Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chivance schreef:7,5 jaar zijn wij de gelukkige, trotse eigenaren geweest van een tricolou reutje, Kaya.
Een hond met een hele weelderige vacht.
Wij borstelden hem elke week, ook de ondervacht. Vooral daar moet goed opgelet worden, anders vervilt ze en dan krijgt de hond enorme huidproblemen.
Wij gebruikten ook een soort honden haarlotion, die je er dan eerst opspoot en dan na een tiental minuten kon je goed en mooi doorkammen. In het begin ging hij om de 3 maanden naar de trim, maar gezien hij enkele keren was teruggekomen en we het niet goed vonden gedaan, zijn we ons erin gaan verdiepen hoe je een collie (en trouwens ook sheltie wat we nu hebben) goed moesten verzorgen.
Als je een borstel koopt van Maison Pearson, zit je voor gewone borstelbeurten heel goed omdat die de onder- en bovenharen gelijktijdig kamt. Borstels zijn wel best prijzig (rond de 65 euro), maar ze doen het wel goed en gaan normaal een hondenleven lang mee. Wassen deden en doen we nog steeds met Jean Peau en de balsem laten we een tiental minuutjes trekken voor we afspoelen. Dan was het bij Kaya een karwei van zeker een uur fohnene met 2 door de enorme haarbos. Het was heel veel werk, maar als we hem terugkonden krijgen zou ik met alle plezier alles opnieuw voor hem doen.
Veel succes met je collie, geniet ervan.
Chivance schreef:is het lang geleden dat hij naar de trim is geweest? Omdat het wel kan zijn dat hij nu korte haren heeft, maar dat dat allemaal jonge haartjes en je hond binnen een tweetal weken prachtig haar zal hebben.
Heb je geen voor en na foto?
Zou trouwens heel graag een foto van je collie zien, ze blijven een speciaal plekje in ons hart hebben.
chipieke schreef:Ik heb ook een schotse collie reu een tricolour
Ok, hier even niet op zijn best maar hij zat bij de paarden op de wei en had al een paar keer flink in het gras zitten rollen
Ik borstel hem elke week 1 tot 2 keer héél goed met een borstel met aan de ene kant pinnetjes en aan de andere kant een borstel. And that's it eigelijk. Ik doe hem niet naar de trimmer omdat ik schrik heb wat ze met hem gaan aanvangen hahaEn ik moet zeggen, hij heeft altijd een hele mooie glanzende vacht (hij krijgt soms zalmolie door zijn brokken) en borsteld altijd heel gemakkelijk uit!