingen ze altijd naar pension maar dit jaar hebben we ernstige schimmel gekregen en zodoende ben ik bang geworden.
Nu blijven mijn katten thuis en komt er iemand elke dag behalve zondag (komen mijn ouders) mijn katten doen.

Ze hoeft alleen maar poep te scheppen en etensbakjes vullen en drinken natuurlijk :z
Het is een volwassen vrouw die op de brommer komt we wonen wel in hetzelfde dorp is niet heel ver weg

Maar wat moet ik haar geven voor 17 dagen er gaan paar dagen af de zondagen.
Ik heb zelf geen idee ik zat te denken aan 150 euro of is dat te weinig?

Tevens ga ik in november weer 10 dagen op vakantie 8-) dan zat ik aan een bedrag te denken van 75 euries

wat vinden jullie?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:06

Kun je niet een bedrag per dag afspreken?

Nu zou zij voor de lange vakantie 8,80 E en voor de korte vakantie 7,50 E per x krijgen.

(edit: en dat is bij de lange vakantie nog meer per x, omdat ook je ouders het een paar keer doen)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:08

Ik vind het zelfs vrij veel. Netjes dus :)
5 euro per dag vind ik vrij normaal, want meer dan een kwartiertje neem dit alles niet in beslag. Behalve dan dat ze erheen moet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 13:08

>;) vind ik zelf niet zo fijn dan dan zit ik vast aan een bepaald bedrag waar ik nooit meer vanaf kom en stel dat het 8.80 zou zijn ga je 3 dagen weg ben je bijna 30 euro kwijt terwijl ik dan 15 of 17 genoeg vind

Mevrouw zelf weet ook niet wat ze moet vragen, het is natuurlijk niet zo heel veel werk ...alhoewel ik heb er 4
Ze komt maar 1x per dag

Brainless

Re: kattenoppas voor vakantie hoeveel is netjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:09

Ik vind 5E ook een leuk bedrag per x, dan kom je ook uit met je 3 dagen vakantie.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:09

Vind het netjes betaald hoor.. ik zou het er voor doen :P .
Eigenlijk vind ik het best veel om voor iemand zn katjes te zorgen even :+ .
Dat vind ik niet iets om 'rijk mee te worden' maar meer voor een leuke vergoeding.
Je wilt dus naar mijn idee zeker niet te weinig geven :D (eerder wat aan de hoge kant).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 13:11

Het pension zou me 350 euro gaan kosten...ik krijg dat al een flinke korting namelijk 5 euro per dag per kat.

Pension is echt super en 1 kat vind het daar zooo leuk hij leefde helemaal op een grote kamer vol krabpalen maar dat pension is ook een fokker met 40 katten en ik weet bijna wel zeker dat schimmel niet daar vandaan komt maar ik ben zo bang geworden dat ik het niet meer durf

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:13

Met als verschil dat een pension van de opbrengst moet kunnen leven. Maar iig ik zou het voor jouw prijs zeker doen :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:16

€5 vind ik zelf wel hééél netjes :j Als ik op vakantie ga geeft mijn zus mijn katten eten en ze doet de bakken en zij krijgt €2.5 per kat per dag, ik heb er twee dus dat is ook €5 per dag. Poezenopvang hier in de buurt kost ook €2.5 per kat per dag :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:17

Jou bedrag wat je noemt vind ik erg netjes hoor!!! Niets mis mee! Ik heb een week in het huis gezeten van een vriendin van mijn moeder. Ook voor 2 poezen. Kreeg daar verder geen geld bedrag voor maar mocht alles pakken wat ik wou aan eten en drinken. :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:42

Nu dit topic er toch is wil ik ook wel ff wat vragen...

Ik pas op twee katten van een vriend. Hij zat heel erg omhoog omdat al zijn andere adresjes niet konden/wilden.

Ze zitten nu bij mij thuis, voor 3 weken. Ik ben ze zelf gaan halen in Utrecht en breng ze straks ook weer terug, omdat hij geen auto heeft.

Toen ik ze kwam halen heeft hij als dank voor het oppassen voor mij gekookt.

