baby muizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:48

Wat een reactie's hier zeg, alle beesten verdienen het te leven of in ieder geval een kans te krijgen. Ik denk ook niet dat de muisjes het gaan halen, en dan is het zo, maar om gezonde beestje dood te maken gaat mij toch echt te ver. Muizen zijn alleen maar een plaag omdat wij mensen ze zo beschouwen, die beestjes proberen ook alleen maar te overleven hoor..

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:49

Kleine kans hoor dat ze het met water/melk overleven.. en het uberhaupt al gaan overleven.

Maar als je een kind hebt die je de hele nacht wakker huilt, of een kat die blijft miauwen, dan zeg je toch ook niet sla 'm tegen de muur? Ik snap zo een opmerking eigenlijk niet echt.. en TS vraagt daar ook niet om ;)

Rody01

Berichten: 3176
Geregistreerd: 07-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:50

Waarom denkt niemand er zo over als er neefjes in je kamer zijn? Mogen ze jou dan lek prikken? Dan sla jij ze toch ook dood?

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:51

TS je kan terecht bij een knaagdierenforum of opvang, maar ook bij een terrarium zaak, waar ze muizen gebruiken als voer voor slangen e.d.
Succes ermee.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:51

Bij mij ging de schop erop.. Beter snel afgelopen als langzaam sterven omdat wij mensen niet geschikt zijn ze op te voeden..

En de wilde muis met de hand grootbrengen en dan uitzetten? dat overleven ze 1,5 dag, dan gaan ze alsnog dood..

Wilde muizen thuis in een hok houden? Ook niet mogelijk!! Daar zijn ze dan weer te wild voor..

En die krengen bijten nog gemeen ook..

Mijn 3 poezels hadden nieuw speelgoed gekregen.. :o Of de slang van de buurman vers voer..

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: baby muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:52


Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:52

Rody01 schreef:
Waarom denkt niemand er zo over als er neefjes in je kamer zijn? Mogen ze jou dan lek prikken? Dan sla jij ze toch ook dood?
Hier snap ik niks van.. :o :')

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:53

Sabin_e schreef:
Rody01 schreef:
Waarom denkt niemand er zo over als er neefjes in je kamer zijn? Mogen ze jou dan lek prikken? Dan sla jij ze toch ook dood?
Hier snap ik niks van.. :o :')



Volgens mij zijn dat muggen ;)

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:55

Tallie1979 schreef:
Bij mij ging de schop erop.. Beter snel afgelopen als langzaam sterven omdat wij mensen niet geschikt zijn ze op te voeden..

En de wilde muis met de hand grootbrengen en dan uitzetten? dat overleven ze 1,5 dag, dan gaan ze alsnog dood..

Wilde muizen thuis in een hok houden? Ook niet mogelijk!! Daar zijn ze dan weer te wild voor..

En die krengen bijten nog gemeen ook..

Mijn 3 poezels hadden nieuw speelgoed gekregen.. :o Of de slang van de buurman vers voer..


Zoals hanneke1 al zei: daar vraagt TS niet om. Ik denk dat ze zelf prima in staat is manieren te verzinnen om die beesten de nek om te draaien, ze vraagt echter manieren om ze in leven te houden.

We weten ondertussen wel dat jij ze dood zou maken... das allang duidelijk.

Ts: ik heb werkelijk geen flauw idee hoe je ze in leven houd. Heb het ooit eens geprobeerd met een muis die mn kat had gevangen... maarja, dat beessie had een shock en was dan ook vrij snel dood.
Ik zou ook water en melk proberen, en daarnaast even info opvragen bij een instantie.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:57

JessAndHope schreef:
Zoals hanneke1 al zei: daar vraagt TS niet om. Ik denk dat ze zelf prima in staat is manieren te verzinnen om die beesten de nek om te draaien, ze vraagt echter manieren om ze in leven te houden.

We weten ondertussen wel dat jij ze dood zou maken... das allang duidelijk.

