Teef na elke loopsigheid zwanger... Natuur of zielig ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Teef na elke loopsigheid zwanger... Natuur of zielig ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:18

Ik wou toch even vragen aan de echte hondenkenners vragen:
Is het zielig als een teef na elke loopsigheid gedekt wordt??

Het is namelijk onze buurhond. De man heeft 2 mannetjes (ongecastreert)
En een vrouwtje. Het beestje is elk half jaar zwanger.

Ze krijgt wel goed te eten, want ik voer ze alle 3 bij.
Ik zelf vind het wel zielig. Maarja ik kan het beestje moeilijk in mijn jeep zetten en mee naar de dierenarts gaan :x
Een andere buurvrouw is ook al langs geweest, zelfs met een brief van de dierenarts
Dat ze het beestje gratis kunnen laten sterriliseren.
Hij is best goed voor zijn beesten, maar het is hier nu eenmaal de cultuur
Om niet te casteren/sterriliseren.

Dus nu even de vraag: als een hond goed wordt gevoerd, zielig elk jaar zwanger? Of is het de natuur?

Anoniem

Re: Teef na elke loopsigheid zwanger... Natuur of zielig ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:21

Ik vind dr niets zieligs aan, een hond vind ik sowieso niet snel zielig. Maar gezond lijkt het mij niet, elke keer weer een nest.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:37

Een zwangerschap is een aanslag op het lichaam,zolang de teef gezond,jong- en goed gevoerd wordt zal ze het best even vol kunnen houden.Echt oud zal ze wel niet worden,het lichaam zal "op" raken in een rap tempo.
Wel eens een teefje uit een "puppy-mill" gezien...het lichaam is totaal uitgewoond.

Het kan wel zijn cultuur zijn om niet te castreren (ja...ook teefjes worden gecastreerd) maar wat gebeurd er in godsnaam met al die pups,beetje verantwoording nemen kan geen kwaad voor de eigenaar.
Bovendien is de kans op baarmoeder ontsteking enorm groot,pijnlijk en dodelijk als het niet op tijd wordt ontdekt.

Als hij niet wil castreren dan zal hij ze appart moeten houden als de teef loops is.De asiels zitten vol genoeg.

TS...dit is niet tegen jou gericht he,vind super dat je voor dat teefje zorgt maar misschien kun je de eigenaar eens overtuigen om mee te gaan naar een dierenarts of asiel zodat ze hem het nut van castratie haarfijn uit kunnen leggen.
Met het doelloos vermenigvuldigen zitten de asiels bomvol :\

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:59

Tinky12 schreef:
Een zwangerschap is een aanslag op het lichaam,zolang de teef gezond,jong- en goed gevoerd wordt zal ze het best even vol kunnen houden.Echt oud zal ze wel niet worden,het lichaam zal "op" raken in een rap tempo.
Wel eens een teefje uit een "puppy-mill" gezien...het lichaam is totaal uitgewoond.

Het kan wel zijn cultuur zijn om niet te castreren (ja...ook teefjes worden gecastreerd) maar wat gebeurd er in godsnaam met al die pups,beetje verantwoording nemen kan geen kwaad voor de eigenaar.
Bovendien is de kans op baarmoeder ontsteking enorm groot,pijnlijk en dodelijk als het niet op tijd wordt ontdekt.

Als hij niet wil castreren dan zal hij ze appart moeten houden als de teef loops is.De asiels zitten vol genoeg.

TS...dit is niet tegen jou gericht he,vind super dat je voor dat teefje zorgt maar misschien kun je de eigenaar eens overtuigen om mee te gaan naar een dierenarts of asiel zodat ze hem het nut van castratie haarfijn uit kunnen leggen.
Met het doelloos vermenigvuldigen zitten de asiels bomvol :\

Tja, ik heb (als betaald medewerkster) in een asiel gewerkt, dus ik weet helaas maar al te goed wat er in het asiel gaande is...