Dat vond ik natuurlijk heel aardig, maar eerlijk gezegd vond ik het toch wel wat magertjes. Ik had wel graag de benzine van 2x van en naar Utrecht vergoed gekregen.

Hij is een vriend en ik doe het niet voor het geld, dus ik hoef echt geen commerciële prijzen, maar ik vind ook niet dat het mij geld moet kósten. Ik zit financiëel nou niet bepaald ruim.

Wat zouden jullie geven in dit geval?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:49

Als je hier iemand laat komen om je kat te doen ben je toch al gauw 7,50 kwijt voor 1 kat. Voor elke kat extra 2,50. Moeten ze medicijnen betaal je daar ook weer meer voor.

Ken je deze mevrouw? Krijgt ze ook iets van benzinevergoeding? Zal niet veel hoeven zijn, in het pension ben je meer kwijt maar nu blijven ze natuurlijk in hun eigen omgeving.

Ik vind het wat magertjes. Tenzij je de persoon goed kent dan is het meer een vriendendienst.

@Lindy, ik denk dat je dit vantevoren had moeten bespreken. Om hier achteraf met je vriend over te hebben is misschien niet helemaal fair. Overigens vind ik het van je vriend vrij makkelijk om zich er zo vanaf te maken.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:54

Wat betalen jullie veel.... Bestaat een vriendendienst niet meer?
Tijdens mijn vakantie heeft een vriendin van me om de dag de kat eten gegeven. Daarvoor in ruil heb ik haar een lekker luchtje gegeven. Binnenkort krijgt ze de sleutel van haar nieuwe huis waar ik ook regelmatig zal gaan helpen met verven en verhuizen. Daar zijn vrienden toch voor.....

TS, is het niet een idee om iemand tijdelijk in je huis te laten wonen? Mijn vriendin woonde de eerste keer nog thuis en vond het heerlijk om 2 weken samen te kunnen wonen met haar vriend :) .

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 13:57

:wow: magertjes dat ben ik niet met je eens.

Ik ken haar niet ze is de werkster van mijn vriendin en waarschijnlijk volgend jaar ook mijn werkster (huidige werkster heeft een baan gevonden)

Het is zwart geld en zij hoeft er niet van te leven als ik dus 7.50 per dag moet betalen en dan nog eens 2.50 extra dat betekend dat ik 15 euro per dag betaal wat neer komt op 255 euro voor 17 dagen en dan nog eens 150 voor 10 dagen

Of tewel 405 binnen een maand beetje teveel van het goede daar begin ik niet aan.

Benzinegeld???????? nee vrije zondagen :D bovendien is het hemelsbreed misschien hooguit 2km

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 13:58

al mijn vrienden zijn getrouwd of hebben kinderen.
Mijn ouders willen niet en mijn oma die vroeger altijd in huis kwam woont sinds dit jaar bij ons in het dorp en heeft zelf een kat.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:00

Jeetje wat een geld!
Nou, mocht ze die € 150,00 te weinig vinden, kom maar op hoor! (oh, wacht... Waar woon je? :+ )
€ 150,00 om enkele katten eten en water te geven en de bakken schoon te houden.... jemig...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 14:03

:j ben blij dat er mensen nog denken zoals ik

bakken hoeft alleen maar uit te scheppen niet schoon maken en bijvullen ze hoeft zelfs niet te stofzuigen maar dat wilt ze allemaal zelf

Goed ik ga dus voor 17 dagen excl zondagen 150 euro voorstellen
en de 10 dagen in november 75 euro
Tuurlijk nog een grote bos bloemen achteraf :j

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:04

Goh, ik doe het gratis als mn buren op vakantie zijn, moet ik toch maar eens mee gaan babbelen denk ik :')

Zonder gekheid, ik vind 150 euro een net bedrag. Zoals meerdere zeggen...ik zou het er voor doen :D

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:04

Wooow wat veel! Zeker niet te weinig..
Ik geef zo vaak de katten van de buren eten en vice versa, ik krijg en vraag er helemaal niks voor. :')

