Hoe krijgen mensen dit klaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe krijgen mensen dit klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:22

Ben er zeker van dat onze hond niet de enige is met epilepsie.
Nu zijn we op een punt dat er medicatie moet gegeven gaan worden, maar nu kreeg ik even het leuke nieuws dat dit 3x per dag op exact hetzelfde uur moet.

En nu zitten we hier ... Hoe doen jullie dat? Hoe krijg je het überhaupt geregeld?
We zijn hier met 2 werkende mensen, met wisselende posten. Mijn moeder is veel thuis en zodoende moet de hond niet vaak en sowieso niet lang alleen zitten bv. Maar ze is er ook niet constant dus als je elke dag 3x op hetzelfde uur moet?

Ligt dit nu aan mij of is dit een zeer moeilijk iets? :\
Hoe hebben jullie dat geregeld?

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:39

dat regeltje is eigenlijk meer een richtlijn. er zijn maar weinig mensen die die medicijnen echt exact op het uur kunnen geven. je moet er gewoon voor zorgen dat het ongeveer elke keer op dezelfde tijd gegeven wordt en met ong. dezelfde aantal tussenuren.
dus bijv. rond 7/8 uur, 14/15 uur, 21.00/22.00 uur.
ik werk in de thiuszorg en daar staan op de medicijnen vaak dit soort "regels". dit helaas vaak zeer moeilijk tot onmogelijk dus vandaar dat er wel iets speling in mag zitten. zolang je er maar voor zorgt dat het bijv. niet de ene dag 7 uur wordt en de volgende dosis om 12 uur en zo verder.

Anoniem

Re: Hoe krijgen mensen dit klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:45

Dus het aantal uur ertussen is het belangrijkste dat dit steeds hetzelfde gehouden wordt? Is iets wat ik zelf ook dacht (werk ook in de medische sector) maar ik heb het 3x aan de dierenarts gevraagd en ook nog eens aan de apotheker en ze stonden er allemaal op dat het op hetzelfde uur was, er zou niet bv. een uur moeten tussen zitten.

Maar als je dan rekent dat het aantal uren ertussen wel hetzelfde blijft maakt het niet zo'n groot verschil als je 's morgens de 1e pil om 7u of 8u geeft bv. ?

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Hoe krijgen mensen dit klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:25

Mijn vriendin heeft hiermee te maken.

Zij heeft overal pillen liggen(jaszak en in de auto), zodat het niet zo erg is als ze een keer wat later thuiskomt met de hond. Dan heeft ze onderweg al de medicatie gegeven. Zij geeft 2 maal daags, de ochtend is geen probleem, ze staat altijd rond dezelfde tijd op. De avonddosering is soms lastig, maar zo gaat goed.

Sterkte ermee, epilepsie is vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:47

Dat ben ik inderdaad ook van plan, gewoon een aantal pillen in mijn portefeuille ofzo omdat je inderdaad nooit weet of je op exact dat uur gaat terug zijn .. (een wandeling moet maar eens erg leuk zijn bv., of ergens bij iemand op bezoek of .. ).

Ik hoop alleen dat het geen kwaad kan als er iets of wat speling op zit, ze waren allemaal heel duidelijk dat het echt op exact hetzelfde uur moest, maar begin maar eens ... :\




En dank je :) Vind het echt helemaal niks, hebben het hondje sinds maart en het is het ene slechte nieuws na het andere .. (heeft toxoplasmose en waarschijnlijk daardoor epilespie, permanente beschadiging van de zenuwbanen door de parasiet, en heeft nu al een slechte lever, en heeft een heel gevoelige maag, altijd leuk .. ). Hoop echt dat we het met de pillen kunnen regelen en hij dan gewoon goed is zonder aanvallen en het dus daarbij blijft .. Kan het op dit moment echt niet zo goed hebben om er al die "miserie" nog bij te hebben (heb al miserie genoeg met mezelf op dit ogenblik :o ). Maarja, we staan ervoor en we moeten erdoor hé :)