Ts: ik heb werkelijk geen flauw idee hoe je ze in leven houd. Heb het ooit eens geprobeerd met een muis die mn kat had gevangen... maarja, dat beessie had een shock en was dan ook vrij snel dood.
Ik zou ook water en melk proberen, en daarnaast even info opvragen bij een instantie.



En daar heb je nou juist de spijker op zijn kop: de kans dat dat lukt is KLEIN :D Heel klein..Van alle bokkers die het al eens geprobeerd hebben, is er tot op heden geen 1 geslaagd :+ En als ze dan dood moeten/dood gaan, kan je er beter voor zorgen dat ze humaan gaan, als ze laten verrotten, dat is namelijk nog VEEL zieliger..

Of vind jij het normaal een paar dieren te laten creperen en langzaam uithongeren omdat ze zo nodig "gered" moeten worden?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: baby muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:59

Euhm... als ze niet gevonden waren, waren ze ook uiteindelijk doodgegaan of opgevreten.
Dus wat kan het voor kwaad om ze in ieder geval in leven proberen te houden?
Een kat draai je toch ook niet zomaar de nek om, daar doe je toch ook moeite voor?
Of een paard.....

Dus omdat het muizen zijn en jij slechte ervaringen met ze heb moeten ze maar gelijk dood....?

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:00

Tallie1979 schreef:
JessAndHope schreef:
Zoals hanneke1 al zei: daar vraagt TS niet om. Ik denk dat ze zelf prima in staat is manieren te verzinnen om die beesten de nek om te draaien, ze vraagt echter manieren om ze in leven te houden.

We weten ondertussen wel dat jij ze dood zou maken... das allang duidelijk.

Ts: ik heb werkelijk geen flauw idee hoe je ze in leven houd. Heb het ooit eens geprobeerd met een muis die mn kat had gevangen... maarja, dat beessie had een shock en was dan ook vrij snel dood.
Ik zou ook water en melk proberen, en daarnaast even info opvragen bij een instantie.



En daar heb je nou juist de spijker op zijn kop: de kans dat dat lukt is KLEIN :D Heel klein..Van alle bokkers die het al eens geprobeerd hebben, is er tot op heden geen 1 geslaagd :+ En als ze dan dood moeten/dood gaan, kan je er beter voor zorgen dat ze humaan gaan, als ze laten verrotten, dat is namelijk nog VEEL zieliger..

Of vind jij het normaal een paar dieren te laten creperen en langzaam uithongeren omdat ze zo nodig "gered" moeten worden?


geen 1 geslaagd?
Ik meld zojuist dat ik er een aantal in leven heb weten te houden :)

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: baby muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:00

Lezen valt sommige mensen erg zwaar, hanneke :j

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:01

JessAndHope schreef:
Euhm... als ze niet gevonden waren, waren ze ook uiteindelijk doodgegaan of opgevreten.
Dus wat kan het voor kwaad om ze in ieder geval in leven proberen te houden?
Een kat draai je toch ook niet zomaar de nek om, daar doe je toch ook moeite voor?
Of een paard.....

Dus omdat het muizen zijn en jij slechte ervaringen met ze heb moeten ze maar gelijk dood....?



Nee, ik zeg dat ze geen schijn van kans hebben, en ze langzaam laten verhongeren zieliger is dan ze desnoods bij een dierenarts in laten slapen..

En als ze dood waren gegaan omdat ze niet gevonden waren, dan was dat de NATUUR geweest.. De moedermuis laat ze niet voor niets alleen.. Als ze ze al alleen heeft gelaten, moedermuis gaat op zoek naar eten namelijk.. Waarschijnlijk is ze zich de tandjes geschrokken van de mensen die haar nest hebben meegenomen..