Ze zit nu aan de ketting, maar ik liep gister langs en toen was ze met 1 van de twee reuen al "gekoppeld"

Ik heb geen idee wat hij met puppies doet. En eerlijk gezegd wil ik het liever niet weten.
Ik heb meer als genoeg beesten zijn lijden, en ik kan niet al het leed op mijn schouders nemen.

Ik verzorg nu even de kat van de buren, die wonen tegenover hem.
Als ik hem zie, kaart ik het nog wel een keertje aan.
Maarja, zoals ik dus al zei: had een andere buurvrouw hem ook al aangeboden om het beestje op te pikken en naar de dierenarts te brengen...

Het is zon llief beestje een soort bulletje, komt altijd aanrennen als ik thuis kom, terwijl die border collie van mij gewoon zoiets heeft van: kom maar naar mij toe :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:03

Ah...hij is dus al handig genoeg om de teef aan de ketting te leggen....als hij dat nu ook doet met de reuen...ver uit de buurt dan is hij goed op weg :+
Erg vervelend als je tegen een muur praat :\

Snap goed wat je bedoeld hoor...hopelijk kun je hem overtuigen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:04

Het eerste wat er in mij opkomt: Waarom vraag je niet of jij haar mag laten steriliseren?
Nu heb ik geen idee hoever jij bij een dierenarts vandaan zit, dat is denk ik wat anders als hier..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:08

Getver...ik zie nu pas dat je op Bonaire zit :P dat maakt het verhaal er niet makkelijker op.

Is hij erg gek op dat teefje?Anders kun je het over die boeg gooien...slecht voor haar gezondheid,bovendien blijft de hond veel mooier als ze niet meer zwanger wordt (beetje ego strelen :D )

MarjonTampon

Re: Teef na elke loopsigheid zwanger... Natuur of zielig ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:10

Is toch gewoon natuur? In de natuur zou ze ook elk half jaar zwanger zijn. Er zijn toch ook genoeg paarden die elk jaar een veulen hebben? Ja, het is belastend voor het lichaam, maar het is wel de natuur.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:30

Tinky12 schreef:
Getver...ik zie nu pas dat je op Bonaire zit :P dat maakt het verhaal er niet makkelijker op.

Is hij erg gek op dat teefje?Anders kun je het over die boeg gooien...slecht voor haar gezondheid,bovendien blijft de hond veel mooier als ze niet meer zwanger wordt (beetje ego strelen :D )

Je ziet het woord Bonaire, dan hoef je het tweede ook niet meer te vragen..
Nederland is een apart land als het gaat om huisdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:36

MarjonTampon schreef:
Is toch gewoon natuur? In de natuur zou ze ook elk half jaar zwanger zijn. Er zijn toch ook genoeg paarden die elk jaar een veulen hebben? Ja, het is belastend voor het lichaam, maar het is wel de natuur.

Just my thoughts! :D

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 18:26

moonfish13 schreef:
Tinky12 schreef:

Hoho, niet alles op een grote stapel gooien he ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:34

MarjonTampon schreef:

Hier ga je de mist mee in. Onze huishond is niks meer natuur ;) Dus ook het elke keer drachtig zijn niet.
Vinden jullie zeker ook de broodfok niet zielig?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:45

moonfish13 schreef:

Vind ik wel erg kort door de bocht ;)

Vriendin van mij woont op Aruba en hun buren zorgden ook absoluut niet voor hun honden. Niet gecastreerd etc en onverzorgt, zij voerde ze ook bij. Na 4 jaar is er enige verbetering gekomen in de houding van de eigenaar maar er is nog steeds geen omheining om het terrein. Ik raad je aan om gewoon een gesprek aan te gaan en te vragen waarom die de teef niet castreerd. Het is idd geen gewoonte daar om de honden te castreren maar er zijn er ook genoeg die het wel doen :j