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:07

ik vind het zelfs veel geld!
Heb laatst de hond van een collega tijdens haar vakantie in huis gehad, vond ik zelf hartstikke leuk, dus ik hoef daar verder echt niets voor te hebben (Het is echter ook niet de bedoeling dat het me geld kost, dus wel zelf brengen/halen en voor voldoende voer etc. zorgen)
Zou ik de tijd hebben om voor een vreemde op zijn of haar huisdier te passen, dan zou ik tevreden zijn met een kleinigheidje.
Vind 150 euro persoonlijk wel erg veel geld, zoveel tijd ben je nou ook weer niet kwijt aan voer en water neerzetten en de bak schoonhouden :o

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:11

Ik zou het ook nog wel voor minder doen.
Dus, ik vind het een net bedrag.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:13

Ik betaal altijd €10 per dag voor 2 katten. De hond gaat (gratis) naar mijn moeder. Op dagen dat mijn moeder komt poetsen/gewoon langskomt, komt mijn kattenoppas niet (moeder stuurt dan een smsje).

Het meisje dat de katten komt verzorgen maakt ook de brievenbus leeg.
Normaal gezien verdient zij hier €8,5 per uur (horeca), en ik had berekend naar hier wandelen (10 min), kattenbak doen, eten geven, drinken verschonen, even knuffelen (30 min) en terugwandelen (10 min) dat dat ongeveer 1 uur was. En om er zeker van te zijn dat ik altijd op haar kon rekenen, heb ik er dus nog een klein beetje bovenop gedaan. Zo ben ik gerust, en ze verzorgt ze inmiddels als 2 jaren elke vakantie/weekend dat we er even tussenuit gaan. En ik ben nog steeds super tevreden!
Het is misschien aan de hoge kant, maar een kattenpension kost me minstens zoveel, en nu kunnen de poezen gewoon in hun eigen omgeving blijven.

Maar uiteraard is dit een andere situatie, ze werkt al voor ons elk weekend. Als mijn vriendin 1 keer komt om de hond uit te laten of zo, moet ik haar ook niet betalen (en ik ga bij haar de paarden ook wel eens binnenzetten als ze geen tijd heeft).
Laatst bijgewerkt door Satine op 17-09-10 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:13

Zo dan, mag ik jouw katten de volgende keer komen verzorgen?

Allemachies, dat is veel geld!

Ze hoeft er weinig voor te doen.

Chapeau voor jou, maar als ik jou was, had ik iets minder gedaan, voor 1x per dag 10 minuutjes, zoveel geld krijgen!;)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:38

150 is zeker genoeg :) En dan te bedenken dat onze overbuurvrouw 2 weken op past op onze 2 katten voor een doos chocolaatjes en een bos bloemen :+ Arme overbuurvrouw :') Waar woon je? Niet toevallig in zuid-limburg? Anders doe ik het wel voor 100 euro haha :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:09

tita schreef:
:wow: magertjes dat ben ik niet met je eens.

Ik ken haar niet ze is de werkster van mijn vriendin en waarschijnlijk volgend jaar ook mijn werkster (huidige werkster heeft een baan gevonden)

Het is zwart geld en zij hoeft er niet van te leven als ik dus 7.50 per dag moet betalen en dan nog eens 2.50 extra dat betekend dat ik 15 euro per dag betaal wat neer komt op 255 euro voor 17 dagen en dan nog eens 150 voor 10 dagen

Of tewel 405 binnen een maand beetje teveel van het goede daar begin ik niet aan.

Benzinegeld???????? nee vrije zondagen :D bovendien is het hemelsbreed misschien hooguit 2km

Even voordat het idee onstaat dat ik het geen veel geld vind. Ik haalde even aan wat je hier betaalt als je iemand laat komen, een onbekende, om je katten te verzorgen. Zelf heb ik op dit moment 2 oppaskatten die in totaal voor 8 maanden bij me zijn. Ik krijg daarvoor een vergoeding van 70,- pm + onkosten van voer/medicijnen/kattengrid. Dit zijn katten van iemand die ik niet kende voordat zij op zoek ging naar een oppas, een onbekende dus. Ja ik vind 150,- veel geld maar met wat ik om mee heen zie qua kattenoppassen is het niet zoveel als het lijkt. Zeker niet voor 4 katten.