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: baby muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:01

Nogmaals... dit zou je natuurlijk ook zo doen als het een paard betrof? :j

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:04

JessAndHope schreef:
Nogmaals... dit zou je natuurlijk ook zo doen als het een paard betrof? :j


Tuurlijk, en als je een kat die aangereden is op straat vind moet je die ook laten liggen, want die gaat uiteindelijk ook misschien wel dood! :j

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:06

Maar goed, succes aan de TS, kennelijk word het niet op prijs gesteld als je vind dat het zieliger is wilde babymuizen niet humaan af te maken, dan ze op te voeden en ze vervolgens uit te zetten zodat ze alsnog dood kunnen gaan ( als het al zo ver komt ;) )

En als een paard met zijn ogen dicht word geboren en door de moeder verstoten en geen kans tot overleven heeft, dan JA, dan word hij ingeslapen! Bij mij wel uiteraard :) Want dat is humaan..

En Hanneke, ik heb even over jouw post heengelezen.. Mijn excuus daarvoor :o Voor jouw post heb ik nog niet eerder gehoord van iemand die het gelukt is, en ik heb in de afgelopen 8 jaar op bokt toch wel regelmatig voorbij zien komen dat mensen het geprobeerd hebben. Mag ik vragen wat je met jouw muizen hebt gedaan? :)

Als ik een aangereden kat op straat vind bel ik de dierenambulance.. Is het dier bijvoorbeeld platgereden aan de achterkant, dan twijfel ik geen seconde en rijd ik er nog een keer overheen zodat het meteen afgelopen is.. Maar dan ben ik vast ook een beul,. want een kat met zijn darmen op straat kan vast nog gered worden :+

Een dier moet geen seconde langer lijden dan "nodig" is..

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:08

En sinds wanneer zijn wij 'gewone mensen' bekwaam genoeg om te beoordelen of een dier het wel of niet red?
Ik neem de betreffende kat dan liever mee naar de dierenarts om te kijken of het echt hopeloos is of niet.
Liever 5 minuutjes extra pijn, dan onnodig afmaken.

Oftewel, way to go TS +:)+ Ik hoop dat ze het redden :j

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:10

JessAndHope schreef:
En sinds wanneer zijn wij 'gewone mensen' bekwaam genoeg om te beoordelen of een dier het wel of niet red?
Ik neem de betreffende kat dan liever mee naar de dierenarts om te kijken of het echt hopeloos is of niet.
Liever 5 minuutjes extra pijn, dan onnodig afmaken.

Oftewel, way to go TS +:)+ Ik hoop dat ze het redden :j



Ik deed er nog een toevoeging aan: Als er een kat half platgereden bij ligt op straat en je kunt zijn darmen over de straat gesmeerd zien liggen, denk ik niet dattie nog gered kan worden..

Dat ziet zelfs een totale leek nog wel..

Maar goed, dat is offtopic.. TS, nogmaals, succes.. Ik hoop persoonlijk dat als ze het niet mogen redden, het wel snel voorbij is.. Redden ze het wel, dan chapeau voor jou! :D

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:11

Tallie1979 schreef:
En Hanneke, ik heb even over jouw post heengelezen.. Mijn excuus daarvoor :o Voor jouw post heb ik nog niet eerder gehoord van iemand die het gelukt is, en ik heb in de afgelopen 8 jaar op bokt toch wel regelmatig voorbij zien komen dat mensen het geprobeerd hebben. Mag ik vragen wat je met jouw muizen hebt gedaan? :)


Tuurlijk :j
We kregen de beestjes binnen via de dierenambulance, en hebben ze mee naar huis genomen.
In zo een vervoermand voor cavia's etc. gelegd met een kruik, 2 washandjes erop, daarna de muisjes in 1 washandje gedaan en nog handoekje erover heen om ze warm te houden.
Via het KC Heiloo hebben we speciale melk, die we ook aan de haasjes geven die we binnenkrijgen, zodat ze wel wat voedingsstoffen binnenkrijgen. Uiteraard zijn ze erg klein en is elk druppeltje melk meegenomen.
Ieder uur hebben we geprobeert er een paar druppeltjes in te krijgen, wat bij de 1 wel lukte en bij de ander niet. Als de muisjes drinken en warm blijven is de kans op overleven ook wat groter.
We hebben ze zelf (ivm hond) niet langer kunnen houden, maar de 1e paar dagen hebben wij ze hier eten gegeven. Hierna zijn ze naar een collega gegaan die hetzelfde bleef doen. Hoe ze het verder deed weet ik niet precies.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:12

hanneke1 schreef:
Tuurlijk :j
We kregen de beestjes binnen via de dierenambulance, en hebben ze mee naar huis genomen.
In zo een vervoermand voor cavia's etc. gelegd met een kruik, 2 washandjes erop, daarna de muisjes in 1 washandje gedaan en nog handoekje erover heen om ze warm te houden.
Via het KC Heiloo hebben we speciale melk, die we ook aan de haasjes geven die we binnenkrijgen, zodat ze wel wat voedingsstoffen binnenkrijgen. Uiteraard zijn ze erg klein en is elk druppeltje melk meegenomen.
Ieder uur hebben we geprobeert er een paar druppeltjes in te krijgen, wat bij de 1 wel lukte en bij de ander niet. Als de muisjes drinken en warm blijven is de kans op overleven ook wat groter.
We hebben ze zelf (ivm hond) niet langer kunnen houden, maar de 1e paar dagen hebben wij ze hier eten gegeven. Hierna zijn ze naar een collega gegaan die hetzelfde bleef doen. Hoe ze het verder deed weet ik niet precies.



Maar zijn ze uiteindelijk uitgezet ofzo? :)

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:15

Tallie1979 schreef:
hanneke1 schreef:
Tuurlijk :j
We kregen de beestjes binnen via de dierenambulance, en hebben ze mee naar huis genomen.
In zo een vervoermand voor cavia's etc. gelegd met een kruik, 2 washandjes erop, daarna de muisjes in 1 washandje gedaan en nog handoekje erover heen om ze warm te houden.
Via het KC Heiloo hebben we speciale melk, die we ook aan de haasjes geven die we binnenkrijgen, zodat ze wel wat voedingsstoffen binnenkrijgen. Uiteraard zijn ze erg klein en is elk druppeltje melk meegenomen.
Ieder uur hebben we geprobeert er een paar druppeltjes in te krijgen, wat bij de 1 wel lukte en bij de ander niet. Als de muisjes drinken en warm blijven is de kans op overleven ook wat groter.
We hebben ze zelf (ivm hond) niet langer kunnen houden, maar de 1e paar dagen hebben wij ze hier eten gegeven. Hierna zijn ze naar een collega gegaan die hetzelfde bleef doen. Hoe ze het verder deed weet ik niet precies.



Maar zijn ze uiteindelijk uitgezet ofzo? :)


Uiteindelijk worden ze uitgezet ja. Ze gaan weer vast voer eten en zodra ze dat kunnen gaan ze naar buiten.
En natuurlijk zit de kans er dan in dat ze doodgaan, maar iedere muis kan opgegeten worden door een vogel etc.

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Re: baby muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:19

wij hebben een hele zooi van die babymuisjes, en als de moeder doodgaat dan stoppen we ze zo bij een ander nestje in... maarja bij ons wordt het uiteindelijk slangenvoer...

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:22

Daniellejody schreef:
wij hebben een hele zooi van die babymuisjes, en als de moeder doodgaat dan stoppen we ze zo bij een ander nestje in... maarja bij ons wordt het uiteindelijk slangenvoer...



Jij hebt het over kleurmuizen denk ik? :) TS heeft het over wilde muizen.. En daar zit nogal verschil in :+

Bellissima_

Berichten: 1643
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: N-B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:32

Tallie1979 schreef:
Daniellejody schreef:
wij hebben een hele zooi van die babymuisjes, en als de moeder doodgaat dan stoppen we ze zo bij een ander nestje in... maarja bij ons wordt het uiteindelijk slangenvoer...



Jij hebt het over kleurmuizen denk ik? :) TS heeft het over wilde muizen.. En daar zit nogal verschil in :+

Jij verzint bij alles wel weer iets alles om over te zeiken.. TS wil het gewoon proberen, laat haar lekker haar gang gaan. De beestjes KUNNEN overleven. Er IS kans, dat jij nou zo'n pessimist bent..